• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5847 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۸ شهريور

ارتباط مستقيم با رييس‌جمهور

محسن صديقي‌مُشكناني

دلم مي‌خواست پيامي با عنوان آموزش ويژه براي پذيرش مسووليت، براي شخص رييس‌جمهور بفرستم. سراغ شبكه ايكس رفتم. نمي‌خواستم توييت كنم. مي‌خواستم مستقيم به رييس‌جمهور پيام بدهم. اما بايد اكانت پريميوم مي‌داشتم و هزينه دلاري. البته اگر دريافت پيام مستقيم را ايشان غيرفعال نكرده باشند. ضمن اينكه جايي، گله آقاي يوسف پزشكيان، از تلاش افرادي براي ارتباط با رييس‌جمهور، از طريق ايشان را ديده بودم. سراغ پايگاه اطلاع‌رساني بي‌محتواي رياست‌جمهوري (http://www.president.ir/fa/) و سپس سراغ سامانه الكترونيكي ارتباط مردم و دولت (https://111.ir/) رفتم. گرچه زمان رياست‌جمهوري آقاي روحاني هم چند بار، براي ارتباط تلاش كرده بودم و موفق نشده بودم. در اين سايت، چه گزينه چشمك‌زنِ ارتباط با دولت و چه گزينه طرح و ايده را انتخاب كنيد، فرقي نمي‌كند، بايد از طريق پنجره ملي خدمات دولت هوشمند وارد شويد!!! كه خود هفت خان ديگري است (ورود اوليه با شماره تلفن و رمز يك‌بار مصرف و كد امنيتي و به دنبال آن پر  كردن فرم طولاني. زماني آن را در چند مرحله و چند روز مختلف دنبال كرده بودم و در نهايت با احراز هويت ناتمام، رهايش كرده بودم). نمي‌دانم چرا براي پيشنهاد دادن، بايد اطلاعات متعددي از جمله شماره ملي، نام و نام‌خانوادگي، نام پدر، آدرس، حتي وضع تاهل را به اجبار ارايه كرد؟!  بگذريم. بعد از دادن اين اطلاعات كار به وارد كردن اصل پيشنهاد مي‌رسد. اما قبل از آن، به اجبار بايد از بين موضوع‌هاي موجود، موضوع و همچنين به اجبار، از بين دستگاه‌هاي موجود يك دستگاه مرتبط را انتخاب كنيد. هر گزينه‌اي از گزينه‌هاي موجود را انتخاب مي‌كردم با هدفم جور در نمي‌آمد. بي‌خيال ارسال پيام به رييس‌جمهور از طريق سامانه الكترونيكي ارتباط مردم و دولت شدم. آقاي رييس‌جمهور! اگر طالب ارتباط موثر با مردم هستيد ؛ 
٭راه‌هاي ارتباط را ساده و ساده و ساده كنيد.
٭كاري كنيد كه هرگونه احتمال شناسايي شدن كسي كه ارتباط برقرار مي‌كند و  خودش طالب نيست، از بين برود. نگران حرف‌هاي نامناسب نبايد بود. همين حالا هم آن حرف‌ها از طريق شبكه‌ها منتشر مي‌شود.

٭هر از گاهي، از موضع يك شهروند، كارآمدي مسيرهاي ارتباط را كنترل كنيد.
٭كاري كنيد كه شعارها، حرف‌هاي بي‌مصرف، تكراري و بي‌محتواي دستگاه‌ها و به ويژه ظاهرسازي‌ها و دروغگويي‌ها حذف و متوقف شود. به نظرم قريب به اتفاق سايت‌ها و روابط عمومي‌هاي دستگاه‌ها، حداقل از اين نظر، نيازمند بازنگري هستند.
٭كاري كنيد پيام‌دهنده در عمل، لمس كند كه پيامش مورد توجه قرار گرفته است. اگر ظرفيت عظيم مردمي را معدن طلا بگيريم (كه از آن بسيار پربهاتر است)، براي استفاده از آن بايد كار و هزينه كرد.
نويسنده، مدير مسوول نشر مُمِد
استاديار بازنشسته دانشگاه

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون