• ۱۴۰۳ شنبه ۲۴ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5855 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۴ شهريور

اميرحسين اصلانيان در گفت‌وگو با «اعتماد»:

در فوتبال مابا يكي- دو تا تماس قانون را عوض مي‌كنند!

يك سري قرارداد سفيد آوردند و گفتند امضا كنيد، ما خودمان پر مي‌كنيم!

گروه ورزش

اميرحسين اصلانيان، پيشكسوت پرسپوليس در مورد تغيير دقيقه نودي قانون سقف بودجه گفت: هر روز يكي كه قدرت نفوذش بيشتر باشد با يكي- دو تا تلفن قانون را عوض مي‌كند. هر كسي به حاكميت نزديك‌تر باشد تصميمات را به نفع خودش جلو مي‌برد!

به گزارش «اعتماد»، پرسپوليس در هفته اول از بازي‌هاي ليگ نخبگان به مصاف الاهلي عربستان مي‌رود. مورد بعدي اينكه پنجشنبه شب و در حالي كه تنها چند ساعت مانده بود به پايان مهلت ارسال ليست آسيايي تيم‌ها، به يك‌باره از فدراسيون خبر رسيد طي جلسه‌اي مصوب كردند سقف بودجه‌ تغيير كند. به اين ترتيب تمام تيم‌هايي كه به خاطر سقف بودجه نمي‌توانستند بازيكنان گران‌قيمت‌شان را ثبت كنند به راحتي اين كار را كردند.
اين تصميم عجيب و غريب در فوتبال ما به معناي واقعي كلمه تبديل به يك بحران شد. هواداران و مديران باشگاه پرسپوليس معقتد هستند اينكه قانون سقف بودجه براي نمايندگان كشورمان در آسيا تغيير كرد بيشترين آسيب را به پرسپوليس زد. رضا درويش مديرعامل پرسپوليس در چند مصاحبه توفاني حسابي به فدراسيون حمله كرد و اين تصميم را كنار پرونده ويلموتس بزرگ‌ترين لكه ننگ تاريخ فوتبال ايران دانست و از مهدي تاج خواست استعفا كند. 
اين مسائل باعث شد تا با اميرحسين اصلانيان كه از اولين دوره ليگ برتر پيراهن پرسپوليس را برتن كرد تماس بگيريم تا شرايط را از زبان يكي از پيشكسوتان سرخ‌ها ارزيابي كنيم. 
اصلانيان در‌ پاسخ به اين سوال كه با گذشت سه هفته از بازي‌هاي ليگ برتر شرايط پرسپوليس را چطور ارزيابي مي‌كند، به خبرنگار «اعتماد» گفت: از آنجايي كه يارگيري را به دقيقه نود رساندند تا تيم را تكميل كنند براي همين شانس پرسپوليس را در قهرماني در ليگ برتر يا حذفي مي‌بينم و در آسيا ابزاري براي قهرماني نداريم. تيم‌هاي استقلال و سپاهان و تراكتور هم خوب يارگيري كردند اما بازي در چنين زمين‌هايي براي تيم‌هايی كه بازيكنان تكنيكي دارند و تاكتيك‌شان روي زمين است سخت است. در اين وضعيت اين تيم‌ها با تيم‌هاي متوسط در يك سطح خواهند بود چرا كه نمي‌توانند تفكرات فني مربي را در زمين پياده كنند و براي همين همه‌چيز به نفع تيم‌هاي متوسط خواهد شد.
اصلانيان افزود: من به صورت كلي شانسي براي پرسپوليس در ليگ نخبگان نمي‌بينم و با شانس و اما و اگر شايد بتوانند يك مرحله‌اي صعود كنند چون آنها خيلي بيشتر زحمت كشيدند و روی زيرساخت كار كردند و سقف بودجه ندارند. به اصطلاح هر كسي تيغش تيزتر باشد او مي‌تواند ببُرد! توقع مربيان‌را براي بازي‌هاي آسيايي بايد پايين بياوريم!
اصلانيان در خصوص برداشته شدن سقف بودجه كه منجر به اعتراض پرسپوليسي‌ها شد، پاسخ داد: سال ۸۳ مي‌خواستند پروين را كنار بگذارند كه بگوويچ را آوردند، بعد اصلا به ما نگفتند بيايید هيات فوتبال تا قراردادها را ثبت كنيد. يادم مي‌آيد در كارگران نشسته بوديم قراردادهاي سفيد را آوردند جلوي‌مان گذاشتند و گفتند فقط امضا كنيد بقيه را ما پر مي‌كنيم! نه مبلغ داشت نه امضاي مدير، هيچي نداشت! 
او تصريح كرد: در چنين ليگي كه اسمش حرفه‌اي بود بازي كردم و همين الان هم‌ اكثر بچه‌ها در باشگاه پرونده‌اي ندارند‌. الان هم با همان منوال پيش مي‌رويم هرروز يكي كه قدرت نفوذش بيشتر باشد با يكي- دو تا تلفن قانون را عوض مي‌كند و هر كسي به حاكميت نزديك‌تر باشد تصميمات را به نفع خودش جلو مي‌برد! هر كسي كه به سر كار مي‌آيد به خصوص در قسمت ورزش مي‌آيد، يكسري عواملي دارند.
مهاجم پيشين سرخپوشان وضعيت بازيكنان جديد پرسپوليس را نامعلوم تشريح كرد و در اين خصوص به «اعتماد» گفت: اينها اول بايد شرايط بدني‌شان را سنجيد بعد بتوانند در پازل تاكتيكي سرمربي كارايي لازم را داشته باشند. بازيكن با سي‌دي و دلالي خريدن مثل هندوانه در بسته است و بگير و نگير دارد! قانونا بازيكن بايد بياید سر تمرين تست بدهد يا يكي را بفرستند تمريناتش را ببيند. در فوتبال ما بازيكنان بنجل زيادي آمدند و رفتند و يكسري‌ها به لحاظ مالي استفاده كردند. ان‌شاالله مثل فورواردهاي قبلي كه از سطح سه فوتبال ما ضعيف‌تر بودند مثل سامبو جوچي و دي كارمو نباشند! لوكاديا خوب بود كه شس هفته زمان برد تا آماده شود اما يكسري اتفاقات افتاد و گذاشت و رفت.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها