• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3123 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ آذر

نخستين مانور ايمني در برابر مخاطرات طبيعي برگزار شد

اعتماد| نخستين مانور ايمني در برابر مخاطرات طبيعي در دانشگاه‌ها به ابتكار انجمن مخاطره‌شناسي ايران برگزار شد.
در اين مانور كه با همكاري انجمن علمي دانشجويي مخاطرات محيطي دانشكده جغرافياي دانشگاه تهران در محل سالن همايش اين دانشكده برگزار شد، ابراهيم مقيمي، رييس انجمن مخاطره شناسي ايران به همراه 60 نفر از دانشجويان حضور داشتند.
در ابتداي اين همايش مهدي زارع، رييس كميته مخاطرات طبيعي انجمن مخاطره شناسي ايران با اشاره به شرايط محيطي حاكم بر فلات ايران، به نحوه استفاده از نقشه‌ها و پياده سازي اطلاعات از نقشه‌هاي پايه براي بررسي مخاطره زلزله پرداخت و گفت: تمامي اين روش‌ها داراي يك هدف مبنايي مشترك و مهم به نام «ايمني جاني» هستند به اين معني كه در مهندسي زلزله هدف كشته نشدن انسان‌ها يا كمتر كردن جراحات و صدمات وارده به انسان‌هاست.
در جريان اين همايش، عليرضا سعيدي، دبيركل جمعيت كاهش خطرات زلزله ايران، با تقسيم دانشجويان به هفت گروه مديريت بحران و تعيين سرگروه و نام براي هر يك از اين گروه‌ها، نخستين مانور ايمني در برابر مخاطرات طبيعي را آغاز كرد. در اين مانور به بازسازي انواع بحران‌ها پس از وقوع زلزله پرداخته شد و راهكارهايي كه براي مديريت بحران و اسكان اضطراري و موقت در چنين شرايطي ضروري است، تمرين شد.
به گفته زارع، عضو هيات مخاطره‌شناسي ايران، برگزاري اين مانور به شكل برنامه‌يي سراسري در ساير دانشگاه‌ها و خوابگاه‌هاي دانشجويي كشور به وزارت علوم و تحقيقات و فناوري پيشنهاد شده است تا در صورت توافق به شكل سالانه در كشور اجرا شود.
انجمن مخاطره شناسي ايران در نظر دارد تا اين برنامه را به صورت يك برنامه سراسري براي همه دانشگاه‌ها و خوابگاه‌هاي دانشجويي كشور به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري پيشنهاد كند تا در كل كشور به صورت سالانه برگزار شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون