• ۱۴۰۳ سه شنبه ۳۰ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5773 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۸ خرداد

كوري

رمان «كوري» نوشته ژوزه ساراماگو با ترجمه مهدي غبرايي به‌تازگي توسط نشر مركز به چاپ پنجاه و ششم رسيده است.
ژوزه ساراماگو نويسنده مطرح پرتغالي است كه برنده جايزه نوبل ادبي شده است. اين نويسنده در سال ۱۹۲۲ متولد و در سال ۲۰۱۰ درگذشت. «كوري»، «بينايي» و «انجيل به روايت عيسي مسيح» تعدادي از آثار مطرح او هستند.
«كوري» اثر شناخته‌شده نويسنده نامدار و برنده نوبل پرتغالي است كه براي اولين‌بار در سال ۱۹۹۵ منتشر شد. داستان اين‌رمان درباره كوري آدم‌هاست و با كورشدن تعدادي از مردم يك‌شهر شروع مي‌شود. آنها كور نشده‌اند و چشم‌شان سالم است اما نمي‌توانند چيزي ببينند. در ادامه همه افرادي كه اينگونه كور شده‌اند، گردآوري و در يك محل جمع مي‌شوند.
از «كوري» ترجمه‌هاي زيادي در ايران ارايه شده كه ترجمه غبرايي يكي از ترجمه‌هاي موفق است و به‌طور مرتب توسط نشر مركز تجديدچاپ شده است.
اين‌رمان را در حكم يك‌ موعظه مي‌دانند؛ موعظه‌اي درباره رعايت و مراعات‌كردن. ساراماگو در اين‌رمان دنياي آدم‌هاي كورشده و سراسر سفيد را روايت مي‌كند و در كنار اين‌روايت به‌دنبال چهره‌اي نجات‌بخش و مسيحايي مي‌گردد. اولين‌چاپ اين‌ترجمه سال ۱۳۷۹ عرضه شد. تيرماه ۱۴۰۰ نيز به چاپ پنجاه و يكم رسيد و حالا در خرداد ۱۴۰۳ به نوبت پنجاه و ششم رسيده است.
چاپ پنجاه و ششم اين‌كتاب با ۳۶۸ صفحه و قيمت ۲۱۰ هزار تومان عرضه شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون