• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5813 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير

دلیل رفتار سرد کارواخال با نخست‌وزیر اسپانیا

پای راست‌ها و بوسیدن هرموسو در میان است؟

یکی از ستاره‌های رئال‌مادرید و تیم ملی اسپانیا در ملاقات با ريیس دولت اسپانیا جوری رفتار کرد که در فضای مجازی پخش شده است.
تیم ملی اسپانیا دوشنبه شب به خاک اسپانیا بازگشت تا قهرمانی خود در یورو 2024 را با هواداران جشن بگیرد. هزاران نفر برای دیدن آنها در این مراسم شرکت کردند. البته در این جشن‌ها هم حادثه کم نبود.
در آن جشن رودری هرناندز به دلیل شعار «جبل‌الطارق اسپانیایی است» خشم بسیاری را برانگیخت. این در‌حالی بود که کاپیتان آلوارو موراتا در حال واکنش منفی به یک هوادار دیده شد، زیرا از آنچه علامت حزب سیاسی آنها نامیده می‌شود، خوشش نمی‌آید. با این حال، دنی کارواخال، مدافع راست رئال‌مادرید نیز توجه‌ها را به خود جلب کرده است.
هنگامی که بازیکنان به نخست‌وزیر پدرو سانچز سلام کردند، کارواخال به سختی به سانچز نگاه کرد و با او دست داد. کارواخال حتی به نخست‌وزیر نگاه نکرد. واقعیت این است که بسیاری از تیم اسپانیا چه هنگام احوالپرسی و چه هنگام سخنرانی در ساختمان‌های دولتی، صمیمیت کمی نسبت به سانچز نشان دادند.
به‌ طور خاص، مورد کارواخال برجسته است، زیرا او با سیاست‌های راست افراطی نیز مرتبط بوده است، علی‌رغم اینکه خود هرگز این دیدگاه‌ها را علنا ​​ابراز نکرده است. به گزارش Relevo، فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا در میان تنش روابط بین فدراسیون و دولت اسپانیا، این رفتار کارواخال را به عنوان یک پیروزی درنظر گرفته است. ماجرا از این قرار است که چندی پیش وزارت ورزش اسپانیا به سرعت علیه ريیس سابق فدراسیون اسپانیا لوئیس روبیالس پس از اینکه او جنی هرموسو را بعد از قهرمانی زنان اسپانیا در جهان بوسید، اقدام کرد. بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی اسپانیا آن حرکت را یک تجاوز جنسی مطرح کردند.  حال دولت به تعلیق جانشین او پدرو روچا به دلیل آنکه او قوانین فیفا را در مواجهه با قوانین داخلی به رخ کشیده، اقدام کرده است. آنها احساس می‌کنند دست دادن سرد کارواخال نشانه حمایت از فدراسیون مقابل دولت است. طبق گزارش‌ها، بازیکنان اسپانیا نیز ایده ورود سانچز یا سایر وزرای دولت در جریان یورو به رختکن تیم را نپذیرفته‌اند.
کارواخال در جریان یورو 2024 به رسانه‌ها گفت که برخلاف کیلیان امباپه، او فکر نمی‌کند فوتبال جای مداخله در سیاست است. او همچنین از محکوم کردن روبیالس به خاطر حادثه هرموسو در آن زمان خودداری کرد و رابطه قوی با روبیالس دارد. او در جریان یورو 2024 مجددا به این موضوع اشاره کرد و گفت که خود را له یا علیه چیزی قرار نداده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون