• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۸ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5838 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۸ مرداد

پیشکسوت سرخابی‌ها در گفت‌وگو با «اعتماد»

محمدرضا مهدوی: گاریدو نیاز به زمان دارد

استقلالی‌ها ‌به کمتر از قهرمانی رضایت نمی‌دهند!

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد» در مهم‌ترین بازی‌های هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس برابر ذوب‌آهن متوقف شد و استقلال به سختی از سد شمس‌آذر گذشت. کمتر به یاد داریم که این دو تیم هر دو در یک هفته خارج از تهران بازی کنند آن‌هم به دلیل اینکه در پایتخت ورزشگاهی که شرایط میزبانی از این دو تیم را داشته باشد به چشم نخورد اما در لیگ برتر ایران هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد و دیگر برای علاقه‌مندان فوتبال این اتفاقات آماتوری عادی شده است. برای بررسی شرایط فنی سرخابی‌ها با محمدرضا‌ مهدوی، پیشکسوت تیم ‌ملی که سابقه بازی در سرخابی‌های پایتخت را دارد، تماس گرفتیم و گفت‌وگویی ترتیب دادیم. حاصل این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید.

 

ارزیابی فنی شما از بازی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن چیست؟

بازی پرسپولیس مثل یک هندوانه سربسته بود، چون هیچ کسی از پرسپولیس مدل گاریدو خبر نداشت و نمی‌دانستیم ارنج به چه شکلی است و چه کسانی بازی می‌کنند و سیستم چیست و شرایط به چه شکلی است. همه دنبال اتفاقی خاص در اولین بازی رسمی گاریدو بودند. در کل بد نبود. هفته‌های اول لیگ یک‌سری اتفاقات برای تیم‌ها رخ می‌دهد که شرایط آرمانی ندارند و سه، چهار هفته زمان می‌برد تا ارنج جا بیفتد و نفرات جا بیفتند. کادرفنی جدید آمده‌اند و سعی کردند از نفرات باتجربه خودشان استفاده کنند ولی مصدومیت‌ها به تیم لطمه زده بود. در 10 دقیقه نخست و یک ربع آخر شرایط پیچیده شد. جوان‌های تیم با تجربه شوند فکر می‌کنم پرسپولیس جدیدی از گاریدو خواهیم دید.

تعویض‌های گاریدو چطور بود؟

وقتی به فوتبال سرعتی و‌ تهاجمی رو می‌آورید باید از جوان‌ها استفاده کنید. الان سعید صادقی با بازگشت به ارنج اصلی کار خودش را انجام ‌می‌دهد اما همین صادقی باید آن‌قدر قوی‌تر شود تا در هر شرایطی هم ‌گل بزند و هم پاس گل بدهد. او بخشی از این وظیفه را توانست در بازی با ذوب‌آهن رقم بزند. گاریدو دارد محک می‌زند تا نفراتی که به درد تیمش می‌خورد را بشناسد. او فرصت آنچنانی و بازی‌های تدارکاتی آنچنانی نداشته است. مثل بقیه خارجی‌ها که تازه به ایران آمده بودند او هم دارد با فوتبال ما آشنا می‌شود،. ضمن اینکه چند روز دیگر که VAR نباشد عصبانیت گاریدو‌ را هم‌ خواهیم‌ دید.‌

پرسپولیس و استقلال فعلا نمی‌توانند در تهران میزبان رقیبان خود باشند. در این باره چه صحبتی دارید؟

این یک معضل است و ما هر وقت حرف بزنیم مسوولان ناراحت می‌شوند اما ما حرف دل مردم و حقایق را می‌زنیم. آقایان، شما که یک زمین فوتبال درست ندارید ادعای داشتن لیگ حرفه‌ای را نکنید! درباره لیگ حرفه‌ای نمی‌توانید صحبت کنید. فقط شماره‌ها خارجی است وگرنه اینکه لیگ حرفه‌ای نیست. هر تیمی باید زمین مسابقه و تمرین داشته باشد و این‌ قانون است. من ۵ سال در اروپا بازی کردم و می‌توانم این حرف را بزنم. شارلوای بلژیک ۲۴ سال پیش ورزشگاهی داشت که حرف اول را می‌زد. ما هفت تا زمین چمن داشتیم که مخمل بود! تازه در شارلوا که بدترین شهر بلژیک است و‌ بلژیک هم بدترین کشور اروپایی است! مگر می‌شود پرسپولیس با داشتن 50 میلیون هوادار و استقلال با داشتن 30 تا 35 میلیون طرفدار این شرایط را داشته باشند؟ طرفدارها چطور بیایند از این تیم‌ها حمایت کنند؟

بازیکنان خارجی و تازه‌وارد چطور بودند؟

به نظر من دروازه‌بان کار مشکلی دارد، چون جایگزین نفر اول ایران و آسیا شده است. گندوز معلوم بود که تجربه بازی در تیم بزرگی‌ مثل پرسپولیس را ندارد و توپی که به راحتی می‌توانست بگیرد، صبر کرد تا مدافعان بزنند، گل ساده‌ای را دریافت کرد اما بعدش که اتفاق خاصی نیفتاد. باید به لحاظ روحی خیلی روی او کار کنند و باید بیرانوند را برای او تفهیم کنند که در این دروازه نفر اول ایران و آسیا بوده است. مدافع راست هنوز جا نیفتاده اما اعتماد به نفس خیلی خوبی داشت. به نظرم خیلی زمان نمی‌برد و خیلی زود یکی از چهره‌های تاثیرگذار تیم می‌شود مثل سال گذشته که کریم حسن چهره شد.

درباره قرعه پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان آسیا چه نظری دارید؟

من حرف‌های تکراری خودم را مجبورم تکرار کنم. با اتفاقاتی که برای نمایندگان ایران در آسیا رقم می‌زنیم به آنها لطمه وارد می‌شود. تیم حریف رقم قرارداد بازیکنش ۲۵۰ میلیون یورو است اما رقم قرارداد بهترین بازیکن ما یک میلیون یورو هم نیست و بعد ناچار می‌شویم و می‌رویم ضعیف‌ترها را می‌گیریم! این مسائل در دنیای حرفه‌ای رد شده اما از نظر من همین حضور ما در این ‌مسابقات غنیمت است و باید باغیرت کار کنیم تا از شرف خودمان دفاع کنیم، همین و بس! نمی‌شود درباره ‌مسائل فنی در این شرایط نابرابر حرف زد.‌

استقلال مقابل شمس آذر چطور بود؟

استقلال سال گذشته با نکونام شاید فوتبال خوبی را ارائه نداد اما تا هفته‌های آخر صدر جدول بود و توانست خودش را اثبات کند. امسال با شرایط بهتری هستند اما آنها هم محروم و مصدوم ‌داشتند و شمس آذر با بازگشت دقیقی به نسبت خوب بازی کرد. استقلال باید خوب بازی کند و هوادارانش از این تیم قهرمانی می‌خواهند. با این شاه‌مهره‌ها که جذب کردند مطمئنا درباره این تیم بیشتر صحبت می‌شود. نکونام برای دومین سال است که تیم را رهبری می‌کند و جز قهرمانی نباید به چیز دیگری فکر کند.

استفاده از تکنولوژی ویدیویی در نتیجه این بازی تاثیرگذار بود؟

همیشه گفتم VAR یک کار تخصصی است ضمن اینکه باید‌ دوربین‌های‌مان حرفه‌ای‌تر شود. داور و کمک‌داور دوتا چشم‌ دارند اما آن ‌فردی که پشت سیستم ‌نشسته از کامپیوتر کمک می‌گیرد. VAR که آمده‌ خوشحال‌کننده است و اشتباهات را‌ کم می‌کند و‌ کمک حال تیم‌هایی می‌شود که از اشتباهات آسیب دیدند.

از الان‌ می‌شود گفت مدعیان ‌قهرمانی این فصل کدام ‌تیم‌ها هستند؟

استقلال و پرسپولیس و تراکتور و سپاهان ‌که مدعیان مشخص هستند که می‌توانیم ‌به این تیم‌ها گل‌گهر و‌ فولاد با یحیی را در سه، چهار هفته آینده اضافه کنیم.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون