• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۸ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5838 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۸ مرداد

‌تراكتور و سپاهان‌ دو مدعي در ايران و آسيا؟

اسكوچيچ و مورايس جام مي‌خواهند

به گزارش «اعتماد»در هفته اول از بيست و چهارمين دوره ليگ برتر فوتبال كشورمان دو تيم سپاهان و تراكتور پر قدرت ظاهر شدند و توانستند به ترتيب از سد چادرملوي تازه ليگ برتري شده و مس رفسنجان با دو گل اختلاف عبور و ليگ را  با  سه  امتياز آغاز كنند. 
برد سپاهان مقابل نماينده تازه ليگ برتري شده استان يزد و برتري تراكتور مقابل شاگردان نويدكيا به دست آمد كه البته اين آخري به لطف اشتباه مديريتي باشگاه مس رخ داد. باشگاه مس رفسنجان در ديدار با تراكتور با مجموع ۱۳ بازيكن به زمين رفت. اين اتفاق دست محرم را كاملا بسته بود و به همين دليل نمي‌توان اين شكست را ملاك خوبي براي مدعي قراردادن اين دو تيم در آسيا و‌حتي ليگ برتر خودمان در نظر بگيريم.  اما با توجه به اينكه اين دو نماينده كشورمان در سطح دو آسيا حضور دارند و با در نظر گرفتن اينكه بازيكنان خوبي جذب كردند مي‌توانيم اين دو تيم را مدعي در آسيا بدانيم. تراكتور با جذب ستاره‌هايي مثل بيرانوند، ترابي ، اسماعيلي‌فر و چندين و چند بازيكن خوب ديگر و البته با مربيگري اسكوچيچ كه باتجربه است و فوتبال ما را مي‌شناسد و همچنين حمايت هواداران پر‌شمارش ابزار لازم براي رسيدن به‌موفقيت را دارد. و در سمت ديگر سپاهاني‌ها هم بازيكنان خوبي را جذب كردند اگرچه ‌چند مهره كارآمدشان را از دست دادند اما ادامه همكاري با مورايس آرامش خوبي روي نيمكت اين تيم برقرار كرده است. تيم اصفهاني‌ مهره‌هاي خوبي مثل رضاييان و مغانلو و زكي‌پور را از دست داد اما‌ هنوز هم جزو پر مهره‌ترين باشگاه‌هاي‌ايران به حساب مي‌آيند. نكته جالب اينكه‌دو باشگاه به قدري پولدار هستند ‌كه درخواست‌افزايش سقف بودجه را دادند  و  از  بريز و  بپاش  سير نمي‌شوند!
روي ديگر سكه و تجربه‌اي كه در فوتبال كشورمان كم‌ نداشته‌ايم اين است كه هزينه‌هاي آنچناني ضامن موفقيت يك تيم نيست اما شرايط و قواعد حداقل  در ظاهر به  ما  نشان مي‌دهد  اين‌بار  وضعيت  فرق  مي‌كند.
اين‌بار تراكتور يارگيري‌هايش بر اساس اين‌نبوده كه چشم بازار را كور كند بلكه نقاط ضعف‌هايش را پوشش داده است. در همين بازي اول ديديم كه ترابي و اسماعيلي‌فر پايه‌گذارهاي گل برتري اين تيم بودند و دروازه‌بان‌ جديد هم در اولين  بازي رسمي براي اين تيم كلين‌شيت كرد. آوردن اسكوچيچ هم يك تدبير درست براي اين باشگاه بود. مردي كه به‌شدت مي‌خواهد بار ديگر خودش را در فوتبال ايران ثابت كند. 
سپاهان هم همين وضعيت را با اندكي تفاوت پشت سرگذاشته است. سپاهان برعكس تراكتور كه نتايجش روي كاكل ستاره‌هاي ليگ مي‌چرخد به ثبات كادرفني‌اش مي‌نازد و اتفاقا روي همين‌ اصل هم درصد موفقيتش بالا مي‌رود. اين دو تيم، تيم‌هاي با سابقه شهرستاني فوتبال ايران هستند كه با حمايت‌هاي هواداران خود قدم در راه‌ موفقيت گذاشتند. هردوتيم ورزشگاه‌هايي دارند كه در بازي‌هاي‌مهم لبريز از تماشاگر خواهد بود و جانانه حمايت مي‌شوند.با در نظر گرفتن مجموع اين اتفاقات خوب براي آنها، امسال شاهد رقابت جذابي براي فتح ليگ‌برتر‌ خواهيم بود . ليگي كه در آن علاوه بر اين دو تيم به‌طور حتم دو تيم پرطرفدار پايتخت هم ديگر اضلاع قدرت آن را شكل خواهند داد و بايد ديد در نهايت جام در تهران مي‌ماند يا به اصفهان يا  به تبريز  منتقل مي‌شود‌.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون