• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5829 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد

طرح «نشان‌دار كردن ماليات‌ها» چيست؟

سيد محمدهادي سبحانيان، رييس كل سازمان امور مالياتي گفت: طرح «نشان‌دار كردن ماليات‌ها» در مفهوم كلان خود امكان تخصيص ماليات‌هاي پرداختي به پروژه‌هاي ملي و استاني توسط موديان و تكميل اين پروژه‌ها را فراهم آورده و به يكي از مطالبات جدي موديان در خصوص اعلام محل هزينه‌كرد و مصرف درآمدهاي مالياتي به شكل موثر و عملياتي پاسخ داده است.
به گزارش رسانه مالياتي ايران، وي در پاسخ به اين سوال كه موديان چگونه مي‌توانند در طرح نشان‌دار كردن ماليات‌ها شركت كنند، گفت: موديان در جريان ارايه فرم «تبصره ماده ۱۰۰» محل خرج كرد ماليات‌هاي پرداختي خودشان را با تخصيص آن به طرح‌ها يا پروژه‌هاي اولويت‌دار ملي و استاني تعيين مي‌كنند و به اين شكل مشاركت موثري در توسعه و اجراي طرح‌هاي سازنده در زمينه‌هايي مثل بهداشت و درمان، آموزش، راه و ترابري و... خواهند داشت.
رييس كل سازمان امور مالياتي كشور در خصوص آنكه آيا اسامي موديان در كنار پروژ‌ه‌هايي كه در جريان ارايه فرم «تبصره ماده ۱۰۰» انتخاب كرده‌اند، قابل مشاهده‌ است يا خير؟ تصريح كرد: مودياني كه در انجام و راه‌اندازي طرح‌ها يا پروژه‌هاي منتخب مشاركت داشته باشند، اسامي‌شان در صورت رضايت اعلام عمومي مي‌شود؛ بنا بر بررسي‌هاي صورت گرفته مشاركت موديان در تكميل پروژه‌هاي عمراني مي‌تواند موجب بهبود نگرش آنها نسبت به مصارف مالياتي و ماليات‌ستاني عادلانه شود.
سبحانيان در پاسخ به اين سوال كه تخصيص منابع به پروژه‌هاي عمراني چگونه صورت مي‌گيرد؟ خاطرنشان كرد: طرح‌ها و پروژه‌ها طبق ضوابط قانوني و در چهارچوب معيني توسط سازمان برنامه و بودجه كشور از تمامي استان‌ها انتخاب و به سازمان امور مالياتي كشور معرفي مي‌شوند و شرط اساسي در انتخاب طرح و پروژه‌ها اين موضوع است كه حداكثر منافع عمومي را به دنبال داشته باشند و با منابع در نظر گرفته شده تا پايان سال خاتمه پيدا كنند و به بهره‌برداري برسند.
وي در ادامه افزود: به موجب آيين‌نامه اجرايي هيات وزيران، سازمان امور مالياتي كشور مبالغ تخصيص يافته موديان به پروژه‌ها را به صورت سيستمي به اطلاع سازمان برنامه و بودجه كشور مي‌رساند و سازمان برنامه نيز حداكثر يك ماه پس از دريافت اطلاعات اختصاص يافته به پروژه‌ها نسبت به تخصيص و اعتبار بودجه به آنها اقدام مي‌كند.
رييس كل سازمان امور مالياتي كشور در رابطه با آنكه از ابتداي اجراي پروژه مزبور تا 14 مردادماه چه تعداد مودي در آن مشاركت داشته‌اند، گفت: تاكنون بيش از 300 هزار مودي در قالب فرم‌هاي «تبصره ماده 100» تعداد 1891 پروژه و طرح را براي تخصيص ماليات‌هاي پرداختي خودشان انتخاب كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون