• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5797 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۷ تير

اين وضعيت شرم‌آور است

قطر ميزبان‌جام‌ جهاني شد و ما در بازسازي آزادي گير كرده‌ايم!

مقامات فدراسيون فوتبال گفتند بازي‌هاي سرخابي در فصل بعد به تختي منتقل مي‌شود تا بازسازي آزادي تمام شود. اين انتقال ابتدا براي دو، سه هفته بود و حالا تبديل شده به بخش عمده‌اي از فصل بعد. 
به گزارش روزنامه اعتماد، از زمان حضور رونالدو به همراه النصر در تهران براي انجام بازي با پرسپوليس مسوولان شركت توسعه و تجهيز و فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش به تكاپو افتادند تا دستي به سر و گوش ورزشگاه پير آزادي بكشند تا به اصطلاح آبروداري كنند. 
هنوز يادمان نرفته كه كارگران مجموعه آزادي با بيل و كلنگ چاله و چوله‌هاي كنار درب ورودي را با قير پر مي‌كردند تا اتوبوس النصر در آن چاله‌ها بالا و پايين نپرد! اما ورزشگاه آزادي كه از چند سال قبل هم نياز به تعميرات داشت هنوز هم كه هنوز است در حال بازسازي است تا جايي كه در يك سال اخير گاهي بازي‌ها با تماشاگرهاي معدود و گاهي هم بدون تماشاگر برگزار شد، آن‌هم به بهانه تعمير استاديوم.
قسمت غم‌انگيز ماجرا اينجاست كه در همين مدت كم كشور كوچك قطر ميزبان دو تورنمنت مهم جام جهاني و جام ملت‌ها بوده است اما در كشور ما هنوز نمي‌دانيم ورزشگاه آزادي به‌طور دقيق چند صندلي براي تماشاگران دارد.
كشور بزرگ ما در مقابل قطري كه به اندازه يك استان كوچك ما است چرا بايد در جامعه بين‌المللي زير سوال برود؟ مردم ما به كنار! به راستي اين همه ستاره خارجي كه براي انجام بازي‌هاي آسيايي به كشورمان سفر مي‌كنند را در نظر بگيريد! آيا از خود نمي‌پرسند اگر درصدي از اين همه ثروت مملكت براي ساخت يا بازسازي يك استاديوم براي لذت جوانانش خرج نمي‌شود پس مديرانش در كجاها هزينه مي‌كنند؟
از اين مصيبت‌ها زياد سر داديم و بهتر است از آن عبور كنيم! سوال اينجاست. رييس فدراسيون فوتبال ما مي‌گويد دو تيم پرطرفدار كشورمان براي فصل بعد تا چندين هفته بايد در ورزشگاه تختي ميزبان حريفان خود باشند.
از اينها بايد پرسيد تا حالا كجا بوديد و چه كار مي‌كرديد؟ اين همه مدت زمان داشتيد و ورزشگاه آزادي را تخليه كرديد. خروجي‌اش اين شد كه سرخابي‌ها بايد در يك ورزشگاه با قدمت پنجاه‌ساله و بدون امكانات و چمن افتضاح پذيراي رقباي خودشان باشند؟ ورزشگاه تختي كه سال‌هاست بازي در آن برگزار نمي‌شود و عملا شبيه به متروكه‌ها شده چه جذابيتي براي دوستداران فوتبال دارد؟ در فوتبالي كه چرخش مالي آن در سال هزاران ميليارد است جايگاه هواداران آن نبايد ناديده گرفته شود.
مسوولان ورزش و توسعه و‌تجهيز و فدراسيون شفاف‌سازي كنند كه چرا پروسه تعمير ورزشگاه آزادي تا اين حد زمان‌بر شده و چرا نمي‌توانند در طول بيش از يك سال، در مدت زماني كه كشورهاي ديگر استاديوم را از صفر مي‌سازند چند سكو را مقاوم‌سازي كنند. وزارت ورزش چه توضيحي دارد؟ اين وضعيت واقعا شرم‌آور است!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون