• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5813 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير

آخرین وضعیت سرخابی‌ها در نقل ‌و انتقالات تابستانی

آبی‌ها شاکله اصلی را حفظ کردند اما قرمزها نه!

به گزارش «اعتماد»، پس از واگذاری استقلال و پرسپولیس به هلدینگ‌ خلیج‌فارس و کنسرسیوم بانکی هواداران این دو تیم ‌تصور می‌کردند فصل نقل و انتقالاتی جذابی را پیش رو‌ خواهند داشت، البته در این رشد خیالات خام، مدیران ارشد دو‌ مالک‌ جدید هم‌ نقش داشتند، چراکه در مصاحبه‌های رنگارنگ قول بستن یک‌ تیم‌‌ مدعی در سطح قهرمانی در آسیا را می‌دادند اما در واقعیت هر چه از روزهای داغ تابستان سپری شد اوضاع اصلا بر وفق مراد طرفداران بی‌شمار این دو تیم نبوده است. در ادامه نگاهی به وضعیت پرسپولیس و استقلال در بازار نقل و انتقالاتی انداختیم.

پرسپولیس تضعیف شد تا تراکتور مدعی شود!

از پرسپولیس به عنوان قهرمان دو دوره اخیر فوتبال ایران در سطح آسیا حساب ویژه‌ای می‌برند. قرمزها در شش، هفت سال گذشته دو بار به بازی‌ پایانی لیگ قهرمانان آسیا هم رسیدند اما این بار هم به جای تقویت روال رو به نزولی را پیش گرفتند! قرمزهای پایتخت که باید در لیگ نخبگان ‌آسیا‌ هم شرکت کنند سه بازیکن اصلی‌شان را دودستی به تراکتور تقدیم کردند.‌ بیرانوند و ترابی و اسماعیلی‌فر نقش کلیدی در قهرمانی‌های پرسپولیس داشتند به خصوص دو بازیکن اول اما خب زور مدیران پرسپولیس به پول‌های کلان زنوزی نرسید تا تراکتورسواران از همین حالا نقاب یک مدعی بر چهره بکشند. وحدت حنانوف و علی نعمتی هم دو مدافع پرسپولیس در فصل پیش بودند که در این فصل به ‌طور قطعی در تیمی دیگر به فوتبال خود ادامه خواهند داد‌. گوهری و گولسیانی و عبدالکریم حسن و صادقی هم فعلا تکلیف‌شان مشخص نشده است، اما ‌جذب ایوب العملود تاحدودی خیال این تیم را از جناح راست خط دفاعی راحت کرده و میلاد سرلک هم‌ به ‌طور قطعی به این تیم ‌پیوسته همچنین ‌نام‌ پورعلی‌گنجی دوباره در فهرست بازیکنان این تیم قرار گرفته است. مهدی عبدی و علی علیپور و محمدرضا اخباری هم ‌نام‌هایی هستند که در آستانه پرسپولیسی شدن قرار دارند.

استقلال شاکله اصلی را حفظ کرد

در استقلال اوضاع فعلا بهتر از پرسپولیس است، چراکه آنها حداقل مهره‌های اصلی خود را حفظ کردند. صالح حردانی و میلاد فخرالدینی و رضا میرزایی و محمدحسین زواری جدایی‌شان قطعی شده اما شاید فقط حردانی یک‌ مهره کارآمد به حساب می‌آمد که رامین رضائیان جانشین این بازیکن شده است. میلاد زکی‌پور هم‌ در سمت چپ خط دفاعی استقلال برای فصل آینده بازی می‌کند و سینا سعیدی‌فر و محمدحسین اسلامی هم به ترتیب از شمس‌آذر قزوین و ذوب‌آهن به تهران آمدند تا پیراهن آبی بر تن ‌کنند. خرید دو بازیکن بوسنیایی که هنوز تکلیف‌شان مشخص نشده و کسی نمی‌داند با دستور و تصمیم چه کسی در باشگاه جذب شدند نقطه سیاه کارنامه مدیران استقلال در نقل و انتقالات است. سامان فلاح و مهدی تیکدری و چند بازیکن خارجی هم جزو بازیکنانی هستند که ‌نام‌شان در اطراف ساختمان باشگاه استقلال شنیده می‌شود. استقلال هم ‌به عنوان ‌یکی از نمایندگان فوتبال ایران در آسیا نیاز به تقویت دارد و با این بازیکنان برای قهرمانی در لیگ ‌هم کار دشواری دارد چه برسد به رقابت با تیم‌های متمول عربی! حالا باید صبر کرد و دید در روزهای آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون