• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5797 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۷ تير

مشاغل عجيب فوتباليست‌هاي حرفه‌اي بعد از بازنشستگي

از رياست‌جمهوري تا قماربازي و فروش وسايل پيشگيري از حاملگي!

دوران حرفه‌اي يك فوتباليست حرفه‌اي به صورت كلي كوتاه است. شما مي‌توانيد به عنوان يك نوجوان وارد صحنه شويد و تا اواسط 30 سالگي به بازي كردن ادامه دهيد، بنابراين مهم است كه برنامه‌ريزي درستي براي ادامه زندگي داشته باشند. در حالي كه بسياري از بازيكنان در اطراف فوتبال به عنوان مربي يا كارشناس مي‌مانند، ديگران مسيرهاي كاملا متفاوتي را دنبال مي‌كنند.

با در نظر گرفتن پليس‌ها، نوازندگان و رييس‌جمهور يك كشور، در اينجا نگاهي به برخي كارهاي عجيب و غريبي كه فوتباليست‌ها پس از آويختن كفش‌هاي خود انجام داده‌اند، مي‌اندازيم.

كورتيس وودهاوس، لئون مك‌كنزي (بوكسور حرفه‌اي)

دوران فوتبال كورتيس وودهاوس و لئون مك‌كنزي تقريبا همزمان بود و هر دو تصميم گرفتند كه پس از آويختن كفش‌هاي خود، يك جفت دستكش بوكس بردارند. وودهاوس، هافبك سابق شفيلد يونايتد و بيرمنگام، قهرمان بريتانيا در دسته سبك وزن شد، درحالي كه مك‌كنزي، مهاجم سابق نورويچ و كاونتري، در وزن فوق متوسط ​​به رقابت پرداخت.

فابين بارتز (راننده مسابقه)

فابين بارتز هميشه كمي ديوانه بود (همان‌طور كه همه دروازه‌بانان خوب بايد ديوانه باشند)، بنابراين تعجب زيادي نداشت كه ببينيم او حرفه‌اي را در دنياي موتوراسپرت با آدرنالين زياد دنبال مي‌كند. در سال 2014، گلر فرانسوي برنده جام جهاني و يورو وارد مسابقه معتبر 24 ساعته لمانز شد، جايي كه او و همكارانش در مجموع بيست و نهم شدند.

تيم ويز، استوارت تاملينسون (كشتي‌گير WWE)

دروازه‌بان‌ها زمان زيادي را صرف شيرجه زدن به اطراف مي‌كنند، بنابراين طبيعي است كه پس از بازنشستگي از فوتبال وارد دنياي نمايش كشتي كج يا همان WWE شوند، درست است؟ خوب، اين دقيقا همان كاري است كه تيم ويز، ملي‌پوش سابق آلمان و استوارت تاملينسون، بازيكن سابق پورت واله انجام دادند. (تاملينسون در كنارش مدلينگ هم انجام داده است)

توماس برولين، توماس گراوسن (پوكرباز حرفه‌اي)

توماس برولين و توماس گراوسن چه مشتركاتي دارند؟ خوب، آنها هر دو اسكانديناويايي هستند (به ترتيب سوئدي و دانماركي)؛ آنها هر دو در ليگ برتر بازي كردند و هر دو يك نام كوچك دارند. همچنين هر دوي آنها پس از گذراندن دوران حرفه‌اي فوتبال خود به بازيكنان حرفه‌اي پوكر تبديل شدند و طبق گزارش‌ها، Gravesen تا مارس 2024 حدود
80 ميليون پوند برنده شد.

اريك كانتونا، ويني جونز، فرانك لبوف (بازيگر)

تعداد كمي از فوتباليست‌ها وارد بازيگري شده‌اند و اريك كانتونا، ويني جونز و فرانك لبوف سه تا از برجسته‌ترين آنها هستند. كانتونا در فيلم «در جست‌وجوي اريك» به كارگرداني كن لوچ نقش خودش را بازي كرد. جونز در همه ژانرها از كمدي‌هاي جنايي گرفته تا مردان ايكس ظاهر شده است و لبوف در فيلم بيوگرافي استيون هاوكينگ به نام تئوري همه ‌چيز به عنوان پزشك ظاهر شد.

گايزكا منديتا، جبرئيل سيسه (دي‌جي)

گايزكا منديتا دو بار با شكست مقابل رئال مادريد نايب قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شد و جبرئيل سيسه با ليورپول قهرمان شد و هر دوي آنها پس از بازنشستگي از فوتبال به نوعي ديگر از دنياي پرزرق و برق رفتند: دي‌جي شدن! منديتا مدت‌ها علاقه زيادي به حضور در اين عرصه‌ها داشت و در مورد جبرئيل سيسه، خوب، مشخصا او اين كار را دوست داشت.

جودي كرادوك (هنرمند)

جودي كرادوك، مدافعي كه در ليگ برتر براي ساندرلند و ولوز بازي كرد و با هر دو باشگاه قهرمان ليگ برتر شد، كفش‌هايش را آويزان كرد و قلم‌مو برداشت. كرادوك كه متخصص در كشيدن پرتره، گرافيتي و فوتورئاليسم است، اولين نمايشگاه آثار هنري خود را با عنوان La Bellezza della Fusione (بسيار فانتزي) در سال 2015 برگزار كرد.

دانيل آگر (تتو آرتيست)

در طول دوران بازي‌اش كاملا واضح بود كه دنيل آگر از خالكوبي‌ خوشش مي‌آمد. مدافع مياني سابق ليورپول و دانمارك بدنش پوشيده از تتو بود و او درنهايت اين اشتياق را به شغل تمام‌وقت خود تبديل كرد. در سال 2023، آگر با همكاري كريستين استاديل مالك برند پوشاك ورزشي نمادين دانماركي Hummel و هنرمند مشهور خالكوبي، امي جيمز، Tattoodoo را تاسيس كرد.

استوارت ريپلي (وكيل دادگستري)

در فصلي كه بلك‌برن عنوان قهرماني ليگ برتر
95-1994 را به دست آورد، استوارت ريپلي از سمت راست براي آلن شيرر و كريس ساتون توپ ارسال مي‌كرد. او از زماني كه فوتبال را كنار گذاشت در سال 2010 به عنوان وكيل واجد شرايط شد (او در واقع با رتبه درجه يك در رشته حقوق در فرانسه فارغ‌التحصيل شد) و به هيات قضايي اتحاديه FA پيوست.

كوين فرانسيس (افسر پليس)

كوين فرانسيس كه در ارتفاع شش فوتي ايستاده بود، زماني قدبلندترين بازيكن ليگ فوتبال بود. او در اوايل دهه 90 بهترين مهاجم براي استوكپورت كانتي بود. او در سال 2005 بازنشسته شد و به كلگري، كانادا مهاجرت كرد. جايي كه به عنوان افسر پليس خدمت كرد.

آرجان دي‌زيو (كارآگاه)

مدافع هلندي آرجان دي‌زيو كه يك چهره محبوب در بارنزلي، ويگان و پورتسموث بود و بازوبند كاپيتاني هر دو تيم آخر را بر بازو مي‌بست، دوران حرفه‌اي طولاني در انگليس داشت. او در سال 2009 بازنشسته شد، اما قصد نداشت زندگي ساده‌اي در پيش بگيرد. او در سال 2013 به بي‌بي‌سي گفت: «من دوست دارم كمي از مغزم استفاده كنم، ما تصور مي‌كنيم كه كار به عنوان يك كارآگاه پليس احتمالا نياز به مقدار كافي تفكر دارد!»

ديويد ژينولا (صاحب تاكستان)

فرانسه دومين توليدكننده بزرگ شراب در جهان است و يكي از بهترين فوتباليست‌هاي اين كشور پس از بازنشستگي مي‌خواست بخشي از اين تجارت بزرگ باشد. ديويد ژينولا، بازيكني كه سال 1998 برنده جايزه بهترين فوتباليست سال در تاتنهام شد، در يك تاكستان در منطقه جنوب شرقي پروونس در سرزمين خود سرمايه‌گذاري كرده است!

ري ويلسون (مركز خاكسپاري و تدفين)

ري ويلسون، مدافع چپ افسانه‌اي تيم جاودانه انگليس بود كه در جام جهاني 1966 قهرمان جام جهاني شد، همچنين با اورتون قهرمان جام حذفي 66-1965 شد. ويلسون كه به خاطر فروتني زياد خود شناخته مي‌شود، يك خانه براي مراسم تشييع جنازه در هادرسفيلد راه‌اندازي كرد. جايي كه فوتبال خود را با هادرزفيلد تاون آغاز كرده بود و سال‌ها در اين تجارت كار كرد.

كن مونكو (صاحب خانه پنكيك)

كن مونكو، مدافع مياني هلندي، بيشتر دوران بازي خود را در انگليس گذراند و در چلسي حضور داشت تا اينكه در ساوتهمپتون به يكي از محبوب‌ترين بازيكنان تبديل شود. مونكو پس از آويختن چكمه‌هايش در سال 2003، يك خانه پنكيك در هلند راه‌اندازي كرد. او همچنين به عنوان سفير موسسه خيريه ضدنژادپرستي Show Racism the Red Card خدمت كرده است.

استفان گيوارش (فروشنده استخر)

استفان گيوارش جام جهاني 1998 فرانسه را بالاي سر برد و در فينال مقابل برزيل به ميدان رفت، اما چند سال پس از بازنشستگي از سطح بالاي فوتبال عقب‌نشيني كرد. گيوارش به زادگاهش كونكارنو بازگشت و شروع به فروش استخرهاي شنا براي شركتي كرد كه متعلق به بهترين دوست دوران كودكي‌اش بود.

مارلون هاروود (مالك شركت سفارشي‌سازي خودرو)

مارلون هاروود از گلزني گرفته تا كمك به افراد مشهور تا حتي بازي در تيم‌هايي مانند ناتينگهام فارست و وستهم استفاده كرد تا به هدف اصلي خود يعني كار كردن در صنعت خودروهاي لوكس برسد. هاروود كه در طول دوران حرفه‌اي خود 161 بار گلزني كرد، مي‌تواند از هري كين و استوارت برود، بازيكن سابق كريكت انگليس، در ميان مشتريان خود نام برد.

كوين كايل (انباردار كشتي)

كوين كايل، مهاجمي كه براي ساندرلند و كاونتري بازي كرد و 10 بازي ملي براي اسكاتلند انجام داد، به سختي مي‌توانست از دنياي پر زرق و برق حرفه‌اي فاصله بگيرد. او در سال 2014 بازنشسته شد و زندگي در دريا را انتخاب كرد و به عنوان انباردار در يك كشتي كه كارگران نفت در جزاير شتلند را در خود جاي داده بود، مشغول به كار شد.

فيليپ مولرين (كشيش)

فيليپ مولرين، هافبك منچستريونايتد كه بيشتر دوران ورزشي خود را در نورويچ پشت سر گذاشت و 27 بازي ملي براي ايرلند شمالي انجام داد بعد از بازنشستگي وارد يك حرفه متفاوت شد. او پس از آويختن كفش‌هايش در اوايل 30 سالگي، به عنوان يك كشيش كاتوليك رومي آموزش ديد و توضيح داد كه «احساس كاملا واقعي در چيزي به‌طور قابل توجهي آرام‌تر از بالا و پايين‌هاي بزرگ فوتبال» پيدا كرده است.

خوزه مانوئل پينتو (معلم زومبا)

خوزه مانوئل پينتو، دروازه‌بان دوم سابق بارسلونا، يك‌بار در جريان بازي نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا مقابل رئال‌مادريد، از زمين بازي اخراج شد. او از زماني كه دستكش‌هايش را در سال 2014 آويزان كرد، انرژي خود را به سمت مسيري متفاوت هدايت كرد و برنامه تناسب اندام زومبا را با رقص پرطرفدار آموزش داد. علاوه بر اين او يك شركت موسيقي راه‌اندازي كرد و موسيقي را زير نظر ستاره رپ آلتر خود پيش برد.

تينو آسپريلا (صاحب كسب و كار وسايل پيشگيري از حاملگي)

تينو آسپريلا، يكي از قهرمانان برتر ليگ برتر، در طول اقامت كوتاه خود در پارك سنت جيمز در دهه 90، هواداران زيادي در نيوكاسل پيدا كرد. كلمبيايي نمادين پس از بازنشستگي چه كرد؟ او البته طيف وسيعي از وسايل پيشگيري را روانه بازار كرد. او حتي محصولات خود را با قيمت ويژه براي كمك به كاهش اثرات همه‌گيري كوويد در سرزمين خود فروخت.

جورج وه‌آ (رييس‌جمهور ليبريا)

در ميان بهترين فوتباليست‌هاي آفريقايي تمام دوران، جورج وه‌آ اولين بازيكني بود كه از اين قاره موفق به كسب توپ طلا شد و در سال 1995 اين جايزه معتبر را به دست آورد. قبل از اينكه به ميلان كمك كند تا دو عنوان قهرماني سري آ را كسب كند. وه‌آ، بهترين گلزن ليگ قهرمانان اروپا در فصل 95-1994، به عنوان رييس‌جمهور كشورش ليبريا انتخاب شد و از سال 2018 تا 2024، در صحنه جهاني برجسته ماند.

ديويد آيك (تئوري‌پرداز توطئه)

ديويد آيك آنقدر به عنوان يك نظريه‌پرداز توطئه شناخته شده كه ممكن است ندانيد كه او زماني يك فوتباليست حرفه‌اي بوده است. او به عنوان دروازه‌بان براي هرفورد يونايتد تا سطح سوم فوتبال انگليس بازي كرد قبل از اينكه در 21 سالگي بازنشسته شود. او پس از آن در رسانه‌ها كار مي‌كرد و سپس انواع و اقسام تئوري‌هاي توطئه را از خود صادر كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون