• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3307 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ مرداد

عدد نوشت

تعداد واحدهاي صنعتي در شهرك‌ها

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت تدبير و اميد يكي از تاكيدات رييس‌جمهور و وزير صنعت، معدن و تجارت براي خروج از ركود تورمي، توسعه صادرات غيرنفتي و رشد فزاينده در بخش صادرات توليدات صنعتي كشور است، تا صادرات غيرنفتي كشور به رقم 70 ميليارد دلار در سال 94 برسد. سيد محمد علي سيد ابريشمي در‌خصوص تعداد واحدهاي صنعتي فعال و غيرفعال در شهرك‌هاي صنعتي افزود: تعداد 34530 واحد صنعتي در شهرك‌ها و نواحي صنعتي مستقر هستند كه از اين تعداد، 28291 واحد صنعتي فعال (حدود82 درصد) و تعداد 6239 واحد صنعتي غيرفعال (18 درصد) تا پايان اسفند ماه 1393 در شهرك‌ها و نواحي صنعتي مستقر مي‌شوند.

 

هزينه واردات رسمي

رييس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز ضمن اعلام كاهش قاچاق دام در سال گذشته، گفت: در كشور ما قاچاق براي قاچاقچي به صرفه است و مي‌توان گفت كه هزينه واردات رسمي دو برابر واردات قاچاقي است. حبيب‌الله حقيقي‌، اظهار كرد: بخشي‌ از قاچاق دام كه در سال 1392 صورت مي‌گرفت در سال 1393 به مسير رسمي خود بازگشت و ميزان قاچاق در اين حوزه كاهش يافت كه يكي از دلايل‌ آن صادرات دام با چارچوب مشخص و ضوابط اعلامي از سوي وزارت جهاد كشاورزي است. وي با بيان اينكه برآوردهاي كلي حاكي از آن است كه در سال گذشته ميزان قاچاق نسبت به سال 1392 كاهش داشته و حتي در برخي حوزه‌ها توقف رشد قاچاق داشتيم، افزود: به عنوان مثال واردات رسمي در حوزه موبايل افزايش يافته و رشد قاچاق آن متوقف شده است. در حوزه سوخت نيز با اقداماتي كه انجام شده ميزان قاچاق كاهش يافته است.

 

اختلاف قيمت هر متر خانه در پايتخت

با كاهش قيمت هر متر واحد مسكوني در تهران اختلاف متوسط قيمت در مناطق 22 گانه پايتخت به حدود شش ميليون تومان رسيد. بررسي بانك مركزي از تحولات بازار مسكن شهر تهران در تيرماه امسال نشان مي‌دهد كه متوسط قيمت خريد و فروش يك مترمربع زيربناي واحد مسكوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي شهر تهران سه ميليون و 800 هزار تومان بود كه نسبت به خرداد 7/0 درصد كاهش يافته است. همچنين قيمت هر مترمربع واحد مسكوني در ماه ابتدايي تابستان در مقايسه با ماه مشابه سال قبل 1/3 درصد كاهش داشت. اين در حالي است كه از ميان مناطق 22‌ گانه شهرداري تهران بيشترين متوسط قيمت يك مترمربع زيربناي مسكوني معامله شده حدود هشت ميليون تومان به منطقه يك و كمتر آن به منطقه 17 با دو ميليون تومان اختصاص دارد كه بيانگر اختلاف حدود شش ميليون توماني است.

 

پيش‌بيني توليد پسته

دبيركل انجمن پسته ايران گفت: در حالي كه امريكا در توليد پسته رقيب اصلي ما به شمار مي‌رود، اما به دلايل مختلف از جمله شيوه‌هاي سنتي توليد عملكرد توليد پسته در هر هكتار يك پنجم امريكا است. علي احمديان گفت: برآورد اوليه از ميزان توليد پسته در سال جاري حدود 220 هزار تن و تقريبا معادل پسته توليد شده در سال گذشته است. وي در مورد تاثير كم‌آبي و خشكسالي بر روند توليد پسته در كشور افزود: مشكل كم‌آبي مربوط به كل كشور است و طبيعتا حرف اول در ميزان توليد را آب مي‌زند، اما در سال‌هاي اخير با توسعه كشت پسته در مناطق مختلف و جايگزيني آن به‌جاي محصولات پر مصرف آب كاهش توليد بر اثر كم‌آبي جبران شده و روند توليد را حفظ كرده‌ايم، ضمن اينكه با اين اقدامات قطعا در سال‌هاي آينده افزايش توليد خواهيم داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون