• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5880 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر

وزير اقتصاد اعلام كرد

فشار مالياتي كم شد؛ معافيت ۲۰۰ ميليون توماني مشاغل

يكي از وعده‌هاي دولت مبني بر كاهش فشار مالياتي بر مشاغل خرد و دهك‌هاي پايين جامعه محقق شد و معافيت مالياتي اصناف و مشاغل در لايحه بودجه سال آينده از ۱۰۰ به ۲۰۰ ميليون تومان افزايش يافت.

 دولت چهاردهم در جريان انتخابات و پس از راي آوردن مسعود پزشكيان پالس‌هايي براي كاهش ماليات به جامعه مخابره كرد. تاكيد رييس‌جمهور در زمان تبليغات انتخابات رياست‌جمهوري بر موضوعاتي همچون كاهش فقر، بيكاري و بي‌عدالتي اين مفهوم را مي‌رساند كه يكي از راهكارهاي اجراي اين اهداف، كاهش فشار مالياتي از اقشار پايين است. علي طيب‌نيا ـ مشاور عالي رييس‌جمهور- نيز اعلام كرده بود در حوزه مشاغل بايد معافيت مالياتي را به سه برابر افزايش دهيم. معافيت حقوق‌بگيران نيز بايد به دو برابر ارتقا يابد و سالانه متناسب با تورم تعديل يابد؛ موضوعي كه وزير اقتصاد نيز با آن موافقت كرده است. 

در روزهاي اخير عبدالناصر همتي-‌ وزير اقتصاد- بيان كرد فشار مالياتي بايد از دهك‌هاي پايين جامعه برداشته شود. همتي در همايش مديران مالياتي كشور گفت كه با توجه به تورم و شرايط اقتصادي نبايد از مشاغل خرد ماليات گرفت و ماليات در اين بخش را بايد عملا به حداقل رساند.

او ديروز هم در توييتي اعلام كرد كه معافيت مالياتي درآمد سالانه اصناف و مشاغل در لايحه بودجه سال ۱۴۰۴ به ميزان ۱۰۰ درصد افزايش يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون