• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5813 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير

سیدمهدی سیدصالحی در گفت ‌و گو با «اعتماد»:

تراکتور روی کاغذ یارگیری بهتری انجام داده است

بازی‌ها که برگزار شد مشخص می‌شود کدام مدعی عملکرد‌ خوبی در نقل و انتقالات داشته

روزبه  دلاور

به گزارش «اعتماد»، زمان زیادی تا شروع بازی‌های لیگ برتر باقی نمانده و تیم‌ها هم تمرینات‌شان را آغاز کردند و هم در بازار نقل و انتقالات در تکاپو هستند تا با جذب بازیکنان مدنظر سرمربی نقاط ضعف‌شان را ترمیم کنند. به گزارش روزنامه اعتماد، تا اینجای کار پرسپولیس و استقلال جزو کم‌کارترین تیم‌های مدعی بودند و سپاهان و به خصوص تراکتور حسابی گرد و خاک کردند! تیم تبریزی که سه مهره اصلی قهرمان فصل پیش لیگ را در ‌کنار مهاجم‌ تیم‌ ملی عراق جذب کرده و حالا هم صحبت از جذب بشار رسن و چند مهره دیگر است و از طرفی سپاهانی‌ها با جذب لیموچی و آقایی‌پور فعلا به سمت بازار خارجی تمایلی نشان ندادند. استقلال با جذب رامین رضائیان توجهات را به خودش جلب کرده و پرسپولیس کم‌رمق‌تر از سال‌های گذشته تا این لحظه فقط توانسته با کمک‌ گاریدو یک دفاع راست مراکشی را به تهران بکشاند! هر چند هنوز زمان برای یارگیری هست اما باتوجه به کمبود بازیکن در بازار داخلی هواداران دو تیم مطرح پایتخت نگران وضعیت تیم‌شان هستند، چراکه به جز رقابت داخلی نمایندگان ایران در لیگ‌ نخبگان آسیا هم‌ محسوب می‌شوند. به بهانه وضعیت مربع قهرمانی در بازار نقل و انتقالاتی با سیدمهدی سیدصالحی تماس گرفتیم تا نظر وی را در این خصوص جویا شویم. سیدصالحی تنها پیشکسوت فوتبال ماست که سابقه‌ حضور در هر ‌چهار تیم را دارد!

 

در ابتدا بگویید ارزیابی وضعیت تراکتور در نقل و انتقالات چیست؟

در فصل نقل و انتقالات یکسری نقل و انتقالاتی انجام‌ می‌شود و طبیعتا حواشی هم در پی‌ دارد. تراکتور هم مثل تیم‌های دیگر بازیکنان‌ باتجربه‌اي ‌مثل اسماعیلی‌فر و ترابی و بیرانوند را جذب کردند و باید دید عملکردی که در پرسپولیس داشتند را می‌توانند در تراکتور هم‌ داشته باشند یا خیر. روی کاغذ تراکتور عالی کار کرده‌ حالا باید‌ منتظر بود‌ و ببینیم که به لحاظ تفکراتی به سرمربی تراکتور می‌خورند یا نه‌. پس الان خیلی زود است که درباره این قضیه صحبت‌کنیم. نکته دیگر اینکه ‌مهند علی را هم از الشرطه عراق جذب کردند و می‌توانند نفرات باتجربه و ملی‌پوش بیشتری بگیرند. این روند موفقیت‌آمیز بوده، حالا باید دید در زمین‌ مسابقه چه اتفاقاتی برای تراکتور رقم می‌خورد.

این همه خرید منطقی بوده یا احساسی؟

بحث منطقی یا غیرمنطقی نیست. در زمان نقل و انتقالات همه چیز روی کاغذ است. زمانی می‌شود گفت که آنها منطقی عمل کردند که عملکردشان‌در بازی‌ها مشخص‌ شود، چون اسم در زمین بازی‌ نمی‌کند و به عملکرد بازیکن برمی‌گردد. شما به خاطر دارید که یک سال استیل آذین تمام ‌مهره‌های لیگ برتر را جذب کرده بود آیا عملکرد ‌موفقی ‌داشت؟‌ نه. باید‌ دید امسال کدام تیم، تیم‌تر است! فوتبال که یک ورزش واحد نیست بلکه ‌یک ورزش گروهی است. باید دید به لحاظ تیمی کدام ‌تیم بهتر است. روی کاغذ، تراکتور بهترین‌های لیگ در فصل قبل را جذب کرده و آقای اسکوچیچ هم که اضافه شده حالا باید دید اینها که جذب شدند، می‌توانند کارایی فصل قبل را بروز دهند یا خیر.

سوالم را تغییر می‌دهم! از نظر شما بازیکنان جذب شده در راستای پوشش نقاط ضعف تراکتور بود؟‌

طبیعتا با نظر اسکوچیچ و زیرنظر کمیته فنی جذب شدند. الان نمی‌شود نظر بدهیم که اسکوچیچ می‌خواهد با چه سیستم و تاکتیکی بازی کند. طبیعتا با نفرانی که جذب کردند دنبال این هستند عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته ‌داشته باشند. بازیکنانی که از خط دروازه تا حمله جذب کردند نشان‌دهنده این موضوع است.

درباره انتخاب اسکوچیچ چه نظری دارید؟

درباره او نظری ندارم! او در تیم‌های بزرگ سرمربیگری نکرده به جز تیم ‌ملی اما بحثم روی باشگاه‌ها است. باید منتظر بود و دید که آیا آن تفکراتش و نگاهش در یک تیم پرطرفدار می‌تواند کارایی لازم را داشته باشد یا نه.

بعضی‌ها می‌گویند او نمی‌تواند با بازیکنان بزرگ‌ کار کند.

شما خودت هم گفتی که می‌گویند! حالا باید صبر کنیم ببينیم چطور می‌شود.

اوضاع سپاهان تا اینجای کار در نقل و انتقالات چطور بوده؟

سپاهان هم سعی کرده نفرات خودش را بگیرد. من به عنوان پیشکسوت هوادار سپاهان اینها را می‌گویم چون پیشکسوت سپاهان که محسوب نمی‌شوم و ارتباطی با باشگاه ندارم. من سالیان سال در سپاهان بودم و سعی کردم حق هواداران این تیم را بگیرم. خب سپاهان دو مدافع چپ و راست باتجربه‌اش را از دست داده و یکسری بازیکنان باتجربه گرفتند و حالا باید دید نگاه و نگرش مورایس درباره رفتن بازیکنان و آمدن برخی‌ها چیست و این ‌در بازدهی زمانی لیگ مشخص می‌شود.

درباره جدایی رضائیان و رفتن ‌او به استقلال چه نظری دارید؟

یکسری بازیکنان در فوتبال ما دنبال این هستند که خودشان را به چالش بکشند و رامین رضائیان هم ‌جزو‌ همان بازیکنان است. من جزو بازیکنانی بودم که خودم را به چالش کشیدم و آن‌قدر این اعتبار را دارم که بگویم در چهار تیم بزرگ ایران جزو بهترین‌ها بودم. یکسری بازیکنان از یک ‌تیم بزرگ به تیم بزرگ دیگری می‌روند فوتبال‌شان‌ تمام می‌شود اما رامین رضائیان سعی کرد چه در پرسپولیس و چه سپاهان‌ عملکرد ‌خوبی داشته باشد و الان هم ‌خودش را به چالش کشیده و باید به تصمیمش احترام بگذاریم و منتظر باشیم ‌ببینیم می‌تواند عملکرد پارسالش را داشته باشد یا نه.

کدام تیم تا اینجای کار عملکرد بهتری در نقل و انتقالات داشت؟

تمام ‌تیم‌ها براساس نیازشان یارگیری می‌کنند. در سپاهان یکسری بازیکنان ‌مثل رضائیان و زکی‌پور و مغانلو جدا شدند و حتی احمدزاده‌ که هنوز قراردادش را تمدید نکرده یا نورافکن. خب مجبور است ۴، ۵ بازیکن جایگزین کنند. به نظر شما اگر زکی‌پور و رضائیان و بقیه می‌ماندند این بازیکنان را می‌گرفتند؟ به هیچ وجه چون شاکله‌شان را داشتند. زمانی که بازیکن از دست دادند، رفتند و بازیکن گرفتند. کار سپاهان سخت است، چون شاکله تیم‌شان به‌هم خورده. الان نمی‌شود گفت کدام تیم موفق بوده چهار تیم‌ موفق ایران در حال یارگیری هستند و هزینه می‌کنند تا در لیگ نخبگان نتیجه بگیرند.

درباره پرسپولیس هم همین نظر را دارید؟

پرسپولیس هم سه تا بازیکن تاثیرگذارش را که پارسال جزو بازیکنان خوبش بود از دست داد و مربی خارجی آوردند و زمان می‌برد تا با تیم ‌آشنا شود و از طرفی در حال جذب بازیکن خارجی هستند. باید صبر کرد تا بازی‌ها شروع شود تا ببینیم ‌کدام تیم‌ می‌تواند عملکرد ‌بهتری ‌داشته باشد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون