• ۱۴۰۳ شنبه ۲۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5837 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۷ مرداد

قرعه‌كشي ليگ نخبگان آسيا و رقباي استقلال و پرسپوليس

قرعه‌كشي مرحله گروهي ليگ نخبگان برگزار شد.  به گزارش ورزش سه، استقلال و پرسپوليس به عنوان نمايندگان ايران در ليگ نخبگان حضور دارند. با انجام قرعه‌كشي، مشخص شد كه آنها بايد در تهران به مصاف چهار تيم النصر عربستان، الغرافه قطر، پاختاكور ازبكستان و الشرطه عراق بروند. سرخابي‌ها همچنين در قطر بايد با الريان و السد روبه‌رو شوند و در عربستان نيز به مصاف  الهلال  و الاهلي  بروند. وضعيت قرعه‌كشي و حريفان استقلال و پرسپولیس كاملا  مشابه  يكديگر بوده و حتي مكاني كه آنها به مصاف رقباي شان مي‌روند  نيز مثل  هم است. ضمن اينكه ايران در سطح دوم ليگ نخبگان دو نماينده دارد. قرعه‌كشي مرحله گروهي اين پيكارها انجام شد كه سپاهان با شارجه امارات، استقلال تاجيكستان، الوحدات اردن هم‌گروه شد و تراكتور نيز بايد به مصاف الوكره قطر، موهون باگان هند، روشن تاجيكستان برود.
در مرحله نخست يا گروهي ليگ نخبگان، ۱۲ تيم در هر منطقه در يك گروه قرار خواهند گرفت. ۱۲ تيم در منطقه غرب و ۱۲ تيم در منطقه شرق و هر تيم ۸ ديدار انجام خواهد داد، ۴ ديدار خانگي و ۴ ديدار خارج از خانه كه طبق قرعه‌كشي صورت گرفته، اين ديدارها مشخص شده‌اند. پس از انجام مسابقات، تيم‌هاي اول تا هشتم گروه در هر دو منطقه غرب و شرق، به مرحله يك‌هشتم نهايي صعود مي‌كنند. تيم‌هاي نهم تا دوازدهم نيز از دور مسابقات كنار خواهند رفت. مرحله يك‌هشتم نهايي به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد، تيم اول هر جدول با تيم هشتم، تيم دوم و هفتم، تيم سوم و ششم و تيم‌هاي چهارم و پنجم برابر هم قرار خواهند گرفت تا پس از انجام بازي‌ها و مشخص شدن تيم‌هاي برنده، چهره ۴ تيم برتر از هر منطقه مشخص شود. طبيعتا بازي رفت در خانه تيمي برگزار مي‌شود كه رتبه پايين‌تري را كسب كرده و بازي برگشت در خانه تيمي كه در رتبه بالاتري قرار گرفته، برگزار مي‌شود.
از مرحله يك‌چهارم نهايي به بعد، ديگر خبري از جداسازي مناطق غرب و شرق نيست. چهار تيم از غرب و چهار تيم از شرق كه به اين مرحله رسيده‌اند، در يك گلدان قرار مي‌گيرند و طبق قرعه‌كشي به مصاف هم خواهند رفت. از اين دور به بعد، مسابقات به صورت تك بازي خواهد بود.
طبق اعلام رسمي AFC، مراحل يك‌چهارم نهايي، نيمه‌نهايي و فينال به صورت تك بازي در عربستان برگزار مي‌شود. قهرمان اين رقابت‌ها جايزه‌اي با ارزش تقريبا ۲۰ ميليون دلار را كسب مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون