• ۱۴۰۳ جمعه ۲۷ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5565 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۴ شهريور

روبيالس حاضر به استعفا به دليل اقدام زشت در جام جهاني زنان نيست

اين فمینيسم كاذب و ترور شخصيتي است!

رييس فدراسيون فوتبال اسپانيا اطمينان داد كه استعفا نمي‌كند و مي‌خواهد بماند. او گفت منتقدان مي‌خواهند من را بكشند! اين مرد 46 ساله به دليل بوسيدن جنيفر هرموسو در فينال جام جهاني زنان با انتقاد شديد روبه‌رو شده است. 
به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از گاردين، لوئيس روبيالس در بحبوحه انتقادات شديد و تحقيقات فيفا به دليل اقدام زشت و غيرمتعارف در مورد جنيفر هرموسو اسپانيايي در جريان مراسم پاياني جام جهاني، از «فمينيسم كاذب» و «ترور اجتماعي» شخصيت خود انتقاد كرد و قول داد رييس فدراسيون فوتبال اسپانيا (RFEF) بماند. 
در يك سخنراني پرشور در مجمع عمومي فوق‌العاده فدراسيون فوتبال اسپانيا، اين مرد 46 ساله بار ديگر تاكيد كرد كه به خاطر چيزي كه اتفاق افتاده است از سمت خود كنار نمي‌رود. او با قاطعيت تكرار كرد: «من استعفا نمي‌دهم. من تا آخر با اين مساله مبارزه خواهم كرد.»
وي وقايع پنج روز گذشته را يك ترور اجتماعي توصيف كرد و افزود: آنها قصد دارند من را بكشند. 
روبيالس وقايع روزهاي گذشته را «فمينيسم كاذب، يكي از بلاياي اين كشور» توصيف كرد. اين اظهارات با تشويق شديد اعضاي فدراسيون در ميان حاضران همراه شد.
يك روز قبل، رسانه‌هاي اسپانيايي به‌طور گسترده از برنامه‌هاي رييس فوتبال براي استعفا خبر داده بودند. اين چرخش غافلگيركننده موجي از واكنش‌ها را در سراسر اسپانيا برانگيخت و درخواست‌هاي مجدد بسياري براي استعفاي روبيالس انجام شد.
يولاندا دياز، سرپرست وزير كار و معاون دوم نخست‌وزير اسپانيا در شبكه‌هاي اجتماعي گفت: آنچه امروز در مجمع فدراسيون ديديم غيرقابل قبول است. او تصريح كرد: دولت بايد اقدام كند و اقدامات فوري انجام دهد، معافيت از مجازات اقدامات ماچيستا [اقدامات شؤونيستي مردانه] به پايان رسيده است. روبيالس نمي‌تواند در اين موقعيت به كارش ادامه دهد.
ايرن مونترو، سرپرست وزارت برابري كشور كه اوايل اين هفته اين بوسه را نوعي خشونت جنسي توصيف كرد، در رسانه‌هاي اجتماعي گفت كه روبيالس «به دنبال معافيت از مجازات است.» وي افزود: باتوجه به امتناع وي از استعفا، دادستان عمومي اسپانيا و شوراي ملي ورزش اقدام خواهند كرد: «اكنون، بيشتر از هميشه، جني هرموسو، تو تنها نيستي.»
روبيالس سخنان خود را در روز جمعه با عذرخواهي آغاز كرد و آن را به عنوان يك حركت «تأسفبار» توصيف كرد كه به خاطر «خوشحالي» آن لحظه انجام شد. او استدلال كرد كه بوسه كاشته شده روي هرموسو توافقي بوده است و ادعا كرد كه از او خواسته است كه آيا مي‌تواند اين كار را به شكل محدود انجام دهد و «او گفت باشه.»
دقايقي پس از اينكه اين حركت غيراخلاقي كه در مراسم رسمي پس از بازي روي صحنه انجام شد در دوربين ثبت شد، هرموسو در يك پخش زنده پس از آن گفت كه «آن را دوست نداشت.»
كميته انضباطي فيفا روز پنجشنبه به روبيالس اطلاع داد كه اقدامات او در سيدني ممكن است قوانين انضباطي اين نهاد را نقض كرده باشد. مداخله هيات حاكمه فوتبال جهان پس از چند روز فشار، از جمله توبيخ شديد پدرو سانچز، نخست‌وزير اسپانيا، اتحاديه بازيكنان جهاني فيفپرو، و تعدادي از چهره‌هاي برجسته فوتبال صورت گرفت.
علاوه بر اين، اتحاديه Futpro در اسپانيا، كه هرموسو گفته است در اين مورد منافع او را نمايندگي مي‌كند، «محكوميت قاطع خود را براي اين رفتار كه به شأن و منزلت زنان تجاوز مي‌كند» ابراز كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون