• ۱۴۰۳ شنبه ۱۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5662 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۵ دي

بررسي شرايط آبي‌ها در گفت‌وگو با منصور رشيدي:

شرايط استقلال بحراني نيست

شاهين‌ بوشهر يك تيم ريشه‌دار است

به گزارش «اعتماد»، تيم فوتبال استقلال در برابر گل‌گهر متوقف شد تا جايگاهش در صدر جدول بيش از گذشته متزلزل شود. آبي‌ها در 5 بازي گذشته خود فقط يك بازي را با پيروزي پشت سر گذاشته‌اند؛ نتايجي كه مي‌تواند زنگ خطري براي نكونام و شاگردانش باشد. از طرفي اين روزها مسائل حاشيه‌اي پيرامون مديريت استقلال و موضوع جعل مهر و امضاي صورت گرفته ‌يك خودزني بزرگ‌ عليه اين تيم شده است. موضوعي كه در صورت عدم رسيدگي سريع‌تر به آن مي‌تواند تمركز بازيكنان و كادرفني را هم به‌هم بزند. با منصور رشيدي يكي از پيشكسوتان بزرگ باشگاه استقلال درخصوص بازي با گل‌گهر و حواشي ايجاد شده پيرامون اين باشگاه گپ و گفتي ترتيب داديم‌ كه ماحصل آن را در ادامه مي‌خوانيد.

 

استقلال مقابل گل‌گهر مساوي كرد؛ نظر شما درباره اين بازي؟

بازي خوبي بود؛ يكي، دو سال است كه قلعه‌نويي گل‌گهر را تحويل داده اما هنوز نشانه و پيشرفت‌هاي اين تيم با قلعه‌نويي به چشم مي‌آيد و فكر مي‌كنم دو سال ديگر هم اين سبك و سيستم گل‌گهر ادامه پيدا كند. گل‌گهر به لحاظ فني و تاكتيكي در سطح بالايي قرار دارد. نمي‌خواهم تعريف از آقاي قلعه‌نويي كنم اما هنوز ذهنيت او در اين تيم پابرجاست. گل‌گهر با اينكه نفرات شاخصي ندارد خيلي خوب از جلو پرس مي‌كرد و ميانه ميدان را كاملا دراختيار داشت و در خط دفاع عالي بود.

استقلال چطور؟

استقلال هم بد بازي نكرد؛ در دفاع خوب بود و هافبك‌هايش هم خوب دويدند اما نواقصي در خط حمله يكي، دو سال است كه پابرجا مانده و بازيكن شش‌دانگي ندارند كه از موقعيت‌ها استفاده كند.

داوري چطور بود؟

كارشناسان داوري بايد نظر بدهند. به جز ما چند كشور فقيرتر از ما VAR ندارند. ما يك لحظه صحنه‌اي را مي‌بينيم و نمي‌شود قضاوت كرد. بايد صحنه آهسته را ديد و قضاوت كرد براي همين نمي‌شود راجع به داوري اظهارنظر كرد!

استقلال در 5 بازي گذشته‌اش 4 مساوي داشته است؛ آيا زنگ خطر براي اين‌ تيم به صدا درآمده يا طبيعي است؟

نه به اين صورت كه نمي‌تواند باشد. آقاي نكونام بعد از بازي هم گفت ۵ بازيكن مي‌خواهد جذب كند كه فكر مي‌كنم بيشتر اينها در خط حمله باشد. دو سال پيش دياباته و قايدي زوج عالي براي استقلال بودند پارسال هم محبي و قايدي واقعا عالي بودند اما نتوانستند نفراتي را جذب كنند كه جايگزين خوبي براي اينها باشند. استقلال در حمله ضعف دارد البته رمضاني زحمت مي‌كشد و بلانكو هم هنوز جا نيفتاده و زوج خوبي براي او نيست. چند سال پيش استقلال در خط هافبك علي كريمي و اميد ابراهيمي را داشت كه زوج عالي در حمله و دفاع بودند اما استقلال براي اينها هم ‌نتوانسته زوجي جذب كند.

مسائل حاشيه‌اي مديريتي مثل جعل تا چه حد روي عملكرد تيم تاثير دارد؟

مدير اگر آگاه باشد بايد اين مسائل را جمع و جور كند. نكونام هم خودش چند سال است كه مربيگري مي‌كند و در لاليگا بازي كرده و مسائل حاشيه‌اي را مي‌شناسد و طوري رفتار كند كه اين مسائل دور تيم‌ نباشد. حاشيه به تيم ضربه مي‌زند.

يكي از كاركنان باشگاه استقلال در تلويزيون گفته كه باشگاه شاهين بوشهر منحل شده و شكايت ‌آنها درست نيست.

نمي‌‌دانم دنبال چه هستند و حاشيه‌سازي مي‌كنند. شاهين در سال ۴۵ يا سال ۴۶ منحل شد اما من خودم ‌در جوانان‌ شاهين بازي مي‌كردم. شاهين بوشهر از زمان ‌قديم‌ يك تيم پرقدرت بود و يك تيم ريشه‌دار در بوشهر به حساب مي‌آيد. يك‌ حقوقدان بايد جوابگوي اين مسائل باشد و اين مسائل را نبايد به تلويزيون و رسانه‌ها بكشانند. به نفع فوتبال ما نيست كه در جرايد درباره ‌ جعل صحبت شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون