• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5776 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۲ خرداد

ريل‌گذاري دولت سيزدهم وضعيت صنعت كشور را بهبود بخشيد

 وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: ريل‌گذاري دولت سيزدهم در مسير توليد صنعتي، وضعيت آن را در كشور بهبود بخشيد و حركت جديدي در اين بخش افزون بر آماده‌سازي زيرساخت‌هاآغاز شده است.
به گزارش روابط عمومي شركت شهرك‌هاي صنعتي استان خراسان رضوي؛ « عباس علي‌آبادي » روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداري از طرح توسعه و واحد دوم گروه صنعتي كلور در بخش توليد لوازم خانگي (يخچال و فريزر) در شهرك صنعتي توس مشهد افزود: شاه‌بيت اين ريل‌گذاري در دولت سيزدهم آن بوده است كه ايران صنعتي شود و صنعتي شدن كشور مستلزم توسعه بازار براي محصولات و افزايش توليدات صادرات‌محور است.
وي بيان كرد: براي دستيابي به بازارهاي جهاني بايد در وهله نخست كيفيت محصولات داخلي را افزايش داد كه اين مهم نيازمند تقويت مهندسي است، تعريف ما از «تعميق ساخت داخل» آن است كه مهندسي توليد به‌طور كامل متعلق به توليدكننده داخلي باشد و تمام اعضاي كليدي و مهم يك محصول توسط توليدكننده داخلي ساخته شود.
وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مصرف انرژي محصولات توليد داخل بايد بهينه و در شرايط ايده‌آل باشد، از سوي ديگر هوشمندسازي در توليد لوازم خانگي بايد در اولويت قرار گيرد.
وي با اشاره به افزايش ۲۰ درصدي توليد لوازم خانگي در كشور در طول دولت سيزدهم افزود: واحد صنعتي كلور در مشهد ۲۰ درصد از توليدات يخچال و فريزر كشور را به خود اختصاص داده است.
علي آبادي با تاكيد بر تلاش توليدكنندگان مبتني بر كاهش قيمت تمام شده توليد كالا اظهار كرد: توليدكنندگان بايد با مديريت دانش قيمت تمام شده توليد را كاهش دهند، صنعت ايران بايد به سمتي پيش رود كه دنيا و نخبگان آن را در اختيار خود قرار دهد.
فاز دوم واحد صنعتي توليد لوازم خانگي «كلور» يكي از طرح‌هاي آماده بهره‌برداري دولت سيزدهم با عنوان «يادگار ابراهيم» است كه با سرمايه‌گذاري سه هزار ميليارد ريالي بخش خصوصي و اشتغالزايي براي ۱۵۰ نفر در شهرك صنعتي توس به بهره‌برداري رسيده است.
ظرفيت توليد اين واحد سالانه ۴۲ هزار دستگاه ماشين لباسشويي، ۲۴ هزار دستگاه يخچال و فريزر، ۳۰ هزار دستگاه ماشين ظرفشويي و ۱۲ هزار دستگاه تلويزيون است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون