• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۵ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5836 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۵ مرداد

‌تجربه‌اي باورنكردني در شب تولدم

شما كجا اينجا كجا آقاي مانچيني!

روزبه دلاور

يكي، دو ماه قبل از جام‌ جهاني بود كه گفت‌وگويي كوتاه با روبرتو‌ مانچيني سرمربي پرافتخار و مشهور ايتاليايي داشتم‌ كه در «اعتماد» منتشر شد. پس از آن اين ارتباط حفظ شد و هرازگاهي از طريق واتساپ درباره فوتبال و در حد چند جمله‌ صحبت‌هاي كوتاهي داشتيم. 

گرانقيمت‌ترين مربي جهان آدم كم‌حرفي است. او پس از سال‌ها كار كردن در فوتبال اروپا در آسيا و تيم ملي عربستان مربيگري مي‌كند. البته هنوز به لحاظ فرهنگي و اجتماعي از كشورهاي آسيايي شناخت چنداني ندارد. با اين حال منش او نشان مي‌دهد هيچ‌وقت خودش را از ديگر افراد جامعه جدا نمي‌داند. به ياد دارم بعد از مدت كوتاهي مانچيني پيج اينستاگرام من را فالو كرد و وقتي در يكي از پست‌هايم ديد كه يكي از نزديكانم دچار بيماري سخت شده پيام داد كه «ممنون مي‌شوم آن فرد را در آغوش بگيري.»
اين پيام احساسي آقاي مانچيني براي فردي بود در گوشه ديگري از دنيا و نشان داد كه بي‌تفاوت از كنار جان افراد عبور نمي‌كند. به راستي ‌مفهوم پيام‌ او در چند سطر معنا‌ پيدا نمي‌كند! چرا كه به هر حال طرف روبرتو مانچيني است، فردي كه در دنياي فوتبال به هر افتخاري رسيده و لبريز از شهرت و ثروت است. اما‌ نشان داده در وهله اول انسان است و ارتباط با همنوعش را بلد. اصلا شايد براي همين دل مهربانش هم هست كه خدا هرچه خواسته به‌ او بخشيده است. 
اما آنچه بيشتر مرا متعجب كرد اتفاقي بود كه سه‌شنبه شب رخ داد. در حال و هواي خودم بودم كه گوشي‌ام زنگ خورد! و حدس بزنيد طرف پشت خط چه كسي بود؟ روبرتو  مانچيني! 
مانچيني ‌بعد از ديدن پست تولدم‌ در اينستاگرام از طريق واتساپ با برقراري تماس تصويري تولدم را تبريك گفت! اقدامي كه عميقا مرا خوشحال كرد و تحت تاثير قرار داد. از خودم سوال كردم شما كجا اينجا كجا  آقاي مانچو؟
كمي عميق‌تر كه فكر مي‌كنم و بر مقام مقايسه برمي‌آيم به مربيان و بازيكنان داخلي مي‌رسم كه يك ميلياردم از افتخارات و محبوبيت و ثروت اين مرد خوشتيپ ايتاليايي را ندارند اما براي مطبوعات و خبرنگاران قيافه مي‌گيرند! آدم‌هايي كه وقتي ده كا به فالوورهاشان اضافه مي‌شود ديگر با شاه هم فالوده نمي‌خورند! انگار نه انگار همين مطبوعات هستند كه آنها را به مردم‌ معرفي كرده‌اند. بگذريم! فكر كردن به‌كارهاي‌ خوب حال دل همه را خوب مي‌كند. 
اينها را ننوشتم كه بگويم آدم مهمي هستم كه مانچيني با من تماس مي‌گيرد. اينها را نوشتم كه بگويم اين مرد چه قلب بزرگي دارد. مرسي آقاي مانچيني، مرسي كه خاكي بودنت بر كلاس بالايت افزوده. اين است درسي از زندگي.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون