• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5627 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۲ آبان

پرويز برومند در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

از تمام اعضاي استقلال كبير تشكر مي‌كنم كه در بهترين روز زندگيم ‌بهترين كادو را به من دادند

جاي ابوالفضل جلالي در ليست تيم ‌ملي خالي است

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، در يكي از مهم‌ترين بازي‌هاي هفته دهم ليگ برتر در ورزشگاه آزادي استقلال موفق شد با دو گل از سد تراكتور بگذرد تا جايگاهش را در صدر جدول مستحكم‌تر از قبل كند. شاگردان جواد نكونام‌ شنبه شب با انجام بازي هجومي و با كسب سه امتياز دلچسب هواداران‌ آبي‌دوست را خوشحال روانه خانه‌هاي خودشان كردند.

استقلال با برد در اين بازي به پنجمين پيروزي متوالي‌اش در ورزشگاه آزادي دست يافت و سيدحسين حسيني با ثبت يك‌ كلين‌‌شيت ديگر نقش بسزايي در اين ركورد مثبت ‌داشت. حسيني كه در فصل گذشته زير فشار منتقدان‌ و در فضاي مجازي مورد حمله‌ بعضي از هواداران‌ استقلال قرار ‌گرفت ماندنش در اين فصل هم‌ با‌ اما و اگر همراه بود كه بالاخره ماندني شد. با اين حال او در اين فصل‌ توانسته عملكرد خيلي خوبي داشته‌ باشد تا جايي كه باز هم نامش در ليست‌ تيم ‌ملي قرار گرفته است. يكي از افرادي كه ‌هميشه سعي مي‌كرد به‌ او روحيه ‌بدهد و با صحبت‌هايش نقش موثري‌ در بازگشت به‌ اوج‌ دروازه بان استقلال‌داشت، پرويز برومند بوده است. دروازه‌بان ‌اسبق استقلال و‌ تيم ملي و يكي از پيشكسوتان‌ محبوب اين ‌باشگاه بدون ‌اينكه سمتي ‌در استقلال ‌داشته باشد با حسيني ‌حرف مي‌زد‌ و به او‌ انگيزه و روحيه ‌مي‌داد. پس از بازي استقلال و تراكتور‌ با برومند در خصوص اين بازي و مسائل پيرامون اين باشگاه گپ و گفتي ترتيب داديم كه در ادامه مي‌خوانيد.

 

استقلال در خانه‌ به يك برد ارزشمند برابر تراكتور رسيد. نظر شما درباره اين بازي چيست؟

نمي‌شود مقايسه كرد، اما فكر مي‌كنم پس از‌ مدت‌ها جو استاديوم‌ من را ياد آن زماني كه خودم بازي كردم ‌انداخت، جو بسيار خوب و مناسبي بود، اما‌ درباره بازي فكر مي‌كنم يكي از زيباترين بازي‌هاي استقلال را شاهد‌ بوديم كه در آخر با نتيجه خيلي خوبي هم به پايان ‌رسيد. جا دارد تبريك‌ بگويم ‌به كادر مديريت و كادر فني و تمام بچه‌هاي تيم و‌ تبريك به‌ تمام هواداران.

از نظر شما استقلال مستحق برد بود؟

فكر مي‌كنم استقلال حتي مي‌توانست با نتيجه بهتر هم برنده بازي باشد. چندين سال است كه استقلال را در خانه خوب نمي‌بينم، ‌اما پس از مدت‌ها خوب بازي كرد و از اين بابت خيلي خوشحالم.

شما هميشه از نكونام حمايت كرديد و حالا اين مربي با استقلال نتايج خوبي هم گرفته.

من صد درصد موافق مربي وطني هستم چه براي ملي و چه براي باشگاهي. نمي‌خواهم زحمات مربيان ‌خارجي را ناديده بگيرم و جسارتي كنم، اما نتيجه حضور مربيان خارجي به سود آنها بوده تا به سود ما و اين موضوع هميشه من را آزار مي‌داد.

ترتيب سوالات‌مان به هم ريخت. از عملكرد حسيني بگوييد، قبول داريد در اين فصل بهتر از فصل قبل كار كرده؟

بسيار عالي كار مي‌كند و خدا را شكر مي‌كنم و از خودم‌ خيلي راضي‌ام كه مشاوره و انگيزه و روحيه به او دادم. از خودم هم تشكرمي كنم!

با شما در ارتباط است؟

بله.

بلانكو‌ هم اولين بازي‌اش را براي استقلال انجام داد. او چطور بود؟

اعتقاد دارم همان‌طور كه مربي نياز به زمان دارد ‌كه جا بيفتد بازيكن هم فرصت مي‌خواهد. الان يكي از بهترين بازيكنان ‌كشورمان يامگاست و در استقلال جا افتاده. او با فرهنگ ‌ و خصوصيات‌ اخلاقي و با جو تماشاگران و استاديوم‌ها و مربيان فوتبال ما آشنا شده تا الان يكي از بهترين‌هاي فوتبال باشد. به بلانكو هم فرصت بدهيم از ايني كه هست بهتر مي‌شود. فقط مشكل او‌ اين است كه كمي سن و سالش بالاست، اما‌ من او را آماده ‌ديدم و ديدم كه مي‌خواهد بهتر باشد و وقتي كسي كه اين‌ ذهنيت را دارد موفق مي‌شود.

درباره نفرات دعوت‌شده به تيم ملي چه نظري داريد؟ جاي بازيكني از استقلال خالي نيست؟‌

شاكله اصلي تيم ملي از پرسپوليس و‌ استقلال است و‌ فكر مي‌كنم براي چنين مسابقاتي مي‌شد از استقلال بيشتر دعوت كنند.

كدام بازيكن را مي‌شد دعوت كرد؟

فقط مي‌دانم سه نفر دعوت شدند و فكر مي‌كنم مي‌توانستند سهميه بيشتري را اختصاص بدهند.

آن سه نفر كي بودند؟

حسيني، چشمي و محمدي.

خب اينها كه از قبل بودند و فرد جديدي را دعوت نكرده است. نمي‌خواهم از همه اسم ببرم، اما شاخص‌ترين آن ابوالفضل جلالي است.

جو استاديوم هم خيلي خوب بود. اين‌طور نيست؟

فوق‌العاده بود و خيلي خوشحالم كه پس از سال‌ها كه نمي‌توانستند خانم‌ها به استاديوم بيايند الان مدتي است كه خانم‌ها مي‌آيند و هيچ مشكلي پيش نمي‌آيد و فقط جو استاديوم را زيباتر و زيباتر و زيباتر مي‌كند. فقط افسوس مي‌خوريم چرا زودتر اين اتفاق رخ نداد. مردم ايران حق‌شان خيلي بيشتر‌ از اينهاست، ما داراي يك فرهنگ و تمدن ديرينه‌ايم. دنيا به فرهنگ و تمدن ما مي‌بالد، اما خودمان مخفي و قايمش مي‌كنيم،‌ اما مي‌بينيد كه زيبايي‌هايش هر روز بيرون مي‌آيد.

با توجه به اختلاف امتيازات مي‌شود گفت استقلال از‌ همين ‌حالا مدعي اول قهرماني است؟

نه! اختلاف امتياز زياد نشده. استقلال بايد بازي به بازي پيش برود تا نيم فصل اول تمام شود و ‌در نيم فصل دوم هم دوباره به همين ‌شكل بازي به بازي پيش بر‌ود تا قهرماني حاصل شود. بايد هر بازي نمايش خوبي داشته باشد و امتيازات را بگيرد. اگر استقلال همين بازي را در داخل و خارج از خانه انجام ‌دهد بي‌شك قهرمان مي‌شود.

داوري چطور بود؟

يكي از داوران ‌خوب كشورمان اين بازي را سوت زد. داور خوب و جدي است كه فكر مي‌كنم‌ به شغل خودش هم‌ اهميت مي‌دهد. البته‌ همه ‌داوران ما اين‌طور هستند، ‌اما من رشد او را بسيار خوب مي‌دانم.

رابطه‌ نكونام و خطير خوب شد تا جايي كه خوشحالي جالب توجه مدير استقلال روي سكو توجه‌ها را جلب كرد.

بد نبود كه بخواهد خوب شود! در هر‌ خانواده‌اي اختلاف سليقه وجود‌ دارد و استقلال هم ‌از اين قاعده مستثنا نيست. اما نظرم ‌اين است اصلا نبايد رسانه‌اي مي‌شد وگرنه‌ هر دو نفر آنها ‌دارند براي قهرماني استقلال تلاش مي‌كنند و من‌ به هر دو طرف هم خسته نباشيد مي‌گويم و هم تبريك. خسته نباشند هر دو!

صحبت خاصي مانده؟

بسيار سپاسگزارم‌ از تمامي هواداران‌ استقلال. از كادرفني، از كادر مديريتي و تمام بچه‌هاي تاج كبير كه ‌در بهترين روز زندگي من كه تولد ‌همسرم بود بهترين‌ هديه را به من دادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون