• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۵ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5836 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۵ مرداد

در گفت‌وگوي روزنامه «اعتماد» با پيشكسوت پرسپوليس مطرح شد

انتقاد فرزاد آشوبي از مهدي تاج بابت عذرخواهي از استقلال

ميزباني پرسپوليس در اراك؟ اين اتفاق آنقدر سطح پايين است كه نمي‌دانم چه بگويم!

به گزارش«اعتماد» بيست و چهارمين دوره از رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال از امروز (پنجشنبه) برگزار مي‌شود و در يكي از بازي‌هاي مهم هفته اول پرسپوليس در اراك به مصاف ذوب آهن اصفهان مي‌رود. حال اينكه چرا يك‌ تيم تهراني بايد در اراك از يك تيم اصفهاني پذيرايي كند يك داستان جداگانه و مفصل است كه متاسفانه به بي‌كفايتي مديران فوتبال و در كل ورزش ما برمي‌گردد. اما براي بررسي فني اين مسابقه با فرزاد آشوبي يكي از بازيكنان اسبق پرسپوليس و تيم ملي تماس گرفتيم. آشوبي اعتقاد دارد به مربي پرسپوليس بايد زمان داد، چراكه هماهنگي نفرات تازه‌وارد حداقل چهار، پنج هفته زمان مي‌برد. آشوبي عذرخواهي تاج از استقلالي‌ها را تصميم نادرست عنوان كرد و اعتقاد دارد همان‌طور كه تيم‌ها از داوري سود بردند، گاهي هم ضرر كردند و اين موضوع درباره تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس و سپاهان و تراكتور و... صدق مي‌كند و اگر قرار بر عذرخواهي باشد بايد هر هفته‌ عذرخواهي كرد! در ادامه‌ چكيده‌اي از گپ و گفت خبرنگار «اعتماد» با اين پيشكسوت را مي‌خوانيد.

 

پرسپوليس در اولين بازي‌اش در فصل جديد به مصاف ذوب آهن مي‌رود. شرايط اين تيم را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

يك مقدار سخت است كه الان مثل گذشته با اطمينان صحبت كنيم، چون تغييراتي كه در گروه فني و بازيكنان ايجاد شده يك مقدار شناخت كمتري را به ما مي‌دهد. بهتر است ۳، ۴ بازي ابتدايي را صبور باشيم و ببينيم آقاي گاريدو با حضورش چه تغيير و تحولاتي را شروع كرده و بازده اين تغييرات و تفكرات با عملكرد فردي و تيمي به چه شكل است به خصوص اينكه پرسپوليس ۴ بازيكن اصلي و بسيار تاثيرگذار خودش را از دست داده كه البته من اعتقاد دارم ۵ بازيكن چون به شخصه علي نعمتي را هم بازيكن مهمي براي تيم مي‌دانم. جدايي ۵ بازيكن از تركيب و اسكواد اصلي تيم موضوعي نيست كه به سرعت قابل هضم و جايگزيني باشد حالا اميدوارم اينها حدس و گمان باشد و پرسپوليس توانسته باشد خيلي خوب اين فضا را پوشش داده باشد. در هر حال منطق مي‌گويد بايد صبر كرد تا بعد بهتر درباره وضعيت پرسپوليس صحبت كرد.

به نظر شما حضور نفرات‌ جديد و‌ جدايي بعضي از بازيكنان به لحاظ انگيزشي به سود پرسپوليس مي‌شود؟

جواب سوال را اول دادم، اما درباره انگيزه نفرات جديد اين را قبول ندارم! بازيكنان پرسپوليس در فصول اخير كيفيت و سطح بالاي عملكرد خودشان را نشان دادند و هر سال با نگاه حرفه‌اي وارد رقابت‌ها مي‌شوند، اما اين نگاه عوامانه است و به دور از منطق. اميدوارم نفرات جديد بتوانند كمك كنند، البته عليپور و احمدزاده قبلا اين اتمسفر را تجربه كردند و با شرايط آشنا هستند و اين كمك مي‌كند تا زودتر بتوانند به هماهنگي و هارموني مجدد دست پيدا كنند. در هر حال اين تغييرات زمانبر است به ويژه اگر آقاي گاريدو فلسفه و ديدگاهش متفاوت با گل‌محمدي و اوسمار باشد. اينها مواردي است كه بايد زمان داد و به درك واقعيت و شكل واقعي بازي پرسپوليس برسيم تا به ميزان شانس موفقيت اين تيم پي ببريم. هر چند معتقد هستم پرسپوليس همين‌ حالا هم بدون ترديد تيم فوق‌العاده، سطح بالا و پرمهره‌اي است، اما هميشه تغيير و‌ تحولات يك فرآيند زمانبر است و همين مي‌تواند باعث ترديد شود.‌

ميزباني پرسپوليس در اراك تا چه حد تاثير منفي روي عملكرد اين تيم مي‌گذارد؟

نمي‌دانم چطور بايد به اين سوال جواب بدهم! شما بگو من چه بگويم! يعني آنقدر اين اتفاق سطح پايين است كه اصلا دلم نمي‌خواهد راجع به آن حرف بزنم. ما نتوانستيم در يك‌سال يك استاديوم را بازسازي كنيم. چي بايد گفت؟ اصلا دلم نمي‌خواهد در اين باره حرف بزنم!

از ذوب آهن چغر شناخت داريد؟

واقعيتش را بخواهيد شناخت چنداني ندارم، اما ماندن آقاي ربيعي در اين تيم و بازيكناني كه جذب كردند، مي‌تواند تاثير خوبي روي تيم بگذارد. اگر عامل ثبات را در مديريت و كادرفني اين تيم در نظر بگيريم قاعدتا بايد امسال انتظارات بيشتري از ذوب آهن داشته باشيم، اما ما آنچه مي‌بينيم درباره‌اش صحبت مي‌كنيم. حقيقت در زمان بازي اتفاق مي‌افتد، اما امسال وضعيت بهتري دارند تا عملكرد بهتري نسبت به سال قبل داشته باشند.

وحيد اميري مي‌تواند جاي خالي عبدالكريم حسن را پر كند؟

بدون شك وحيد اميري بازيكني بوده كه در هر قسمت از زمين بازي كرده تقريبا عملكرد كم‌نوسان و قوي از خودش نشان داده، اما دفاع چپ پست مناسبي براي اميري نيست. بازي كردن او در كناره‌ها يا به عنوان وينگر‌هاي كناري يا حتي مهاجمي كه نقش مهاجم سايه را داشته باشد بيشتر مي‌تواند كمك كند تا يك مدافع چپ . در اين پست پرسپوليس نياز به تقويت دارد.

درباره ‌عذرخواهي رييس فدراسيون از استقلالي‌ها كه با واكنش منفي هواداران پرسپوليس همراه شد چه صحبتي داريد؟

اگر به اين شكل باشد كه هر هفته بايد از خيلي تيم‌ها عذرخواهي شود. بعضي تيم‌ها متضرر مي‌شوند و در سمت مقابل بعضي تيم‌ها سود مي‌برند و هفته ديگر ممكن است برعكس شود. ما اصرار ويژه‌اي داريم در مقابل تكنولوژي! آن چيزي كه كمك كرده تا در فوتبال اشتباهات داوري به ميزان كمتري برسد‌. متاسفانه ما سال‌هاست به هر دليل از آن بي‌بهره‌ايم و بعد مجبور مي‌شويم از تيم يا باشگاه يا گروهي عذرخواهي كنيم. من اعتقاد ندارم كه اين تصميم درستي است. بله، ممكن است كه استقلال متضرر شده باشد همان‌طور كه پرسپوليس متضرر شده و تراكتور و سپاهان متضرر شدند و همين‌طور شايد بعضي مواقع اين تيم‌ها از داوري نفع بردند. از نظر من دليلش اين است كه در بخش سخت‌افزاري ضعيف هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون