• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3326 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ شهريور

محسن رهامي:

يك اتاق فرمان براي ايجاد اختلاف ميان اصلاح‌طلبان تشكيل شده است

 

«يك اتاق فرمان و يك اتاق عمليات براي ايجاد اختلاف ميان اصلاح‌طلبان اخيرا تشكيل شده است. ظاهرا پروژه ايجاد اختلاف ميان اصلاح‌طلبان در يك اتاق فرمان طراحي مي‌شود سپس در فضاي مجازي و رسانه‌اي توسط برخي جريانات و افراد اجرايي و عملياتي مي‌شود. هدف اين جريانات هم ايجادتشتت و عميق‌تر كردن اختلافات ميان اصلاح‌طلبان است.» اين را محسن رهامي، عضو شوراي راهبردي اصلاح‌طلبان مي‌گويد. اين فعال سياسي به واقعيت اتفاقات رخ داده در جريانات اصلاح‌طلبي به خوبي آگاه است. حتي خود وي مي‌گويد كه قرباني جريان اختلاف افكن در ميان نيروهاي اعتدال‌گرا و اصلاح‌طلب شده است. چكيده اظهارات اين فعال سياسي اصلاح‌طلب رهامي با سايت نداي ايرانيان به شرح زير است:

بيش از هر چيز من بايد به اين نكته اشاره كنم كه قواعد اخلاق سياسي در ايران رعايت نمي‌شود. متاسفانه برخي جريان‌هاي سياسي در فضاي سياسي ايران براي حذف رقيب به روش‌هاي غير اخلاقي و تخريب رسانه‌اي روي مي‌آورند. با توجه به نزديك شدن به زمان انتخابات مجلس روند اختلاف افكندن ميان اصلاح‌طلبان شدت مي‌گيرد. همگان به خوبي ديدند كه در انتخابات ۹۲ وحدت و همبستگي اصلاح‌طلبان موجب پيروزي آنان شد و اين در حالي بود كه اصولگرايان با وجود تلاش زياد نتوانستند به وحدت برسند، امروز متاسفانه برخي جريانات سياسي به دنبال ايجاد تشتت و اختلاف ميان اصلاح‌طلبان هستند. نمونه‌هايي هم طي روزهاي گذشته وجود داشته است كه همگان در خصوص اين تحركات آگاه هستند؛ تلاش براي ايجاد اختلاف در جريان اصلاح‌طلبي، با شانتاژ رسانه‌اي و هماهنگي در ميان عوامل خودشان در فضاي مجازي، ايجاد اختلاف ميان دولت و اصلاح‌طلبان از طريق برخي رسانه‌هاي تندرو. نحوه انعكاس صحبت‌هاي من در ايلام، تنها يك نمونه از هزاران نمونه‌اي بوده است كه خصوص مي‌توان مثال زد. من هيچگاه نگفته بودم روحاني عزلت نشين و حاشيه نشين سياسي بوده است. متاسفانه با تحريف صحبت‌هاي من سعي در اختلاف افكندن ميان دولت و اصلاح‌طلبان داشتند.

يك اتاق فرمان و يك اتاق عمليات براي ايجاد اختلاف ميان اصلاح‌طلبان اخيرا تشكيل شده است. ظاهرا پروژه ايجاد اختلاف ميان اصلاح‌طلبان در يك اتاق فرمان طراحي مي‌شود سپس در فضاي مجازي و رسانه‌اي توسط برخي جريانات و افراد اجرايي و عملياتي مي‌شود. هدف اين جريانات هم ايجادتشتت و عميق‌تر كردن اختلافات ميان اصلاح‌طلبان است تا به اهداف خود در انتخابات مجلس كه همانا عدم وحدت و انسجام اصلاح‌طلبان است برسند.

طي روزهاي گذشته اين جريان تمام تلاش خود را براي ايجاد اختلاف ميان گروه‌هاي حاضر در جريانات اصلاح‌طلب و حتي ميان اصلاح‌طلبان و دولت انجام داده است اما تا انتخابات مجلس راه زيادي باقي مانده است و هيچ كس هم نمي‌تواند از هم‌اكنون پيش‌بيني كند كه اصلاح‌طلبان به چنددستگي و اختلاف رسيده‌اند.

البته اصلاح‌طلبان از گذشته درس گرفته‌اند. به نظر من اصلاح‌طلبان از وقايع سال ۸۴ و رويدادهاي بعد و قبل از آن سال درس بزرگي براي اصلاحات بود قطعا اصلاح‌طلبان به دنبال تكرار آن تجربه‌هاي تلخ نيستند. اما واقعيت اين است كه عده‌اي درصدد اختلاف انداختن ميان اصلاح‌طلبان هستند. يك جريان خاص به دنبال انشقاق و اختلاف ميان اصلاح‌طلبان است. اين جريان امكانات رسانه‌اي و هماهنگي دارد. البته بعيد مي‌دانم با هوشياري فعالان سياسي و احزاب به نتيجه‌اي كه مي‌خواهند در سال ۹۴ برسند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون