• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5767 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

اميرحسين اصلانيان در گفت‌وگو با «اعتماد»:

در پرونده فساد حتي اگر به ضرر سرخابي‌ها بود مقامات قضايي برخورد سختي كنند

20 سال گذشت و هنوز مدال‌هاي قهرماني ما از انزلي نرسيده!

روزبه دلاور

در يكي از مهم‌ترين بازي‌هاي هفته بيست و هشتم ليگ برتر، روز سه‌شنبه دو تيم پرسپوليس و استقلال خوزستان به مصاف هم مي‌روند. تيم خوزستاني براي فرار از سقوط و قرمزپوشان پايتخت براي ماندن در كورس فقط به سه امتياز اين بازي فكر مي‌كنند. شاگردان اوسمار ويرا نيم‌نگاهي هم به بازي استقلال و نساجي دارند كه شايد شرايط طوري رقم بخورد تا بتوانند همين هفته به صدر جدول برسند. به بهانه بازي‌هاي مهم اين هفته و البته حواشي‌ها پيرامون فوتبال كشورمان با اميرحسين اصلانيان يكي از پيشكسوتان پرسپوليس گپ و گفتي ترتيب داديم كه ماحصل آن را در ادامه مي‌خوانيد.

 

وضعيت اين هفته‌هاي ليگ را دنبال مي‌كنيد؟

بله، يك‌ رقابت تنگاتنگ و پرفشاري بين پرسپوليس و استقلال وجود دارد. سه بازي باقيمانده هم براي پايين جدولي‌ها خيلي حساس است و هم براي اين دو تيم. شرايط طوري است كه ممكن است هر بازي قهرمان جابه‌جا شود و هردو تيم هم احتمال دارد امتياز از دست بدهند و نمي‌شود گفت از پيش برنده ‌هستند.

وضعيت پرسپوليس مقابل استقلال خوزستان را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

استقلال خوزستان در حال سقوط است و‌ چيزي براي از دست دادن ندارد و احتمالا انتحاري بازي مي‌كند. ابزاري نداشتند كه اينجاي جدول هستند اما نمي‌شود پرسپوليس را از پيش برنده بدانيم. كادر فني اين جور مواقع به بازيكنانش مي‌گويد هر چه دارند، بگذارند و بازيكنان هم اين جور مواقع رعايت هيچ چيزي را نمي‌كنند. ممكن است تيم حريف را به چالش بكشند يا حتي باعث اخراج بازيكن تيم مقابل شوند. تيم‌هايي كه چيزي براي از دست دادن ندارند دنبال عصبي كردن بازيكنان حريف هستند. متاسفانه يكي از ايرادات كادر فني پرسپوليس اين است كه با بچه‌هايش حرف نمي‌زند تا كمترين اعتراض را در زمين داشته باشند.

بازي‌هاي بعدي پرسپوليس سخت‌تر نيست؟

هر دو تيم مس و شمس‌آذر نشان ‌داده‌اند كه سخت گل مي‌خورند و در بازي‌هاي آخرشان خيلي از تيم‌ها را به چالش كشيدند. شمس‌آذر از لحاظ بدني عملكرد خوبي داشته و مس با كادر جديد واقعا متحول شده است. پرسپوليس بايد اين تيم‌ها را آناليز كند.

پرسپوليس در بازي‌هاي گذشته فرصت‌هاي گلزني زيادي را از دست داده؛ علتش چيست؟

يك مقدار مهاجمان پرسپوليس بايد بيشتر يكديگر را درك كنند و از خودگذشتگي بيشتري داشته باشند. اين خيلي خوب است كه موقعيت مي‌سازيد حتي اگر هدر بدهيد، اين خيلي بهتر از اين است كه اصلا موقعيت درست نشود. اما عيسي و اورونوف يا هر مهاجم ديگر بايد درك متقابلي از هم داشته باشند و در كنار از خودگذشتگي از كمترين موقعيت‌ها بهترين استفاده را ببرند و در ادامه منتظر لغزش استقلال باشند. ‌براي پرسپوليس بد است كه سه موقعيت داشته باشد و دو گل بزند، اما الان در هر بازي 5 تا 6 تا موقعيت گل ايجاد مي‌كنند. در بازي با هوادار عيسي گلش را زده بود و براي گل‌هاي بعدي مي‌توانست باانگيزه‌تر از موقعيت‌ها استفاده كند. ديديد در دقايق آخر ممكن بود هوادار روي يكي، دو‌ موقعيت دروازه پرسپوليس را باز كند و اگر بازي مساوي مي‌شد، كار گره مي‌خورد.

بازي استقلال مقابل نساجي را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

استقلال هم كار آساني در زمين حريف ندارد؛ به هر حال نساجي هم بايد از اين سه بازي امتيازاتي را به دست بياورد تا در نقطه‌اي امن قرار بگيرد. حالا نه به اندازه پرسپوليس اما استقلال هم كار دشواري دارد.

درباره حواشي و باز شدن پاي بعضي‌ها به پرونده فساد چه صحبتي داريد؟

وقتي رييس فدراسيون مصاحبه مي‌كند و مي‌گويد رسيدگي به تخلفات از دست من خارج است و به مقامات قضايي معرفي شدند يعني قطعا يك چيزهايي بوده. ياد ليگ ايتاليا افتادم كه قهرماني يووه را گرفتند و به ليگ پايين‌تر پرتابش كردند! يعني مقامات ليگ ما آنقدر قدرت دارند كه اگر چنين تخلفاتي را ديدند برخورد اينچنيني كنند؟ اگر اين كار را انجام دادند كه واقعا شاهكار كرده‌اند و بايد براي آنها ايستاده دست زد، اما اگر هيچ كاري نكردند يعني قضيه فراتر رفته و پاي ‌خيلي‌ها گير است و اتفاقي هم رخ نمي‌دهد. من منتظر يك اتفاق بزرگ در خصوص اين فساد ثابت شده هستم كه از پاي تلويزيون تا ايجنت‌ها و مديران عامل وسط كشيده شده است. منتظرم مقامات قضايي تصميمات درستي بگيرند و يك اتفاقي رخ بدهد حتي اگر به ضرر سرخابي‌ها باشد.

در سال‌هايي كه فوتبال بازي مي‌كردي از اين اتفاقات ديده‌يا شنيده بودي؟

نديدم؛ اما از قديم خاطراتي تعريف مي‌شود كه مثلا يك بار آقاي بهلولي وقتي ديد بچه‌هاي پرسپوليس اعتراض مي‌كنند كه چرا پنالتي نمي‌گيري؟ جواب داد: ساكت بشيد خودم گفتم كي پنالتي ‌مي‌گيرم! البته اين خاطراتي است كه آقاي فنوني‌زاده گاهي تعريف مي‌كند. البته اين صحبت‌ها بيشتر طنز و براي دهه شصت است. الان اعدادي كه مي‌شنويم كه خودش هزينه يك كشور كوچك است! از شوخي گذشته بايد مقامات بيايند وسط و پيگيري كنند وگرنه داستان ادامه‌دار مي‌شود. چند جا خط گرفتن و صحبتش شده و‌ بايد‌ به آن پرداخته شود و اگر تخلفي صورت گرفته، برخورد شود. تيمي كه بزرگ‌تر از يوونتوس نيست؛ قهرماني را آن تيم گرفتند و‌ به ليگ پايين‌تر سقوط كرد. در ليگ ‌ما هم تيمي كه تخلف كرده را به ليگ ‌پايين‌تر سقوط بدهند و جريمه شود.

سوال آخر؛ فكر مي‌كنيد شرايط قهرماني در ليگ ‌امسال هم مثل اولين دوره ليگ برتر به روز آخر‌ كشيده مي‌شود؟

شبيه شده به آن وقت. كادر فني در آن روز به ما گفت اصلا به نتيجه آنها كاري نداشته باشيد. استقلال در آن بازي مقابل ملوان موقعيت‌هاي زيادي داشت ‌و ما هم ‌خيلي سخت فجر را برديم. حتي آنها در دقايق آخر يك بار به تيرك ما زدند. ‌جالب اينكه ‌فدراسيون در آن سال مدال‌ها را به انزلي برده بودند و‌ وقتي قهرمان شديم‌ و‌ گفتيم ‌مدال‌هاي‌مان‌ كجاست؟‌ گفتند مدال‌ها انزلي است و پيك نمي‌تواند برساند! گفتند تا آخر هفته تقديم‌تان مي‌كنيم؛ ‌اما ۲۰ سال است كه گذشته و هنوز هیچ مدالي نديديم!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون