• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5532 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۴ تير

ادعاي بزرگ سرمربي استقلال و چند سوال

بچه‌اي كه نكونام مي‌گويد فراماسونر است؟!

جواد نكونام در يك مصاحبه مفصل با خبرنگاران بعد از تمرين استقلال از مشكلات اين تيم گفت. نكو گفت: افرادي دوباره به باشگاه آمده‌اند كه مثل اختاپوس عمل مي‌كنند. استفاده از لفظ «بچه» براي اين فرد و دوستانش و همين‌طور اظهاراتي نظير اينكه «وقتي دست اينها از باشگاه دور بود، استقلال توانست قهرمان شود.» كدهايي بود كه سرمربي استقلال براي شناسايي اين افراد داد. ضمن اينكه تلويحا مي‌شد از صحبت‌هاي نكونام فهميد كه با بازگشت علي خطير به استقلال چنين افرادي دوباره به بدنه باشگاه نزديك شده‌اند. 
از روز گذشته رسانه‌ها در مورد اينكه «بچه» چه كسي است و چطور وارد باشگاه استقلال شده است در حال گمانه‌زني هستند. برخي اسامي هم در همين راستا منتشر شده‌اند. در واقع نگاهي به اخبار منتشر شده پيرامون باشگاه استقلال در سال‌هاي گذشته نشان مي‌دهد شناسايي اين افراد و اطرافيان‌شان كار سختي نيست. 
آنچه در اين ميان اهميت دارد، حضور يا عدم حضور اين فرد در نزديكي باشگاه استقلال نيست، بلكه پاسخ به اين سوال است كه روايت تاثيرگذاري يك فرد در نتيجه‌گيري استقلال در طول ساليان گذشته چقدر به واقعيت نزديك است؟
به عبارت ديگر بر كسي پوشيده نيست كه روال كار در فوتبال ايران كه نه، در بسياري از جاهاي كشور به اين شكل است كه هر مديري بعد از نشستن پشت ميز افراد نزديك به خودش را منصوب مي‌كند. آن افراد هم طبيعتا دوستان و نزديكان‌شان را دور هم جمع مي‌كنند. در استقلال هم همين‌طور است.
 شكي در اين نيست كه «بچه» يا هر فرد ديگري با جمعي از نزديكانش در برهه‌هاي گوناگون در باشگاه استقلال حضور داشته‌اند و وقتي آنها نبودند بچه‌هاي ديگري با همان خصوصيات و همان فرمت حضور داشتند. همان‌طور كه آجرلو يك فرد نزديك به خودش را براي مذاكرات نقل‌وانتقالاتي منصوب كرده بود. اما اينكه چنين افرادي چقدر تاثيرگذار بوده‌اند و آيا مي‌توان قهرمان شدن يا نشدن تيم را وابسته به حضور يا عدم حضور آنها دانست، سوال بزرگي است كه بايد پاسخ داده شود. 
صحبت‌هاي جواد نكونام در مورد اين بچه شمايلي شبيه به يك چهره مخوف يا عضوي از يك گروه فراماسونري در ذهن هواداران ساخته است. به شكلي كه هواداران استقلال امروز تصور مي‌كنند بودن يا نبودن اين بچه اصلي‌ترين متغير در نتيجه‌گيري استقلال است!
بدون ارزش‌گذاري دو حالت بيشتر وجود ندارد: يا واقعا چنين شخصي هست و اين همه قدرت دارد كه در آن صورت چشم وزارت ورزش و نهادهاي نظارتي و مديران استقلال از جمله علي خطير گرم يا هست و آنقدري كه بزرگنمايي مي‌شود، تاثيري ندارد كه در آن صورت بايد به جواد نكونام گفت مسيري كه براي توجيه نتيجه نگرفتن‌هاي احتمالي در فصل پيش‌رو در نظر گرفته يك مسير امتحان شده است كه به سرانجامي نخواهد رسيد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون