• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3324 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲ شهريور

گزارش «اعتماد» از صحبت‌هاي سرمربي تيم‌ملي تا حواشي به وجود آمده پس از بازگشت به ايران

كي‌روش آمد بازيكنان سرباز محروم شدند !

كي‌روش: مرخصي‌ام زياد نبود و طبق زمان مقرر بازگشتم

گروه ورزش| حرف‌ و حديث‌ها درباره غيبت طولاني مدت كارلوس كي‌روش، بالاخره با بازگشت اين مربي به ايران به پايان رسيد. او بعد از دو ماه در تهران حاضر شده و طبق برنامه‌ريزي‌هايي كه از قبل انجام شده قرار است تيم ملي را آماده رويارويي با گوام در مرحله مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه كند. كي‌روش به محض بازگشت به ايران درباره مرخصي طولاني‌مدت خود البته حرف‌هاي جالبي به زبان آورده است. او همچنين تاكيد كرده كه اميدوار است مديران فدراسيون فوتبال در اين مدتي كه او در ايران حضور نداشته، برنامه‌ها و خواسته‌هايش را براي آماده‌سازي تيم ملي اجرايي كرده باشند. در چنين شرايطي اما انتشار خبر محروميت بازيكنان سرباز از حضور در اردوي تيم ملي مي‌تواند بدترين خبر ممكن براي كي‌روش باشد كه تعداد قابل توجهي از بازيكناني كه كارت پايان خدمت‌شان باطل شد را در ليست جديد تيم ملي قرار داده بود.

اين مدت مرخصي كافي نبود اما بازگشتم!

كي‌روش به محض بازگشت به تهران درباره حرف و حديث‌ها پيرامون مرخصي‌اش مي‌گويد: «هر چند روز كه نبوده باشم باز هم كافي نبوده است. بعد از چهار سال هر روز سخت كار كردن قطعا كافي نبوده است. چهار سال كه اينجا هر روز سخت كار كردم اين مدت مرخصي برايم خيلي زياد نبود ولي به هر حال با قدرت بازگشتم و الان در ايران هستم. صحبت‌هايم را قبلا انجام داده‌ام و الان آمده‌ام و تمام فكرم آماده‌سازي تيم براي برگزاري مسابقه با گوام است.» كي‌روش در مورد اينكه گفته مي‌شود به دليل عدم وجود امكانات در فوتبال ايران مدت طولاني بود كه بازنگشته بود، هم صحبت‌هاي جالبي انجام داده و تاكيد مي‌كند: «به هيچ عنوان اين مساله صحت ندارد. دقيقا در تاريخي كه از قبل اعلام شده بود به ايران بازگشتم. تمام جزييات سفر من هماهنگ و با فدراسيون مطابقت داده شده بود و اكنون مي‌بينيد كه در ايران حضور دارم.»

قصه‌هاي قديمي مثل فيلم از جلوي چشم ما رد مي‌شود

مرد پرتغالي از زمان حضورش در ايران هميشه از فدراسيون فوتبال خواسته‌ است كه زمين تمرين مناسب و با كيفيتي براي تمرينات تيم ملي فوتبال ايران از سوي فدراسيون فوتبال تامين شود. اين درخواست او البته در سال‌هاي گذشته هيچ‌وقت توسط مديران فدراسيون عملي نشده است و به همين دليل مشكل زمين تمرين امروز ‌همچنان يكي از بزرگ‌ترين دغدغه‌هاي كارلوس كي‌روش است. اين مربي درباره اينكه آيا براي برگزاري تمرينات تيم ملي در كمپ تيم‌هاي ملي يا ورزشگاه دستگردي هماهنگي‌هاي لازم انجام شده است يا خير، عنوان مي‌كند: « تنها مطلبي كه مي‌توانم اشاره كنم اين است كه قبل از ترك ايران تمام جزييات و موارد درباره اردوهاي تيم ملي در اختيار فدراسيون فوتبال قرار داده شده بود. اميدوارم و توقعم اين است كه تمام جزييات و مواردي كه براي اردو احتياج داريم آماده باشد و اگر اين اتفاق نيفتد نااميد مي‌شويم. بعد از چهار سال كه در ايران حضور دارم بايد بگويم براي من فرقي ندارد كه در ورزشگاه دستگردي تمرين كنم يا كمپ تيم ملي، بلكه براي من فقط كيفيت زمين مهم است. مسلما اگر زمين تمرين تيم ملي كيفيت نداشته باشد براي فوتبال ملي ايران خوب نيست. چهار سال است كه من در ايران هستم اما همان قصه‌هاي قديمي مثل فيلم از جلوي چشم ما رد مي‌شود. متاسفانه هنوز با همان مشكلات قديمي روبه‌رو هستيم. مي‌توانيم انگ‌هاي زيادي به فوتبال ايران بچسبانيم اما مساله‌اي كه اشاره كرديد، تداوم داشته است.»

با ايران در ارتباط بودم

كي‌روش همچنين درباره شايعه حضورش در تيم ملي مكزيك و اينكه چقدر صحت داشته، مي‌گويد: «من نمي‌خواهم درباره اين گونه مسائل صحبت كنم چون فوتبال و شايعات هميشه كنار هم بوده‌اند به خاطر همين حوصله توجه كردن به اين گونه شايعات را ندارم.» اين مربي در پاسخ به اين سوال كه آيا ادعاي مسوولان فدراسيون فوتبال مبني بر اينكه هر روز با او ارتباط داشته‌اند صحت دارد يا خير، هم تاكيد مي‌كند: « اين مساله درست است. همان طور كه گفتم قبل از اينكه به مرخصي بروم تمام برنامه‌ها و جزييات هماهنگ شده بود. درست است من به صورت فيزيكي در ايران نبودم اما ارتباطم با كادر فني و همچنين كادر اداري هر روز برقرار بود و از تمام مسائل اطلاع داشتم. مسلما تمام اين گزارش‌ها به گوش كفاشيان مي‌رسيده است.»

درخواست كي‌روش از AFC

اجراي مشكلات اخذ رواديد براي تيم‌هاي ملي ايران و گوام هم از ديگر مسائلي است كه به دغدغه كي‌روش در روزهاي اخير تبديل شده است. او مي‌گويد: «براي شخص من نگران‌كننده است كه براي سفر به گوام و سفر آنها به ايران به دليل نداشتن سفارت دچار مشكل شويم اما شاهد بودم كه مسوولان گوام گفتند مشكلات متعددي دارند و براي بازي با ايران نمي‌آيند چون تلاش كرده‌اند كه ويزا بگيرند. شفاف است كه فيفا و AFC بايد قدم بردارند همان طور كه آنها براي آمدن به ايران مشكل دارند. ما نيز براي رفتن به گوام مشكل داريم و بايد اين مشكل حل شود. يكي از كارهايي كه در مالزي انجام دادم اين بود كه از AFC خواستم پادرمياني كرده تا اين مشكل را حل كند.»

بازيكنان سرباز از حضور در تيم ملي فوتبال منع شدند

سازمان تربيت‌بدني نيروهاي مسلح از عدم صدور مجوز براي سربازان فو‌تبا‌ليستي كه پيش از اعزام دچار تخلف شده و كارت پايان خدمت آنها باطل شد، در اردوهاي تيم ‌ملي فو‌تبا‌ل و تيم اميد خبر داد. در حالي كه تيم ‌ملي فو‌تبا‌ل ايران از ظهر پنجشنبه اردوي خود را در كمپ تيم‌هاي ملي براي ديدار مقابل تيم‌هاي گوام و هند در ر‌قا‌بت‌هاي انتخابي جا‌م جها‌ني 2018 روسيه آغاز مي‌كند، اما سازمان تربيت‌بدني نيروهاي مسلح طي نامه‌اي به سازمان تربيت‌بدني آجا، عنوان كرد كه بازيكنان سربازي كه كارت پايان خدمت آنها به دليل تخلف باطل شده بود تا اطلاع ثانوي مجوز حضور در تيم‌هاي ملي بز‌ر‌گسالان و اميد را ندارند.

سازمان تربيت‌بدني نيروهاي مسلح برابر مصوبه كميته‌ رسيدگي به تخلفات سربازان فو‌تبا‌ليستي كه كارت پايان خدمت آنها باطل شده است و اين افراد در حال‌ حاضر مشغول به گذراندن خدمت سربازي هستند تاكيد كرد كه اين بازيكنان تا اطلاع ثانوي مجاز به حضور و ادامه فعاليت‌هاي ورزشي در باشگاه‌هاي تابعه نيروهاي مسلح بوده و حضور آنان در تيم‌هاي ملي بز‌ر‌گسالان و اميد امكان‌پذير نيست. اين در حالي است كه سازمان تربيت‌بدني نيروهاي مسلح درخواست كرده كه از مكاتبات آتي در اين خصوص خودداري شود. به نظر مي‌رسد اين موضوع چالشي جديد را پيش‌روي تيم ملي بزرگسالان و تيم اميد قرار دهد. بازيكناني كه كارت پايان خدمت آنها به دليل تخلف باطل شده و هم‌اكنون در تيم‌هاي نظامي مشغول به بازي هستند، شامل سروش رفيعي، شجاع خليل‌زاده، بختيار رحماني، آرش افشين و حسين ماهيني مي‌شوند. حال در چنين شرايطي بايد ديد واكنش كارلوس كي‌روش روي اين مساله چه خواهد بود. چرا كه اين مربي حساب ويژه‌اي روي استفاده از بازيكنان سرباز در تركيب تيم ملي كرده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون