• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5780 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۶ خرداد

پرسپوليس ‌قانون ‌نانوشته ‌ليگ ‌را ‌به‌ هم ‌زد ‌و ‌قهرمان ‌شد

دژ ‌محكم ‌نه، ‌با ‌خط‌حمله‌آتشين ‌مي‌شود ‌ قهرمان‌شد

قهرمان چندين دور از بازي‌هاي ليگ برتر تيمي بود كه انسجام دفاعي بهتري داشت. درواقع هرتيمي مي‌خواست قهرمان شود اول خط دروازه و خط دفاعي تيمش را مستحكم مي‌كرد البته اين فرمول امسال هم توسط استقلالي‌ها با نكونام اجرا شد و اين تيم توانست ۶۷امتياز كسب كند اما براي بردن جام فقط يك امتياز كم آورد.  نكونام در ابتداي فصل بازوبند كاپيتاني را به دروازه‌بان تيمش سپرد و در بيشتر بازي‌ها از روزبه چشمي بازيكن ملي‌پوش خود در قلب خط دفاعي استفاده كرد و سيلوا را به اين تيم بازگرداند به اين اميد كه با سر و سامان دادن به خط دفاعي تيمش صدر جدول را از دست ندهد. اتفاقا آبي‌ها تا بازي‌هاي آخر هم به هدف‌شان رسيدند اما روند برتري‌هاي يك‌ گله آنها مقابل نساجي متوقف شد و صدر را به رقيب سنتي واگذار كردند. صدر به پرسپوليسي رسيد كه مثل استقلال دژ دفاعی قدرتمندي نداشت اما خط حمله‌ آتشين اين تيم كار را برايشان‌درآورد.
خط حمله سرخپوشان تهراني با جذب عيسي آل‌کثیر، عبدالكريم حسن و اوستون اورونوف در نيم‌فصل تقويت شد و در دور برگشت مسابقات هرچقدر گل خوردند يك يا دو گل بيشتر زدند و در بیشتر مسابقات پيروز شدند و به قهرماني رسيدند تا اين‌بار تيمي قهرمان شود كه در خط حمله بي‌رحم بود و مربي آن انديشه‌هاي تدافعي نداشت. 
اوج كار اوسمار و تيمش بازي با تيم ته جدولي استقلال خوزستان بود كه بازي ۳ هيچ باخته را دركمتر از نيم ساعت به برد ۴ بر ۳ تبديل كردند يا در مقابل تيم شگفتي‌ساز شمس آذر كه از ضعف خط دفاعي پرسپوليس استفاده كرده بود و مي‌رفت تا نتيجه مساوي به دست بياورد.‌اما‌شاگردان‌اوسمار‌با‌به‌‌ثمر‌رساندن ‌دو‌گل‌ديگر‌جايي‌براي‌حرف‌و‌حديثي‌باقي‌نگذاشتند.
پرسپوليس در اين فصل در كمتر رقابتي دل به بازي دفاعي بست وگرنه ‌چه بسا الان در جدول جام‌ حذفي هم بودند. آنها در اراك‌ وقتي هربار دو گل از آلومينيوم پيش افتاده بودند هم بازي رو به جلويي به نمايش گذاشتند و در نهايت در ضربات پنالتي از جام حذفي كنار رفتند. شايد بتوان گفت فقط در بازي آخر مقابل مس بود كه اين تيم كمي حالت دفاعي به خود گرفت كه آن هم بيشتر به خاطر استرس قهرماني‌بود‌كه ‌اتفاقا‌همين‌تفكر‌نزديك‌بود‌كار‌دست‌اين‌تيم‌بدهد.‌
در هر صورت و هرچه بود در اين فصل شاهد يك سبك متفاوتي از قهرمان ليگ بوديم و قهرمان اين دوره برخلاف معمول با انجام بازي‌هاي جذاب و رد و بدل شدن گل‌هاي زياد در اكثر بازي‌هايش به قهرماني رسيد. ستاره پرسپوليس در اين فصل يك‌ مدافع مثل سيدجلال يا يك‌ دروازه‌بان مثل بيرانوند نبود. پرسپوليس روي كاكل عاليشاه و اورونوف و ديگر ستاره‌هاي تهاجمي اين ‌تيم مي‌چرخيد و سرانجام ‌هم‌ به جامي كه لياقت آن  را  داشت، رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون