• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3123 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ آذر

خبر كوتاه

جزييات توافق با بانك‌مركزي براي اقساط مسكن مهر | قائم ‌مقام وزير
راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر تاكيد كرد: برنامه اين است كه تا پايان سال 1393، بالغ بر 700 هزار واحد مسكوني را آماده تحويل داشته باشيم وبراي فروش اقساطي 700 هزار واحد هم تا پايان امسال اقدام فوري و عاجل صورت مي‌گيرد. احمد اصغري مهرآبادي، با بيان اينكه رقمي بالغ بر 4200 ميليارد تومان اقساط را از مردم وصول كرده‌ايم به ايسنا گفت: يك ميليون وسيصد و شش هزار واحد فروش اقساطي‌شان انجام شده است. در حال حاضر يك ميليون و سيصد و شش هزار واحد فروش اقساطي شده‌اند كه در حال پرداخت اقساط‌شان به بانك هستند. وي با بيان اينكه سه سال از بانك مركزي تنفس گرفته شده است تا طي اين سه سال تمامي اقساط وصول شده براي تكميل پروژه‌ها جهت تحويل به متقاضيان پرداخت شود و اين در حالي است كه 18 ماه از آن مهلت گذشته است و فقط 18 ماه باقي مانده است لذا در پرداخت تسهيلات بانكي بايد سرعت داده شود. وي با بيان اينكه در بسياري از مواقع پروژه‌ها تكميل نشده، تصريح كرد: براي اتمام و تكميل پروژه‌هاي مسكن مهر اعتبارات كافي وجود نداشته است، از متقاضيان بانك مركزي براي تسريع در اتمام، تكميل و تحويل واحدها، تقاضاي همكاري و واريز مبالغ مورد نياز را داريم. ‌از 282 باب مدرسه ساخت 94 باب به پايان رسيده  و در حال بهره‌ برداري  هستند.

 حقوق كاركنان 17 درصد زياد مي‌شود| سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با تشريح جزيياتي از لايحه بودجه 94 كه شب گذشته در دولت مصوب شده گفت كه در اين لايحه قيمت هر بشكه نفت 70 دلار و ميزان افزايش حقوق كاركنان دولت 17 درصد پيش‌بيني شده است. غلامرضا كاتب گفت: دولت شب گذشته كليات بودجه را در جلسه هيات دولت مصوب كرد و بر اين اساس قيمت دلار و نفت در لايحه بودجه 94 نيز پيش‌بيني شده است. همچنين
بر اساس اين مصوبه قرار است دولت يكشنبه آينده شانزدهم آذرماه لايحه بوجه 94 يعني بخش تفصيلي بودجه را تقديم مجلس كند. وي به ايسنا اضافه كرد: درلايحه بودجه 94 قيمت هر بشكه نفت 70 دلار پيش‌بيني شده است. پيشنهاد مجلس هم اين بوده كه قيمت نفت در بودجه واقع بينانه باشد و رقم آن به واقعيت نزديك باشد. اكنون هم مجلس قطعا رقم پيشنهادي دولت را افزايش نمي‌دهد اگر چه ما با كاهش سنگين بودجه‌هاي عمراني و جاري مواجه مي‌شويم اما در راستاي اقتصاد مقاومتي فرصت خوبي براي كاهش وابستگي بودجه به نفت وجود دارد.
سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس از افزايش 17 درصدي حقوق كاركنان دولت در لايحه بودجه 94 خبر داد و افزود: دولت امسال هم مانند سنوات گذشته حقوق كاركنان دولت را به ميزان تورم افزايش داده است و اگر چه ما در بودجه 93 پيش‌بيني كرده بوديم كه تورم به 25 درصد برسد اما خوشبختانه تورم به 17 درصد رسيده و يقينا تا پايان سال باز هم تورم كاهش مي‌يابد بنابراين افزايش حقوق كاركنان در لايحه بودجه 94/17 درصد پيش‌بيني شده   است.

امكان انتقال سوابق بيمه شخص ثالث فراهم شد|رييس پژوهشكده صنعت بيمه با اعلام نهايي شدن مطالعات طرح انتقال سوابق بيمه شخص ثالث، گفت: نرخ‌ها در صنعت بيمه به صورت دستوري توسط بيمه مركزي تعيين نمي‌شود. غدير مهدوي از نهايي شدن نتايج 40 طرح بيمه‌يي توسط پژوهشكده بيمه خبرداد و گفت: اين طرح‌ها براي بررسي به پژوهشكده سپرده شده بود كه از اين تعداد تاكنون 16 طرح پژوهشي به پايان رسيده است و نتايج آن در كنفرانس سالانه بيمه و توسعه در روز 13 آذرماه اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون