• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۸ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5838 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۸ مرداد

آخرين اطلاعات از پرونده فساد فوتبال

اشتباه نكنيد، اين فقط مس رفسنجان است

يك مدير احضار شده: من كاري نكردم، فقط 5 سكه گرفتم!

در روزهاي گذشته اظهارات حجت‌الاسلام‌والمسلمين ابراهيم حميدي، رييس كل دادگستري استان كرمان در مورد پرونده فساد فوتبال بازتاب گسترده‌اي داشته است. مخصوصا نكته‌اي كه ايشان در مورد زمان اتمام رسيدگي به پرونده اعلام كرد. طبق گفته اين مقام مسوول قوه قضاييه راي پرونده فوتبال طي حداكثر 20 روز آينده صادر خواهد شد. 
حميدي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به جزيياتي از پرونده اشاره كرد و گفت: «در تحقيقات و بررسي‌هايي كه به عمل آمده و اسناد مالي كه جابه‌جا و رد و بدل شده است حدودا ۱۰۰ سكه در اين پرونده به شكل نامشروع ميان افراد رد و بدل شده است كه روال عادي و طبيعي و مراحل قانوني در خريد و اهدا كردن آن به افراد را طي نكرده و باعث به وجود آمدن اين فساد شده است. حدود چند ميليارد تومان پول نيز ميان افراد رد و بدل شده است.»
اين اظهارات شايعاتي پيرامون اينكه پرونده آنقدرها هم كه تصور مي‌شد، بزرگ نيست و احتمالا با چند حكم كوچك و جزيي به پايان خواهد رسيد، به وجود آورد. عده‌اي گفتند اين همه هيجان و باز شدن پاي چندين باشگاه و مدير به پرونده فساد براي كمتر از 100 سكه و چند ميليارد تومان پول است؟
در اين زمينه بايد گفت ميزان فساد از قبح آن نمي‌كاهد. اينكه در كشور ما متاسفانه گوش‌هاي مردم به ارقام بزرگ در اختلاس‌ها عادت كرده دليل نمي‌شود فسادهاي اين‌چنيني را كوچك بشماريم. رد و بدل شدن ولو يك سكه به‌طور غيرقانوني به اين معناست كه زمينه براي فساد آماده است. احتمالا همين ديدگاه هم باعث شده يكي از مديران احضار شده به دادگستري در مشورت با يكي از وكلا در مورد پرونده‌اش بگويد: «من كاري نكردم. فقط 5 تا سكه گرفتم!»
رد و بدل شدن 100 سكه و چند ميليارد تومان پول حتما آنقدر بزرگ هست كه بابتش از صدر تا ذيل آدم‌هاي درگير مجازات شوند و از صحنه فوتبال براي هميشه حذف. بنابراين از مقامات قضايي و امنيتي خواستاريم بدون مسامحه اين پرونده را با قدرت تا حصول نتيجه ادامه بدهند. 
نكته مهم‌تر اما اطلاعاتي است كه به خبرنگار روزنامه اعتماد رسيده. طبق برخي شنيده‌ها اظهارات حجت‌الاسلام حميدي پيرامون پرونده مس رفسنجان است و پرونده ساير باشگاه‌ها در حال بررسي است. اينكه در آن پرونده‌ها ميزان جرايم به چه شكل بوده، چقدر پول و سكه و ارز رد و بدل شده و به چه صورت پيش خواهد رفت هنوز به‌طور كامل مشخص نشده است. 
مردم ايران و علاقه‌مندان به فوتبال با دقت در حال رصد كردن اين پرونده هستند و بي‌صبرانه منتظر نتايج آن. تا به اين شكل فوتبال از شر افراد فاسد و خلافكار راحت شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون