• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3123 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ آذر

نطق ميان دستور

 غلامعلي جعفرزاده، نماينده مردم رشت: عدم توافق قطعي در ژنو به دليل مقاومت تيم ايران در مقابل زياده‌خواهي‌هاي غرب را يك پيروزي براي ايران مي‌دانم. حال براي دنيا ثابت شده است كه موضوع اختلاف هسته‌يي نيست و كشورهاي غربي به دنبال كسب امتيازهاي غيرمشروع هستند. وي با بيان اينكه ايران هيچگاه به دنبال ساخت بمب اتم نبوده است، افزود: استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌يي حق مسلم ايران است، هيچ قدرتي نمي‌تواند ايران را از تكنولوژي هسته‌يي محروم كند.
 مهرداد بائوج لاهوتي، نماينده مردم لنگرود: ملت بزرگ ايران ازخروجي مذاكرات وين دو واقعيت مهم را به جهانيان نشان داد، واقعيت اول زياده خواهي امريكايي‌ها كه با رفع همه تحريم‌ها مخالفت و ديگر كشورهاي 1+5 را در اين جهت تشويق كردند. واقعيت دوم ايستادگي و مقاومت تحسين‌برانگيز تيم مذاكره‌كننده هسته‌يي است كه از منافع كشورمان در عرصه‌هاي هسته‌يي به خوبي دفاع كرده و اجازه ندادند امريكا اهداف خود را محقق سازد. امريكا بايد اين واقعيت را درك كند ملت ايران به هيچ‌وجه از حقوق هسته‌يي خود كه سرمايه ملي آنان است، عقب‌نشيني نخواهند كرد.
 ميرقسمت موسوي اصل، نماينده مردم گرمي: از استقامت و موفقيت نيروهاي مذاكره‌كننده جمهوري اسلامي تشكر مي‌كنم. بايد دولت در گران كردن نان، وضع مناطق محروم را در نظر بگيرد و افراد كم بضاعت و مناطق محروم را اولويت تصميم‌گيري‌ها قرار دهد، لذا خلاف انتظار بود كه در روز مجلس در همه مناطق افزايش و گراني نان را اعلام كردند.
 نوذر شفيعي، نماينده مردم ممسني: از تيم مذاكره‌كننده هسته‌يي كه مدبرانه ديپلماسي هسته‌يي را پيش مي‌برند و در مذاكرات بر خواسته‌هاي نظام تاكيد مي‌ورزند تشكر مي‌كنم و در ادامه راه توفيق آنها را خواهانم. ضروري است اين تيم با بهره‌گيري از نظريات كارشناسي فني، سياسي و حقوقي سناريوي احتمالي آينده، محيط متحول منطقه و بين‌المللي را بررسي كنند و مدنظر قرار دهند تا در مذاكرات آتي با آمادگي حضور داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون