• ۱۴۰۳ شنبه ۲۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5837 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۷ مرداد

‌تساوي نگران‌كننده يا قابل قبول پرسپوليس؟

سرخ‌ها نياز به بازيكن دارند

سامان سعادت

به گزارش «اعتماد» در اولين روز از هفته اول بيست و چهارمين دوره بازي‌هاي فوتبال ليگ برتر دو تيم پرسپوليس و ذوب‌آهن در اراك به مصاف هم رفتند. بازي كه در نهايت يك امتياز براي هر دو تيم در پي داشت.

بازي صحنه‌هاي جذابي را در دل خود جاي داده بود. يكي از نكات قابل توجه بازي استفاده ازvar براي اين بازي بود.البته var هم نمي‌تواند زيرساخت ضعيف فوتبال ما را پوشش دهد وگرنه نبايد دو تيم تهراني و اصفهاني‌به دليل آماده نبودن يك ورزشگاه در پايتخت در يك استان ديگر به مصاف هم‌ مي‌رفتند! 
اما صرف نظر از اين مباحث، درباره مسائل فني اين مسابقه هم مي‌شود بحث كرد و به آن پرداخت. بازي با گل زودهنگام‌ ذوب‌آهن شروع شد! گلي كه باعث شد قهرمان فصل پيش نظم بازي‌اش را از دست بدهد و حملات سريع در دستور كارش قرار بگيرد. ذوب‌آهني‌ها پس از به ثمر رساندن گل 11 نفره در زمين خودي تجمع كرده بودند و چشم به ضدحملات داشتند اما اين شاگردان گاريدو بودند كه تا قبل از پايان نيمه اول گل مساوي را به ثمر رساندند و در ادامه هم چند موقعيت خطرناك روي دروازه حريف خلق كردند كه با بي‌دقتي در زدن ضربات آخر فرصت‌ها را يكي پس از ديگري از دست رفت.
با اين حال، بازي مالكانه پرسپوليس جاي اميدواري داشت.البته اين تيم بازهم بازيكن مي‌خواهد . در سمت چپ خط دفاعي، وحيد اميري بازي كرد كه پست تخصصي‌اش نيست. گل خورده پرسپوليس از سمت چپ خط دفاعي اين تيم حاصل نشد اما همين‌قدر كه يك بازيكن‌ غيرتخصصي در آنجا بازي مي‌كند يك‌ نوع پاشنه آشيل است. چرا كه اين در رفت و برگشت‌هاي بازيكن و حتي تمركز بازيكنان كناري هم  تاثيرگذار  است.
پرسپوليسي‌ها در خط حمله هم چندان زهردار ظاهر نشدند اما شايد اين هم نياز به زمان دارد. يكي از نقاط قوت تيم‌، همچنان وينگرهاي ويرانگر پرسپوليس است‌. سعيد صادقي گل زد و اورنوف با ورودش به زمين و نمايش چند حركت انفجاري، نفس مدافعان حريف را گرفت و فرشاد احمدزاده هم دونده و پرتلاش كار كرد.
نكته ديگر اين مسابقه، اعتماد مربي اسپانيايي به‌ جوانان بود كه با تعويض‌هايش نشان داد هراسي از بازي دادن به آنها ندارد و براي او، نام‌ بازيكن مهم نيست. اين اتفاق خوب است اما با روحيات هواداران كم‌تحمل فوتبال ما سازگار نيست! يكي ديگر از اتفاقات فني بازي كه به چشم آمد شكل دويدن بازيكنان پرسپوليس بود. 
در بازي پنجشنبه‌شب انگار به پاي بعضي از بازيكنان اين تيم‌ زنجير وصل كرده بودند. آثار تمرينات سخت بدنسازي در بازي تيم كاملا مشهود بود. اما مربي اسپانيايي از بازيكنان تيمش مي‌خواست از جلو پرس كنند و همين هم باعث شد تا ذوب‌آهن ‌نتواند در فاز هجومي عملكرد مثبتي داشته باشد.
يك بازي، ملاك خوبي براي قضاوت عملكرد فني پرسپوليس مدل جديد نيست. پس از سپري شدن چند هفته از بازي‌ها و با شناخت بيشتر گاريدو از فوتبال ما آن وقت مي‌شود وضعيت تيم او را آناليز كرد.اين تيمي كه در هفته اول ديديم بد نبود و مي‌شود گفت، پرسپوليس با‌ كمي تقويت‌ شدن امسال هم‌ مي‌تواند يكي از مدعيان‌ جدي براي فتح ليگ  برتر باشد.‌

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون