• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5797 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۷ تير

خبرنگار اعتماد از خروش مردم تبريز خرم‌آباد و مشهد گزارش مي‌دهد

براي ايران پزشكيا ن

گفتند نمي‌گذاريم گفتم ملت تصميم مي‌گيرند

گروه سياسي|تبريز به عنوان آخرين ايستگاه كمپين انتخاباتي مسعود پزشكيان انتخاب شد. شهري كه همواره يكي از مناطق كانوني در تحولات نوين كشور بوده و دامنه وسيعي از «اولين‌ها» در آن شكل گرفته است. به فاصله چند ساعت مانده به پايان تبليغات انتخابات رياست‌جمهوري چهاردهم پزشكيان در استاديوم باغشمال تبريز، مهمان مردمي شد كه از اقصي نقاط استان و ايران وارد تبريز شده بودند تا از گفتمان او دفاع كنند. مسير منتهي به استاديوم باغشمال از ساعت‌ها قبل از موعد مقرر آغاز برنامه در ساعت ۱۸، مملو از جمعيت شده بود. اقشار مختلف مردم از اصناف، گروه‌ها و طيف‌هاي مختلف خود را به باغشمال رسانده و شعار پزشكيان زنده باد، خاتمي پاينده باد سر می‌دادند. نه فقط شهروندان استان آذربايجان شرقي، بلكه ايرانياني از مازندران، تهران، قم، سمنان و... در اين مراسم حاضر بودند. پزشكيان صبح روز چهارشنبه را با سفر به مشهد آغاز كرد، سپس در ظهر روز چهارشنبه راهي خرم‌آباد شد و نهايتا در عصر ديروز وارد تبريز شد. استقبال از پزشكيان از زمان ورود به تبريز در فرودگاه آغاز شد. استقبال كم‌نظير مردم از فرودگاه آغاز شد و در تمام طول مسير ادامه يافت. اين استقبال به اندازه‌اي بود كه زمزمه‌هايي منتشر شد كه پزشكيان ناچار به استفاده از موتورسيكلت شده است. با عبور از اين رخدادها حول و حوش ساعت ۸ عصر بود كه مسعود پزشكيان در جمع همشهريان حاضر شد و به ايراد سخنراني پرداخت. پزشكيان در ابتداي صحبت‌هايش گفت: من از ديار ستارخان به مناظرات رفتم در مناظرات ديديد كه من يك نفر بودم و آنها ۵ نفر. وي ادامه داد؛ يك نفر در مناظرات گفت من نمي‌گذارم شما رييس‌جمهور شويد من با كمك شما مردم رييس‌جمهور مي‌شوم. پزشكيان ادامه داد: من با پشتوانه شما آنها را شكست مي‌دهم، ما حرف براي گفتن داريم. ما با كمك ملت ايران درياچه اروميه را نجات مي‌دهيم. پزشكيان ادامه داد: من شبيه شما هستم چسبيدم به شما؛ بيشتر از شما نيستم من فرزند اين ديارم و حرف شما را به گوش همه مي‌رسانم. وي ابراز داشت: من از حقوق دختران، زنان، اساتيد و دانش‌آموزان و دانشجويان دفاع مي‌كنم و اجازه نمي‌دهم دانشجو و اساتيد را از دانشگاه اخراج كنند. پزشكيان ديروز در جمع مردم تبريز خطاب به مردم تبريز اظهار داشت: استقبالي كه از من كرديد مرا شرمنده كرديد؛ به شور و شوق شما مانده‌ام چه بگويم؛ ‌از ديار ستارخان در آذربايجان‌شرقي سخن خود را به چهار نفري كه مقابل ما بودند، مي‌رسانيم؛ مقابل‌شان در آذربايجان ايستاده‌ايم؛ يكي‌شان گفت نمي‌گذارم رييس‌جمهور بشوي و گفتم ملت تصميم مي‌گيرند.

‌وي با بيان اينكه بايد از ملت ايران درس بگيريد كه بدانيد ما ايران هستيم ترك و كرد و بلوچ و ‌با پشتوانه شما مردم، دشمنان را شكست مي‌دهيم، افزود: آذربايجان چه غربي و چه شرقي و چه زنجان و همدان و اردبيل فرزندان خود را رها نمي‌كند.

پزشكيان با بيان اينكه با كمك مردم ايران، درياچه اروميه را نجات خواهيم داد، ادامه داد: ما ورزش آذربايجان و دغدغه هواداران تراكتور را نجات خواهيم داد؛ مس سونگون را كه سال‌هاست چپاول مي‌كنند، نخواهيم گذاشت چنين كنند؛ من انساني مانند شما هستم و حرف شما را به حاكميت منتقل مي‌كنم كه فرزند اين خاك هستم؛ از حقوق دختران و زنان در خيابان و اداره‌ها و دانشگاه‌ها حمايت مي‌كنم و ‌اجازه نمي‌دهم به خاطر تفاوت فكري دانشجو و استاد اخراج شود. وي با بيان اينكه دست به دست خواهيم داد تا هر انسان یک ستاد باشد، گفت: آذربايجان پاي صندوق بيايد تا با قدرت حرف خود را بزنيم و از حقوق مردم دفاع كنيم؛ امروز قرار بود در تهران تجمع شود اما ورزشگاه را ندادند؛ ما بايد صندوق رأي بياييم تا بگوييم با مردم هستيم؛ قول مي‌دهم هيچگاه دروغ نگويم و صداقت خود را حفظ كنم.

استقبال باشكوه لرستاني‌ها از پزشكيان

قبل از حضور در تبريز پزشكيان در جمع مردم خرم‌آباد به ايراد سخنراني پرداخت. پزشكيان نامزد انتخابات رياست‌جمهوري با سفر به خرم‌آباد با مردم استان لرستان ديدار كرد . مسعود پزشكيان ديروز عصر در بدو ورود به فرودگاه خرم‌آباد ابتدا به گلزار شهداي خرم‌آباد رفت و با آرمان‌هاي شهدا تجديد ميثاق کرد. اين كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري سپس در ميان استقبال پرشور و باشكوه مردم استان لرستان و در ازدحام جمعيت با تاخير چند ساعته وارد سالن شهيد چاغروند ورزشگاه تختي خرم‌آباد شد و مورد استقبال و تشويق باشكوه لرتباران زاگرس قرار گرفت پزشكيان در اين مراسم كه از فرط خستگي ناي سخن گفتن نداشت، گفت: من شرمنده شما و همه لرتباران كشور هستم در ميان اين همه شور و اشتياق توان صحبت كردن را ندارم ‌. وي افزود: آمده‌ام تا در ايران وحدت و انسجام ايجاد كنيم و اين اختلافات، درگيري‌ها و دعواها را حل كنيم. وي ساعتي پيش در جمع بيش از ۱۰ هزار نفري هواداران خود درسالن ورزشي شهيد چاغروند خرم‌آباد با بيان اينكه من مبهوت حضور شما هستم و شور و شوق را در ‌وجود شما مي‌بينم و خودم را برتر از شما مردم نمي‌بينم. اين نامزد انتخابات رياست‌جمهوري ايران تاكيد كرد: تلاش مي‌كنم اين قدرت و اختياري كه در تهران و برخي استان‌هاست و حق مناطق محروم را ناديده گرفته‌ را بتوانيم با كمك شما مردم پس بگيريم و كاري كنيم كه لرستان آخرين استان به لحاظ فلاكت نباشد. وي افزود: آمده‌ام حق هيچ معلمي، نيروي انتظامي و كارمندي را در اين كشور ضايع نكنم؛ جوانان، بازنشستگان، معلمان و نيروهاي انتظامي، سپاه و همه مردم مشكل دارند. اين كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري با بيان اينكه لرستان سرزمين‌ كشاورزي است اما به لحاظ تخصيص آب با مشكل مواجه است و ما موظفيم كمك كنيم تا مشكل شما حل شود، گفت: صعود تيم خيبر خرم‌آباد را تبريك عرض مي‌كنم. پزشكيان اضافه كرد: مردم آمده‌ام تا در ايران وحدت و انسجام ايجاد كنيم و اين اختلافات، درگيري‌ها و دعواها را حل كنيم و اجازه ندهيم فقط يك صدا بلند باشد، صدا مال همه است و اين حرفي را كه مي‌زنم در همين مناظرات ديديد چهار نفر يك طرف و بنده هم يك ‌طرف؛ و يكي از آقايان مي‌گفت نمي‌گذارم رييس‌جمهور شويد و بنده در جواب گفتم اين مردم هستند كه تصميم خواهند گرفت كه چه كسي رييس دولت شود. وي ادامه داد: مردم اين شما هستيد كه مي‌توانيد تصميم بگيريد و رقم بزنيد كه روز جمعه پاي صندوق‌ها راي را به چه كسي بدهيد. اين كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري گفت: اجازه نخواهيم داد حقوق خواهران، دختران و مادران ما پايمال شود و به شما قول مي‌دهم كه هيچ ‌وقت به شما دروغ نگويم، گفت و صادقانه آنچه را كه در توان دارم در طبق اخلاص گذاشته و شبانه‌روز در خدمت شما باشم. پزشكيان من هم مثل شما هستم، ادامه داد: فقط تلاش كنيد از من آدم بزرگي نسازيد چون آدم‌ها وقتي بزرگ شوند توهم برمي‌دارند و خيال مي‌كنند كسي شده‌اند؛ من با شما و در خدمت شما مردم خواهم بود و براي شما تلاش خواهم كرد تا خدمت شما باشم. وي بيان كرد: به مردم استان‌هاي چهارمحال بختياري، كرمانشاه، كهگيلويه و ايلام كه فرصت حضور نشد از همين ‌جا به سلام مي‌رسانم و اميدوارم كاري كنيم كه فردا جوانان ما بتوانند يك زندگي آبرومند داشته باشند.

قول مي‌دهم صادقانه از حق مردم دفاع كنم

كانديداي چهاردهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري گفت: قول مي‌دهم صادقانه از حق مردم دفاع كنم و به هيچ‌وجه خودم را از مردم برتر نمي‌دانم. به گزارش مهر، در چارچوب سفرهاي تبليغاتي مسعود پزشكيان كانديداي چهاردهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري صبح چهارشنبه وارد فرودگاه مشهد مقدس شد. كانديداي چهاردهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري اظهار كرد: من يكي مثل شما مردم هستم و دوست دارم صداي مردم را در كشور بلند اعلام كنم و گوشي داشته باشم تا صداي مردم را بشنوم. وي افزود: هميشه در صحبت‌هايم معتقد بودم كه ايران مال همه ايرانيان است، ايران براي يك جناح و يك قوم و يك گروه نيست. بايد همه كساني كه در اين مملكت زندگي مي‌كنند حق داشته باشند بر اساس شايستگي خود پيشرفت كنند. پزشكيان بيان كرد: ۳ سال قبل که ردصلاحيت شدم، اعلام كردم اين روند به نفع مملكت نيست، بلكه همه بايد در مملكت سهم داشته باشند، همانجا اعلام كردم اگر يك بلوچ يا سني هم بوده و نابغه بودم، نمي‌گذاشتند به جايي برسم. كانديداي چهاردهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري گفت: كساني كه مي‌توانند براي ايران كاري شايسته انجام بدهند، بايد بستري براي حضور آنان در كشور فراهم كنيم. وي ادامه داد: اين دقيقا خواست رهبري است، بارها فرموده‌اند كرسي آزادانديشي بگذاريد، در حالي كه اينها كرسي امر و نهي مي‌گذارند. قول مي‌دهم صادقانه از حق مردم دفاع كنم. به هيچ ‌وجه خودم را از مردم برتر نمي‌دانم. همين كه مردم تلاش مي‌كنند من را ببينند من را شرمنده مي‌كنند. پزشكيان ادامه داد: سرمايه ايران علاوه بر موشك و پهپاد و نيروي نظامي، مردم كشور است. براي اينكه اقتدار خود را در دنيا نشان بدهيم بايد مردم پشتوانه مملكت باشند. كانديداي چهاردهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري بيان كرد: خراسان شاعر حكيمي مانند فردوسي دارد، شجريان را در موسيقي، خيام را در رياضيات دارد و شهدايي مانند هاشمي‌نژاد دارد كه وقتي نام آنان را مي‌شنوند به وجودشان افتخار مي‌كنند. وي بيان كرد: بايد بپذيريم براي حل مشكلات ايران دست به دست يكديگر بدهيم و نبايد اجازه بدهيم يك گروهي خاص از طرف مردم حرف بزند. حضور مردم در انتخابات در حقيقت انتخاب مردم است پزشكيان يادآور شد: يك آقايي در مناظرات گفت نمي‌گذاريم رييس‌جمهور شوي. آنها خودشان را مردم مي‌دانند، غافل از اينكه مردم تشخيص مي‌دهند چه كسي بر سكان رياست‌جمهوري بنشيند. مردم سهم دارند و بايد اين سهم را پذيرفت و به مردم احترام گذاشت. كانديداي چهاردهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري اظهار كرد: حضور مردم در انتخابات در حقيقت انتخاب مردم است تا بگويند سهم‌شان چقدر است. وي تصريح كرد: كساني كه با صندوق‌ها قهر كرده‌اند، در حقيقت به گروه‌ها و آدم‌هاي فعلي رأي مي‌دهند، بايد پاي صندوق بيايند تا بتوانيم سهم خود را در قدرت داشته باشيم. آزادي حق همه مردم و همه مذاهب است. شعار انقلاب، استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون