• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۳۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5614 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۷ آبان

پيشكسوت استقلال از برد ششم نكو با آبي‌ها مي‌گويد

ما عروسك‌سازي هم ديديم كه اسپانسر باشگاه شده!

رييس‌جمهور در ملاقات با اينفانتينو از نشاط در فوتبال مي‌گويد اما كمكي به سرخابي‌ها نمي‌شود

تيم ‌فوتبال استقلال در هفتمين ‌بازي ‌اين فصل از بازي‌هاي ليگ‌ برتر از سد آلومينيوم ‌اراك‌ گذشت و‌ با كسب ۱۸ امتياز موقتا به صدر جدول رفت. شاگردان جواد نكونام در اين‌ فصل با بستن لايه‌هاي دفاعي و با بردهاي يك گله پيش مي‌روند و با ادامه اين روند يكي از مدعيان سرسخت به شمار خواهند رفت. رضا رجبي، يكي از پيشكسوتان باشگاه استقلال پاسخگوي خبرنگار «اعتماد» در خصوص بازي اين تيم مقابل آلومينيوم بود كه در ادامه ماحصل اين گپ و گفت را مي‌خوانيد.

 

تحليل فني شما از بازي استقلال در مقابل آلومينيوم چيست؟

خب استقلال بازي‌هاي خودش را قطره‌چكاني مي‌برد و اين بردها در آخر فصل خيلي مي‌تواند به اين تيم كمك كند. اما بازي بار فني آنچناني نداشت و خيلي كم‌حادثه بود. حسيني وقتي مقابل تيم‌هاي بزرگ‌تر از تيمش بازي دارد يك برنامه‌ريزي خوبي در دفاع تيمي دارد و مي‌داند از اين بازي‌ها چه مي‌خواهد. كسب يك مساوي براي آلومينيوم نتيجه قابل قبولي بود، اما در فوتبالي كه تقريبا پاياپاي است و شرايط گل آنچناني ندارد مثل فرار از آفسايد و كات بك و... يك ارسال و استفاده از يك‌ مهاجم قد بلند در محوطه حريف صاحب موقعيت گل شد و با اشتباه دروازه‌بان حريف گل زد و در ادامه هم‌ توانست از آن گل دفاع كند اگرچه پس از ده نفره شدن استقلال يك مقدار آلومينيوم فشار آورد و يك توپ هم به تيرك زدند.

از آخرين باري كه آرمان رمضاني براي استقلال گل زده بود ۲۹ بازي مي‌گذشت و او اين طلسم را شكست .

در استقلال كسان‌ ديگري هم بودند كه با آن قرارداد سنگين ناموفق بودند مثل سجاد شهباززاده يا آرمان. البته مهم است كه از بازيكن چه زماني استفاده كنيد. آرمان بازيكن توانمندي است و به نظرم خيلي خوش قلب است و تلاش هم مي‌كند، اما كم گل زدن او بستگي به بسياري از عوامل دارد. من خيلي خوشحال شدم كه مادرش هم در استاديوم بود و گل پيروزي استقلال را زد و اميدوارم در ادامه بيشتر از او استفاده شود خودش هم بايد كار روي زمين را كار كند و فقط ارسال بلند نمي‌تواند يك مربي را متقاعد كند كه از يك بازيكن استفاده كند.

بعد از بازي سرمربي استقلال از داوري گلايه ‌داشت. نظر شما درباره عملكرد داور بازي‌؟

از چند سال قبل و زماني كه به برنامه نود مي‌رفتم تا الان هميشه معتقدم كه اصلا بحث داوري بعد از بازي درست نيست. بعد از بازي‌ها همه تيم‌ها معترض هستند خب پس كي اعتراض ندارد؟ همه از داور گلايه مي‌كنند داوري كه اگر نباشد اصلا بازي شروع نمي‌شود . ما بايد به داوري كمك كنيم و با مصاحبه عليه آنها چيزي حل نمي‌شود. تا VAR نيايد داور اشتباه هم مي‌كند، اما چرا اين اعتراض‌ها را به نياوردن VAR نمي‌كنند. در فوتبالي كه اين همه منابع مالي وجود دارد چرا به بندگان خدايي كه با كمترين دستمزد با آن جو و فشار مي‌آيند قضاوت مي‌كنند‌ هجمه درست مي‌شود. نه فقط نكونام همه باشگاه‌ها احترام بگذارند به اتفاقات بازي و بيانيه‌ها و اعتراضات را كمتر كنند. اين داورها بتوانند با خيال راحت‌تري داوري كنند خب واقعا موجوديت ما همين است و بايد‌ همه كمك كنند . با اعتراضات و فشار نه تنها مساله‌اي حل نمي‌شود، بلكه مشكلاتي ايجاد مي‌كند. در فوتبال ما برنده و بازنده ديواري كوتاه‌تر از داوري ندارند و همين باعث مي‌شود به مسائل فني پرداخته نشود و كلا اين اتفاق به فوتبال ما كمك نمي‌كند.

سوال آخر، درباره اسپانسري يك فروشگاه موبايل روي پيراهن استقلال چه نظري داريد؟

من زياد در جريان مشكلات مالي استقلال نيستم و از زمان خصوصي‌سازي جزو منتقدين بودم. ديديد كه آن پول هم ‌يك جورهايي خرج شد. درباره اسپانسري يك فروشگاه والله ما عروسك‌سازي هم ديديم كه اسپانسر شود! اسپانسر استقلال نبايد ‌يك فروشگاه باشد اما حتما چقدر شرايط خراب است كه آمدند اين كار را كردند خب وقتي به سختي حقوق كارمندانش را‌ مي‌دادند و مشكلات زيادي دارد با اين اسپانسر روزمرگي را مي‌گذارند. ما سوءمديريت داريم بعدش من يك‌بار هم گفتم الان‌ هم مي‌گويم‌ آقاي رييسي وقتي در سازمان ‌ملل با اينفانتينو جلسه مي‌گذارد و از نشاط فوتبال مي‌گويد خب دنبه‌اش كجاست؟ كجا بايد به اين دو باشگاه كه ۵۰ ميليون هوادار دارد، كمك شود؟ با اين همه شركت كه در كشور وجود دارد. مگر نگفتند فوتبال به جامعه نشاط مي‌دهد پس چرا كمك نمي‌كنند؟ استقلال با ۳۰ ميليون هوادار يك فروشگاه موبايل بايد حمايتش كند؟ حرف‌ها به‌ هم‌ نمي‌خورد ديگر يا فوتبال را چند سال تعطيل كنند و برود در بخش خصوص يا اگر دولتي است بايد كمك ‌كنند. اين‌طور كه نمي‌شود و فوتبال روز به روز‌ به قهقرا مي‌رود.‌

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون