• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5563 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱ شهريور

يك عضو با سابقه مجلس نمايندگان امريكا مطرح كرد

بحران انتخابات 2024

پيتر كينگ، عضو باسابقه مجلس نمايندگان امريكا و رييس كميسيون امنيت داخلي اين مجلس در بخش ديدگاه تارنماي «هيل» نوشت: كارزارهاي انتخابات رياست‌جمهوري ۲۰۲۴ تاكنون به عامل بسيار مخرب و چالش‌برانگيز قانون اساسي در تاريخ اين كشور تبديل شده است.
اين نماينده مجلس امريكا با اشاره به سابقه انتخابات رياست‌جمهوري در ايالات متحده افزود: در طول زندگي حرفه‌اي‌اش شاهد مبارزات انتخاباتي رياست‌جمهوري سال ۱۹۶۸ بوده كه به دنبال خشم عمومي از جنگ ويتنام، ليندون جانسون رييس‌جمهوري وقت وادار شد كه به‌طور غيرمنتظره‌اي از رقابت‌هاي انتخاباتي ماه مارس كنار بكشد.
وي اضافه كرد: مارتين لوتر كينگ جونيور در آوريل همان سال ترور شد، رابرت كندي در ماه ژوئن ترور شد و كنگره ملي حزب دموكرات در ماه آگوست به يك منطقه جنگي بين پليس و تظاهرات‌كنندگان تبديل شد. جورج والاس به عنوان نامزد حزب سوم در انتخابات شركت كرد اما در نهايت ريچارد نيكسون در روز انتخابات هيوبرت هامفري نامزد حزب دموكرات را شكست داد.
اين نماينده مجلس امريكا اظهار داشت: سپس در سال ۲۰۰۰ كارزار انتخاباتي به نسبت آرام جورح دبليو بوش- ال گور به بحراني براي قانون اساسي كشور تبديل شد. اين بحران زماني پديد آمد كه شمارش قاطع آرا در ايالت فلوريدا هفته‌ها در دادگاه‌هاي ايالتي و فدرال به چالش كشيده شد تا اينكه در نهايت، ديوان عالي امريكا، بوش را با اختلاف پنج در مقابل چهار به عنوان رييس‌جمهور معرفي كرد.
وي ادامه داد: خوشبختانه ال گور اين تصميم دادگاه را پذيرفت. در انتخابات سال ۲۰۲۰ كه خاطره آن هنوز در اذهان زنده است، ترامپ از پذيرش شكست خود سر باز زد و نتايج انتخابات را در ايالت‌هاي مختلف به چالش كشيد؛ موضوعي كه در حمله ۶ ژانويه به كنگره به اوج خود رسيد. به گزارش ايرنا، نويسنده اين مطلب افزود: اما اين سه دوره از كارزارهاي انتخاباتي امريكا در مقايسه با آنچه اين كشور اكنون با آن مواجه است و همچنان در كارزارهاي انتخاباتي سال ۲۰۲۴ با آن مواجه خواهد بود، ناچيز است.
به گفته كينگ، اتفاقات كنوني مي‌تواند دموكراسي در امريكا را به چالش بكشد. ترامپ و بايدن مورد تاييد اكثريت شركت‌كننده در نظرسنجي‌ها نيستند. ترامپ در چهار حوزه قضايي با كيفرخواست مواجه است كه سه مورد از آنها به‌طور مستقيم به كارزارهاي انتخاباتي سال ۲۰۲۰ و بعد از آن مربوط مي‌شود. هر چند كه اين كيفرخواست‌ها حمايت از ترامپ را در بين حاميان جمهوري‌خواه خود افزايش داده است، اما نشان مي‌دهد كه حمايت از او در بين افراد مستقلي كه تصميم آنها در انتخابات تاثيرگذار است، بالا نيست و راي‌دهندگان خسته شده‌اند.
وي ادامه داد: همچنين در حالي كه بايدن در پرونده هانتر خود را به بي‌اطلاعي مي‌زند، مردم نحوه برخورد وزارت دادگستري درباره اين رسوايي را تبعيض‌آميز و دوگانه قلمداد مي‌كنند و معتقدند اين وزارتخانه در ارايه شواهدي درباره ارتباط بايدن با اين رسوايي شكست خورده است.
كينگ در بخشي از گزارش خود آورده است: دليلي وجود ندارد كه فكر كنيم بايدن در دوره دوم رياست‌جمهوري‌اش متمركز‌تر خواهد بود يا ترامپ دست از خودخواهي برخواهد داشت. به گفته وي، اين تهديد وجود دارد كه كارزار آينده انتخابات رياست‌جمهوري در امريكا به رقابتي بين ترامپ متهم و بايدن كه تحت فشار اقدامات مجرمانه هانتر قرار دارد، تبديل شود. مسائل كليدي مانند مهاجرت، جنايت‌ها، اوكراين و گسترش چين حتي اگر مورد بحث قرار گيرد بخش كوچكي را در اين كارزارها به خود اختصاص خواهد داد. نويسنده اين مطلب در پايان نوشت: سياست خارجي امريكا نگران‌كننده است و اين كشور در داخل با چالش‌هايي مواجه است. امريكايي‌ها بايد خواستار مناظره‌هاي انتخاباتي منطقي و پايان دادن به شعارهاي انتخاباتي باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون