• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5627 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۲ آبان

اتفاق عجيب براي تيم ملي دو‌وميداني كشورمان

اول شديم اما طلا نگرفتيم! چه كسي مقصر است؟

به گزارش «اعتماد»، در حالي كه تيم دووميداني ايران در دو نيمه ماراتن قهرماني آسيا اول شد، اما طلاي اين مسابقه به كشور ديگري رسيد!

نخستين دوره رقابت نيمه ‌ماراتن قهرماني آسيا روز شنبه به ميزباني دوبي برگزار شد و سه دونده ايران در اين مسابقه شركت كردند.

محمدجعفر مرادي، صابر چرخي و منصور بيات، دونده‌هاي ايران بودند كه به رقابت با ديگر شركت‌كننده‌ها پرداختند و در پايان صابر چرخي با ثبت زمان 1:05:18 ساعت در جايگاه چهارم قرار گرفت و ركورد ملي اين ماده را شكست. منصور بيات هم با ثبت زمان 1:05:25 ساعت در جايگاه ششم قرار گرفت و محمدجعفر مرادي كه ركورددار دوي ماراتن ايران است، زمان 1:06:14 ساعت را از خود به جاي گذاشت و هشتم شد. دونده ژاپني با ركورد 1:03:43 به مقام اول رسيد.

با توجه به اينكه سه دونده ايران بين ۱۰ نفر اول مسابقات قرار داشتند، مدال طلاي تيمي به ايران مي‌رسيد، اما از آنجايي كه فدراسيون فقط در بخش انفرادي ثبت‌‌نام كرده بود و در بخش تيمي ثبت‌نام نكرده بود، مدال طلا به تيم ايران تعلق نگرفت و به تيم هند رسيد!

دونده‌هاي ايران هر چند در بخش انفرادي موفق به كسب مدال نشدند، اما با توجه به زمان‌هاي ثبت شده و جايگاهي كه كسب كردند، مي‌توانستند مدال طلاي تيمي را به دست بياورند و جايزه 20 هزار دلاري را كسب كنند. بايد ديد چه كسي مقصر اين اهمال‌كاري است. البته فدراسيون تاكيد دارد در بخش تيمي نيز ثبت‌نام صورت گرفته بود.

 

سپهرزاد: به فدراسيون جهاني دووميداني

شكايت كرديم

اين اتفاق در حالي براي تيم ايران رقم خورده كه با توجه به نتايج دوندگان تيم كشورمان مي‌توانست به مدال طلا برسد و جايزه ۲۰ هزار دلاري را به خود اختصاص دهد.

تيم هند كه دوندگانش زمان مجموع ضعيف‌تري نسبت به ايران ثبت كرده بود در رتبه نخست اين رقابت‌ها قرار گرفت. هندي‌ها اين روزها نفوذ خوبي در كنفدراسيون دووميداني آسيا دارند. تيم امارات ميزبان رقابت‌ها هم در رده سوم قرار گرفت.

هادي سپهرزاد، مدير تيم‌هاي ملي دووميداني كشورمان در گفت‌وگو با مهر در اين خصوص گفت: تيم ايران براي شركت در بخش تيمي هم ثبت‌نام شده بود و مشكلي از اين بابت نداشتيم.

وي افزود: به‌طور قطع براي ايران شيطنت كرده و اين مدال از ما گرفته شده است. مكاتبات ما هم براي ثبت‌نام تيم وجود دارد.

مدير تيم‌هاي ملي دووميداني كشورمان تاكيد كرد: ما به فدراسيون جهاني دووميداني شكايت كرده‌ايم و منتظر هستيم تا تيم امروز به كشور بازگردد.

 

ملي‌پوشان: در امارات مي‌مانيم

تا از حق‌مان دفاع كنيم

اما مرادي دونده كشورمان در واكنش به اينكه شنيده شده قصد داريد تا تعيين تكليف موضوع در امارات بمانيد، روز گذشته به ايسنا گفت: امروز ساعت ۱۵ پرواز داريم. ديگر اين مدال را نمي‌توانيم هيچ جوره به دست بياوريم. دو نفر از بچه‌هاي ما زير ركورد ملي دويدند و نفرات دوم و سوم بازي‌هاي آسيايي را پشت سر گذاشتند. اعلام كرديم اگر فدراسيون آسيا جواب نداد اينجا مي‌مانيم تا از حق خودمان دفاع كنيم. اگر به ايران برگرديم همه‌ چيز تمام مي‌شود. مدال و پول را نمي‌توانيم بگيريم. مانده‌ايم تا ببينيم فدراسيون امارات چه مي‌گويد و بايد چه كار كنيم. فدراسيون ايران مي‌گويد ما ايميل زده‌ايم اما اين‌گونه كه چيزي عايد ما نمي‌شود.

 

نتيجه چه مي‌شود؟

در حال حاضر همه ‌چيز تمام شده به نظر مي‌رسد. مدال به هندي‌ها داده شده و جايزه هم سر از جيب آنها درآورده است. اما اينكه واقعا فدراسيون اهمال كرده و به صورت واضح و مشخص آن اقداماتي كه براي ثبت‌نام لازم بوده را انجام داده يا خير، مشخص نيست. فدراسيون مي‌گويد ما در نامه خود به كنفدراسيون آسيا اعلام كرده بوديم كه «تيم ايران» در اين مسابقات شركت مي‌كند. نكته جالب اينكه ورزشكاران ايران مي‌گويند مسوولان برگزاري مسابقه ابتدا گفتند شما فقط دو نفر هستيد و وقتي فهميدند ما سه نفر بوديم، گفتند زمان مجموع شما بيشتر از هند بوده و باز وقتي ديدند از لحاظ زماني هم ايران جلوتر است بحث شركت نكردن در مسابقات به صورت تيمي را مطرح كردند!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون