• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5627 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۲ آبان

پاسخي به اتهام پدر حسن يزداني به خبرنگار روزنامه اعتماد

روز پنجشنبه مصاحبه‌اي از هادي عامل، گزارشگر و كارشناس باسابقه كشتي در صفحه «روزنامه اعتماد» پيرامون مصدوميت حسن يزداني و عمل جراحي او منتشر شد كه حاشيه‌هاي زيادي به دنبال داشت. اين حواشي كار را به جايي رساند كه عامل در مصاحبه‌اي از حسن يزداني عذرخواهي كرد. عامل در آن مصاحبه گفت دليل حضور حسن يزداني در بازي‌هاي آسيايي با كتف مصدوم تامين مخارج عروسي‌اش از طريق پاداش كسب مدال طلا بوده است. 
روز شنبه در مراسم تجليل از مدال‌آوران در مازندران كه حسن يزداني و پدرش هم حضور داشتند از پدر يزداني در مورد جراحي كتف پسرش، احتمال نرسيدن او به المپيك و همين‌ طور مصاحبه هادي عامل با روزنامه اعتماد سوال شد كه علي اعظم يزداني پاسخ بسيار عجيبي داد. ايشان گفت: «اين به نظرم غفلت آن خبرنگاران بود. حرف آقاي عامل اين نبوده؛ آقاي عامل همچين صحبتي نكرده. اين غفلت خبرنگاران بود.» وقتي خبرنگاران به علي اعظم يزداني گوشزد مي‌كنند كه خود هادي عامل عذرخواهي كرده، ايشان جواب مي‌دهد: «آقاي عامل صاحب اختيار هستند؛ چنين چيزي هم نبوده. آقاي عامل اين حرف‌ها را نگفته. خب خبرنگاران غفلت كردند.»
در كمال احترام به پدر حسن يزداني مي‌خواهيم پاسخ اتهامي كه ايشان به خبرنگاران روزنامه اعتماد نسبت داده است را بدهيم.  قبل از هر چيزي بايد بگوييم ويس هادي عامل در اختيار خبرنگار روزنامه اعتماد است و در صورت نياز مي‌توانيم آن را منتشر كنيم تا مشخص شود كه غفلت از سوي چه كسي رخ داده است. 
اما در ادامه ذكر اين نكات ضروري است. اينكه يك مصاحبه يا خبر چه واكنش‌ها و برداشت‌هايي در مخاطبان به دنبال خواهد داشت در اختيار خبرنگار يا رسانه نيست. تنها وظيفه اصلي خبرنگار و رسانه انتشار بدون كم و كاست صحبت‌هاي مصاحبه شونده است كه در اين مورد به صورت كامل و واو به واو رعايت شده است.
نكته بعدي اينكه هر فردي از جمله پدر حسن يزداني مي‌تواند از انتشار خبر، نوع انتشار آن، زمان انتشار آن، جايگاهي كه در روزنامه و سايت به آن اختصاص داده شده يا حتي شيطنت‌هايي كه در فضای مجازي با اين خبر صورت گرفته شاكي باشد و انتقاد كند، اما اينكه اصل ماجرا را ببرد زير سوال و روزنامه و خبرنگار را متهم كند بسيار عجيب و غير قابل قبول است. همان طور كه گفته شد صداي اين مصاحبه موجود است و قابل انتشار. 
نكته سوم اينكه ما متوجه هجمه و برداشت‌هاي متفاوت صورت گرفته بعد از انتشار مصاحبه هستيم. همين‌طور در جريان رفاقت نزديك هادي عامل با خانواده يزداني نيز هستیم. اما اينكه ايشان بخواهد دوستي يا احترام بين خودشان را با انداختن بار مسووليت به دوش رسانه حفظ كند، منطقي نيست. اگر هادي عامل صاحب اختيار است كه خب خودش در مصاحبه با رسانه‌ها گفته كه زدن آن حرف‌ها اشتباه بوده و بابتش هم عذرخواهي كرده است و ما عذرخواهي ايشان را هم منتشر كرديم.
حسن يزداني سرمايه اين كشور است و هرچند به واسطه شرايط سياسي اجتماعي چند وقت اخير در كشور و دو باخت متوالي به تيلور تحت فشار قرار گرفته اما هنوز هم پهلوان گل كشتي ايران است و همه آرزو داريم در المپيك مرغوب‌ترين مدال را به ارمغان بياورد. هدف هادي عامل از گفتن آن حرف‌ها و هدف ما از انتشار صحبت‌هاي ايشان نيز تنها كمك به وضعيت معيشتي قهرمان‌هاي كشورمان بوده است. اينكه به گوش مسوولان برسانيم يكي از شانس‌هاي مدال ايران در المپيك چنين دغدغه‌هايي دارد. اينكه به فكر ورزشكاران باشيد كه مجبور نشود براي 900 ميليون سلامتي‌اش را به خطر بيندازد. حال اگر مردم نسبت به اين خبر و مصاحبه واكنش منفي نشان دادند تقصير ما نيست. اين محصول پيچيدگي‌هايي است كه در جامعه ما وجود دارد. اينكه كسي بخواهد چنين وضعيت بغرنجي را صرفا با اتهام به رسانه حل كند هيچ مشكلي را برطرف نمي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون