• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۳۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5614 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۷ آبان

بررسي عملكرد تيم ملي زنان در آستانه تقابل حساس با تايپه

تيم ملي بانوان مقابل استراليا كي‌روشي بازي كرد

مي‌توانيم به چين تايپه گل ‌بزنيم

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد» تيم‌ ملي فوتبال بانوان كشورمان در نخستين ‌بازي خود در رقابت‌هاي مقدماتي انتخابي المپيك در برابر استراليا، ميزبان مسابقات با نتيجه دو بر صفر شكست خورد. ملي‌پوشان كشورمان تلاش زيادي كردند تا در مقابل يكي از بهترين تيم‌هاي ملي جهان نتيجه آبرومندانه‌اي كسب كنند كه البته موفق هم شدند تا حدود زيادي حملات ميزبان را خنثي كنند اما بايد پذيرفت زورمان به حريف نمي‌رسيد. عملكرد‌ خوب دختران تيم ‌ملي با تمجيد كارشناسان همراه بود و حالا خيلي‌ها اميدوار هستند تيم ملي بتواند در دو بازي آينده‌اش نتايج خوبي كسب كند.  شادي مهيني سرمربي تيم ملي زير ۱۷ ساله‌ها درخصوص بازي تيم‌ ملي در مقابل استراليا گفت: حتما مي‌دانيد كه استراليا تيم چهارم‌ جهان است. نتايج خوب آنها در ماه قبل كه به ميزباني آنها هم‌ صورت گرفت نشان از اين است كه يك تيم كامل هستند. ما قبلا در رده جوانان و نوجوانان با آنها بازي كرده بوديم و‌ با نتايج ‌نزديك شكست‌ خورديم. استراليا يك عقبه بسيار خوبي هم دارد و مربيان ما هم يك تصميم خيلي خوبي گرفتند كه با شكل دفاعي قوي مقابل حريف قرار گرفتند تا از دريافت گل با تعداد زياد جلوگيري كنند. خيلي‌ها پيش‌بيني مي‌كردند با دريافت تعداد گل‌هاي زياد از استراليا ببازيم اما ما توانستيم با انجام يك بازي خوب دفاعي از پس حريف بربيايیم. بچه‌هاي ما به حريف چندان فضا ندادند و حريف را ناچار به استفاده از توپ‌هاي بلند كرد‌ند كه 90درصد ضربات سر را هم بچه‌هاي ما زدند. استراليا از ابتدا به ۴ بازيكن اصلي خودش بازي نداد تا ابتدا ما را آناليز كند و بعد با استفاده از خستگي بچه‌هاي ما گل‌هاي بيشتري به ثمر برساند كه با تدابير خوب سرمربي ما و بازي خوب بچه‌ها حملات حريف را خنثي كردند. ما يك باخت آبرومندانه داشتيم درست مثل نتيجه آقايان در جام‌جهاني كه به آرژانتين و اسپانيا باختند اما مردم ما خوشحال بودند. اين بازي هم يكي از بازي‌هاي ماندگار فوتبال بانوان ما بود.

مهيني درخصوص بازي بعدي تيم ملي در مقابل چين‌تايپه افزود: ما دو بار در رده بزرگسالان مقابل چين‌تايپه بازي كرديم كه يك بار پنج بر صفر و يك‌بار هم شش بر صفر باختيم. ما نتوانسته بوديم‌ انسجام ‌تيمي‌ خوبي مقابل آنها داشته باشيم ‌اما مطمئنم كادر فني آناليز خوبي از اين حريف دارند ضمن اينكه انگيزه بچه‌هاي ما خيلي بالا رفته و اين كار را براي رقيب سخت مي‌كند. اگر من به جاي سرمربي بزرگسالان بودم به تركيب اصلي دست نمي‌زدم و هجومي‌تر كار مي‌كردم. كارشناس فوتبال ايران ادادمه داد: البته ايشان با تفكرات بهتري كه دارد راهكار بهتري براي مقابله با اين تيم و همچنين رسيدن به گل دارند و اميد  داريم حريف  را  ببريم.  سرمربي تيم نوجوانان كشورمان در پاسخ به اين سوال كه آيا بازي با همان تركيب مقابل استراليا ممكن است قواي جسمي بازيكنان را در مقابل چين‌تايپه كم كند يا خير، به خبرنگار «اعتماد» گفت: شرايط بد آب و هوايي تاثير مي‌گذارد اما باتوجه به پزشكان خوبي كه در تيم ملي داريم و تمرينات ريكاوري كه در اين دو روز انجام مي‌دهند اميدوارم بتوانند بچه‌ها را به شرايط خوب برسانند و با تمام قوا مقابل حريف به ميدان بروند.
شادي مهيني با اشاره به كار دفاعي خوب تيم ملي و نتيجه خوب مقابل استراليا گفت: تيم كي‌روش مقابل آرژانتين و اسپانيا همين بازي را انجام داد و علم روز فوتبال مي‌گويد دفاع خوب انجام بدهيد نه آنكه اتوبوسي دفاع كنيد. ديگر بازي مالكانه كمرنگ شده و تيم‌ها نتيجه‌گرا شده‌اند. بچه‌ها اگر مثل بازي با استراليا خوب دفاع كنند، مي‌توانند به حريف گل هم بزنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون