• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5780 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۶ خرداد

واليبال ايران در سراشيبي سقوط

يك باخت ديگر مقابل ژاپن

تيم ملي واليبال ايران كه در هفته اول ليگ ملت‌ها چهار شكست پياپي را تجربه كرده بود در نخستين بازي از هفته دوم مقابل ژاپن با نتيجه سنگين سه بر صفر شكست خورد. 
به گزارش روزنامه اعتماد، ملي‌پوشان واليبال ايران ظهر ديروز از چارچوب هفته دوم رقابت‌هاي ليگ ملت‌هاي واليبال در ژاپن به مصاف تيم ملي اين كشور رفتند و در نهايت با نتيجه سه بر صفر شكست خوردند تا تيره‌روزي‌هاي واليبال ايران همچنان ادامه داشته باشد. سامورايي‌ها در اين بازي در سه ست پياپي و با نتايج 25 بر 23، 25 بر 22 و 25 بر 17 پیروز شدند. 
سروقامتان ايران در بازي روز گذشته شروع به مراتب بهتري نسبت به بازي‌هاي قبل داشتند و هرچند در همان ست نخست با فاصله چند امتياز از رقيب عقب افتادند اما در امتياز 24 بر 23 به فاصله يك امتيازي رقيب رسيدند اما در نهايت اين ميزبان بود كه موفق شد برنده اين دست لقب بگيرد. در ست دوم ايران تا امتياز 17 با ژاپن قدم به قدم پيش رفت ولي در امتيازهاي حساس اشتباهات تيمي كار دست ملي‌پوشان داد و ژاپن با فاصله گرفتن از ايران در نهايت با اختلاف سه امتياز ست دوم را نيز با نفع خود پايان داد. در ست سوم اما بچه‌هاي تيم ملي به تنظيمات كارخانه، يعني شرايط هميشگي‌شان در چندين بازي گذشته ليگ ملت‌ها برگشتند و با يك نمايش ضعيف با اختلاف 8 امتياز به ژاپن باختند و در مجموع سه بر صفر بازنده اين ديدار شدند. در مجموع مي‌توان گفت هرچند در مقاطعي از اين بازي ملي‌پوشان عملكرد درخشاني در بخش سرويس، دفاع روي تور و حمله داشتند اما اينها بيشتر شبيه به جرقه بود تا يك روند ثابت.
در پايان اين ديدار ميثم صالحي، دريافت‌كننده قدرتي تيم ملي با كسب ۲۰ امتياز به عنوان امتيازآورترين بازيكن زمين انتخاب شد. امين اسماعيل‌نژاد، پشت خط‌زن تيم ملي هم ۱۴ امتياز گرفت و دومين بازيكن امتيازآور ايران در اين بازي بود. 
از تيم ژاپن هم يوجي نيشيدا پشت خط‌زن و ران تاكاهاشي دريافت‌كننده قدرتي هر كدام ۱۴ امتياز كسب كردند كه امتيازآورترين بازيكنان ژاپن بودند. 
مائوريسيو موتا پائز، سرمربي تيم ملي واليبال ايران پس از اين ديدار گفت: تقريبا بازي خيلي خوبي بود. در ست اول مبارزه خوبي داشتيم اما به اندازه كافي براي مقابله با ژاپن استوار نبوديم. بابت دو ست نخست خوشحالم، چرا كه بازي‌ خوبي نشان داديم.
وي افزود: ست سوم خجالت‌آور بود. ما تيم بودن و مبارزه كردن را رها كرديم. به كشورمان احترام نگذاشتيم. به تماشاگران احترام نگذاشتيم. بايد بهتر از اين مي‌بوديم. بايد به كاري كه انجام مي‌دهيم و پيراهني كه پوشيديم احترام مي‌گذاشتيم.
او ادامه داد: از تيم ايران در ست سوم نا اميد شدم. امروز اينگونه بود. بايد ببينيم براي بازي بعدي چه بازيكناني را در اختيار داريم چرا كه هنوز نمي‌دانيم اما بايد براي بازي مقابل برزيل تيم‌تر باشيم، چرا كه بازي سختي پيش رو داريم. تا ببينيم چه پيش مي‌آيد.
همانطور كه ذكر شد باخت مقابل ژاپن پنجمين باخت ايران در ليگ ملت‌هاي امسال بود. با توجه به نتايج سال پيش اين دوازدهمین باخت پياپي ايران در اين تورنمنت به حساب مي‌آيد. بچه‌هاي واليبال كشورمان كه سال گذشته با بهروز عطايي وارد مسابقات شده بودند بعد از برد سه هيچ جلوي آلمان هفت باخت پياپي را تا پايان مسابقات تجربه نكردند و در نهايت در جايگاه چهاردهم جدول قرار گرفتند. اين تيم امسال با سرمربي خارجي كارش را با پنج شكست متوالي آغاز كرده است.  تيم ايران در دومين بازي خود در اين هفته از مسابقات بايد فردا به مصاف برزيل آماده برود و با اين شرايط به نظر مي‌رسد شانس چنداني براي كسب امتياز نخواهد داشت.  تيم ايران در هفته دوم با بلغارستان و تركيه نيز روبرو خواهد شد. كارشناسان واليبال اميدوار هستند طلسم باخت‌هاي متوالي تيم ملي ايران لااقل برابر يكي از اين دو تيم شكسته شود. 
با توجه به اينكه فرصت حضور در المپيك پاريس به‌طور كامل از بين رفته است، مهم‌ترين مساله براي واليبال ايران در مقطع فعلي حفظ سهميه حضور در ليگ ملت‌هاي واليبال است. سهميه بسيار مهمي كه در صورت ادامه كار تيم ملي به اين شكل قطعا از بين خواهد رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون