• ۱۴۰۳ جمعه ۲۷ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5565 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۴ شهريور

مهاجم ايراني، شاگرد مورينيو شد

انتقال هيجان‌انگيز رقم خورد؛ سردار آزمون در رم

بعد از سال‌ها بالاخره يك انتقال هيجان‌انگيز در فوتبال ايران رقم خورد و سردار آزمون به رم ايتاليا پيوست. مهاجم تيم ملي ايران كه يك‌سال و نيم پيش از زنيت سن‌پترزبورگ به بايرن لوركوزن پيوست در روزهاي گذشته راهي رم ايتاليا شد تا با قراردادي قرضي به اين تيم پرطرفدار ايتاليايي ملحق شود و زير نظر ژوزه مورينيو به كارش ادامه دهد. 
آخرين باري كه يك ايراني شناخته شده در سري آ ايتاليا بازي كرده بود، برمي‌گشت به دو دهه پيش كه رحمان رضايي در سه تيم پروجا، سيه‌نا و ليورنو بازي كرده بود. از آن زمان به بعد در كالچو به روي فوتباليست‌هاي ايراني قفل بود تا اينكه سردار‌ آزمون با ورود به رم اين مسير را بازگشايي كرد. البته بين سال‌هاي 2007 تا 2011 بازيكني به نام كيوان زرينه كه از پدر و مادري ايراني در رم متولد شده بود به عضويت اين تيم درآمد، اما هرگز در يك بازي رسمي براي جالوروسي به ميدان نرفت. 
حضور سردار آزمون و همكاري با مربي بزرگي مثل مورينيو هم فرصت خوبي براي سردار آزمون است و هم براي فوتبال ايران. بدون شك مورينيو شخصيتي دارد كه مي‌تواند به پيشرفت مهاجم اصلي تيم ملي ايران كمك كند و اين در نهايت به نفع تيم ملي ايران خواهد بود. 
با اين حال سردار آزمون كار راحتي در فوتبال سخت و فيزيكي ايتاليا نخواهد داشت. او در وهله اول بايد با رقباي بزرگي در خط حمله رم براي فيكس بازي كردن بجنگد. مهاجماني نظير آندره‌آ بلوتي و تامي آبراهام. ضمن اينكه اخباري در مورد پيوستن لوكاكو به رم هم شنيده مي‌شود كه در صورت وقوع كار را براي مهاجم ايراني سخت‌تر هم خواهد كرد. 
در اين رابطه آندره‌آ استراماچوني، سرمربي سابق استقلال كه تجربه كار كردن در سري‌ آ با اينتر به عنوان سرمربي را دارد در مورد حضور سردار در تيم پايتخت ايتاليا نظر جالبي ارايه كرد. او گفت: «اگر آزمون مشكل مصدوميت نداشته باشد، مي‌تواند نيروي كمكي خوبي براي رم در اين فصل باشد. در واقع اگر سردار دوباره به بازيكني كه در زنيت سن‌پترزبورگ بود تبديل شود، رم با خريد او برد كرده و خريد واقعا جذابي خواهد بود.» نكته اصلي اظهارنظر استرا بازگشت آزمون به همان كيفيتي است كه در زنيت ارايه كرده بود. به بيان ديگر سردار آزمون با وجود چند نمايش درخشان در تيم لوركوزن در يك‌سال و نيم گذشته از آن فرم هميشگي خودش فاصله داشته و براي تحت‌تاثير قرار دادن مورينيو بايد خودش را ريكاوري كند. 
مورينيو در مورد پيوستن سردار به رم در كنفرانس خبري پيش از بازي تيمش برابر ورونا گفت: «ما در شرايط سختي قرار داريم كه در آن نمي‌توانيم مهاجم مورد علاقه خود را بخريم. تياگو پينتو، آزمون را به من پيشنهاد كرد. اگر او آماده باشد، مي‌تواند به ما كمك كند. پينتو به من گفت كه علاوه بر آزمون، مهاجم ديگري نيز به ما خواهد پيوست. اين باعث خوشحالي من مي‌شود، به خصوص اگر بازيكن مورد نظر باكيفيت باشد. من آرامم و منتظر به‌روزرساني هستم.»
حال بايد منتظر ماند و ديد دومين تجربه حضور يك ايراني در سري آ و آن هم تيم بزرگي مثل رم چه خواهد بود. هر چه باشد تيم رم كه به صورت پيش‌فرض طرفداران زيادي در ايران دارد از بازي‌هاي پيش رو خيلي بيشتر مورد توجه فوتبال‌دوستان ايراني قرار خواهد گرفت.  در اين بين جيانلوكا دي‌مارتزيو، خبرنگار سرشناس ايتاليايي يك خبر عجيب منتشر كرد كه باعث بروز نگراني در ايران شد.
اين خبرنگار گفت سردار به ژوزه قول داده در ايام جام ملت‌هاي آسيا به اردوي تيم ملي ايران اضافه نخواهد شد و در ايتاليا خواهد ماند. خبري كه در صورت صحت داشتن وضعيت تيم ملي ايران را بسيار بغرنج مي‌كند. سردار آزمون تا لحظه نگارش اين متن واكنشي به خبر دي‌مارتزيو نشان نداده است. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون