• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5790 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۹ خرداد

اختصاصی «اعتمادآنلاین»

آخرین اخبار از انتخاب سرمربی پرسپولیس

مربی آژاکس لحظه به لحظه نزدیک‌تر می‌شود/ دو گزینه دیگر در آب‌نمک

بعد از جدایی اوسمار، مدیران پرسپولیس در حال بررسی چند گزینه خارجی برای هدایت تیم در فصل بعد هستند. 
به گزارش«اعتمادآنلاین»، طبق اطلاعات به دست آمده جدی‌ترین گزینه مدیران پرسپولیس برای نشستن روی نیمکت این تیم یان فنت‌شیپ هلندی است. یان فنت‌شیپ، سرمربی سابق آژاکس است که در تیم‌های مختلفی از جمله آژاکس، زووله و تیم ملی یونان تجربه سرمربیگری دارد و در تیم ملی هلند هم کنار مارکو فان‌باستن کار کرده بود. 
این مربی 60 ساله امروز جدی‌ترین گزینه هدایت پرسپولیس است و مذاکرات بین طرفین جریان دارد. 
طبق اطلاعات به دست آمده فعلا بزرگ‌ترین مشکل بین طرفین بحث رقم قرارداد است. گویا اختلافی نزدیک به 400 تا 500 هزار دلار در سال وجود دارد و طرفین در حال تلاش هستند تا با چانه‌زنی به رقمی مورد توافق دست پیدا کنند. فعلا مدیران پرسپولیس روی عدد یک میلیون دلار مانور می‌دهند و مربی هلندی یک و نیم میلیون دلار می‌خواهد. 
پرسپولیس در این مسیر دو مشکل عمده دارد؛ یکی بحث نقدینگی و سقف قراردادی است که برای انتخاب سرمربی درنظر گرفته‌اند و دیگری سقف بودجه باشگاه. در مورد اول مالکان جدید پرسپولیس یعنی کنسرسیومی شامل چند بانک با رهبری بانک شهر قول داده‌اند که کمک‌های لازم صورت می‌گیرد، اما در مورد مشکل دوم راه‌حلی فعلا وجود ندارد. طبق اعلام فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ سقف بودجه پرسپولیس به عنوان نماینده ایران در لیگ نخبگان 425 میلیارد تومان است. به این ترتیب اگر قرار باشد بین 90 تا 100 میلیارد از این پول صرفا برای استخدام سرمربی هزینه شود پول چندانی برای تمدید و به خدمت گرفتن بازیکنان جدید باقی نمی‌ماند. 
طبق اطلاعات رسیده از باشگاه، مدیران جز مربی هلندی با دو مربی خارجی دیگر هم به صورت همزمان در حال مذاکره هستند تا اگر با یان فنت‌شیپ به توافق نرسیدند فرصت را از دست ندهند.
هواداران پرسپولیس انتظار دارند با توجه به واگذاری پرسپولیس از لحاظ مالی باشگاه مشکلی نداشته باشد و مالکان جدید سر کیسه را برای بستن تیمی قدرتمند در سطح آسیا شل کنند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون