• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3316 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۴ مرداد

نوبل‌خواني با هارولد پينتر

نشست نوبل‌خواني با هارولد پينتر در مركز فرهنگي شهر كتاب برگزار مي‌شود.

نشست نوبل‌خواني با هارولد پينتر در ادامه برگزاري نشست‌هاي نوبل خواني مركز فرهنگي شهر كتاب، روز يكشنبه ۲۵ مرداد برگزار خواهد شد.

هارولد پينتر، نمايشنامه‌نويس برجسته‌ انگليسي است كه در سال ۲۰۰۵ برنده‌ جايزه‌ نوبل ادبي شد. وي در سال ۱۹۳۰ در لندن متولد شد و تا سال ۱۹۵۷ علاوه‌بر بازيگري كارگرداني هم مي‌كرد اما از اين سال انرژي خود را بر نمايشنامه‌نويسي متمركز كرد. پينتر به دليل بيماري نتوانست در مراسم اهداي جايزه‌ نوبل در سوئد شركت كند ولي در فيلمي كه از خود به اين مراسم فرستاد، سياست امريكا را در نيمه‌ دوم قرن بيستم تا روزگار خود به‌شدت به نقد كشيد.

اين سخنراني پينتر را يكي از مهم‌ترين اسناد فرهنگي و اجتماعي عليه سياست‌هاي دولت‌ امريكا كه آن را فريبكارانه مي‌خواند، دانسته‌اند. پينتر در سال ۲۰۰۸ درگذشت. از اين نمايشنامه‌نويس آثاري چون جشن تولد، آسايشگاه، اتاق، سرايدار، بازگشت به خانه، درد مختصر و... به فارسي ترجمه و منتشر شده است.

شانزدهمين نشست نوبل‌خواني شهر كتاب به نوبل‌خواني با هارولد پينتر اختصاص دارد كه با حضور شهره چاووشيان استاد زبان و ادبيات انگليسي دانشگاه آزاد اسلامي و بلقيس سليماني روز يكشنبه ۲۵ مرداد از ساعت 16:30 در مركز فرهنگي شهر كتاب واقع در خيابان شهيد بهشتي، خيابان شهيد احمد قصير (بخارست)، نبش
كوچه‌ سوم برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون