• ۱۴۰۳ شنبه ۲۴ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5855 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۴ شهريور

برنامه براي حل مشكل استقلال يا رپرتاژ براي مديران شكست ‌خورده؟

دوشنبه شب سه مديرعامل اسبق و سابق استقلال در برنامه فوتبال برتر حاضر شدند تا به‌زعم خودشان شرايط اين باشگاه را بررسي و براي برون‌رفت از وضعيت فعلي راهكار ارايه كنند. كدام وضعيت؟ التهاب در باشگاه استقلال بابت شايعه اخراج نكونام. اما آنچه در نهايت از آب درآمد، ملغمه‌اي بود از رپرتاژ براي علي خطير، سفيدشويي از اميرحسين فتحي و خاطره‌گويي كاظم اوليايي. 
در اين برنامه هر سه مهمان اظهاراتي را به زبان آوردند كه اگر نگوييم خلاف، دست‌كم گمراه‌كننده بود. چه آنجا كه خطير خودش را يك پزشك متخصص در بيمارستان صحرايي براي استقلال معرفي كرد، چه آنجا كه فتحي اعلام كرد در ماجراي رفتن استراماچوني بي‌تقصير بود و چه آنجا كه اوليايي شديدترين انتقادات را به هلدينگ خليج‌فارس وارد كرد و البته دست آخر گفت با پرچم سفيد همه دور هم جمع شويم و به استقلال كمك كنيم. 
اما يكي از جنجالي‌ترين بخش‌هاي برنامه جايي بود كه علي خطير در حين حمله همه‌جانبه به نماينده هلدينگ در باشگاه استقلال كه حكم اخراج خطير را امضا كرده بود، گفت: بعد از كنار رفتنم يك جلسه امنيتي فوق‌العاده سطح بالا برگزار شد تا من دوباره به استقلال برگردم، اما نپذيرفتم، چون اصول كاري دارم!
تنها تصوري كه مي‌شود از عبارت «جلسه امنيتي فوق‌العاده» داشت، جلسه‌هاي شوراي عالي امنيت ملي است كه آن هم قطعا براي بازگرداندن يك مديرعامل به يك باشگاه جلسه تشكيل نمي‌دهد. برخي مي‌گويند خطير عمدا چنين جمله‌اي به كار برده است. جمله‌اي كه نه قابل رد است و نه قابل تاييد. برخي هم مي‌گويند خطير با اين جمله مي‌خواسته نشان دهد به جاهاي مهمي در اركان نظام وصل است تا در آينده موقعيت‌هاي بهتري به دست آورد. 
چند وقت پيش نوشتيم مجريان صداوسيما به جاي بازخواست مديران «لاس مي‌زنند» كه گويا به دوستان هم برخورده بود. ولي مي‌توان به عنوان نمونه همين برنامه دوشنبه شب را دوباره ديد. مجري برنامه كلامي خلاف اظهارات مهمان‌ها به زبان نمي‌آورد. حتي سوال نمي‌كند كه آقاي فتحي! در دوره مديريت شما استقلال ميلياردها ميليارد بدهكار شد. آقاي خطير! در دوره مديريت شما بازيكنان هر روز مصاحبه مي‌كردند و از مديريت گله داشتند. چرا ميثاقي از خطير نپرسيد ماجراي آن استاديوم خيالي كه بابتش چند روز نمايش راه انداختي، چه شد؟ كه الان به هلدينگ مي‌گويي استاديوم بساز؟
و اما عجيب‌ترين نكته كه نشان مي‌دهد برنامه دوشنبه شب نه تنها هدفش كمك به فوتبال و باشگاه استقلال نبوده كه اهداف ديگري در ذهن داشته: مگر مي‌شود سه مديرعامل سابق استقلال بيايند در يك برنامه در مورد مشكلات باشگاه حرف بزنند و هيچ كدام از «حق پخش» نگويند؟ موردي كه در تمام دنيا هفتاد درصد درآمد باشگاه‌ها را تامين مي‌كند، اما صداوسيما از پرداخت آن سر باز مي‌زند!
چطور مي‌شود مشكلات باشگاه استقلال را حل كرد؟ به سمت ساخت استاديوم رفت؟ چارت داشت؟ سازمان تشكيل داد؟ بدون حق پخش تلويزيوني؟ اما مديران استقلال اشاره‌اي به اين موضوع نكردند، چون ممكن بود صداوسيما ناراحت شود و آن وقت ديگر مثل دوشنبه براي‌شان تريبون يك طرفه براي رپرتاژ و سفيدشويي و خاطره‌گويي قرار ندهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها