• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3326 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ شهريور

خبر كوتاه

جزييات جلسه شوراي مركزي اعتماد ملي و درخواست از رييس‌جمهور

عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي با اشاره به برگزاري نشست فصلي حزب متبوعش گفت: در اين نشست قائم‌مقام حزب اعتماد ملي گزارشي از حضور حزب در شوراي هماهنگي اصلاحات ارايه كرد و مسوولان استاني نيز گزارشي از روند فعاليت استان‌ها ارايه دادند.

محمدجواد حق‌شناس در همين زمينه در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: جلسه شوراي مركزي حزب در آستانه هفته دولت و در سلسله جلسات فصلي اعتماد ملي پس از انتخابات 92 برگزار شد.

حق‌شناس با اشاره به حضور اكثريت قاطع شوراي مركزي و سرپرستان و مديران منطقه‌اي و استاني حزب اعتماد ملي در اين نشست خاطرنشان كرد: از 27 مسوول استاني، 24 مسوول حضور داشتند و همه استان‌ها گزارشي از عملكرد پنج‌ماه اخير خود ارايه دادند. در اين نشست نحوه فعاليت حزب و تعامل با ساير نيروهاي اصلاح‌طلب و حوزه‌هاي دولت‌محور گزارش مسوولان استاني بود. همچنين در اين نشست مسوولان شاخه‌هاي جوانان و بانوان گزارشي از عملكرد خود ارايه كردند و بر اين اساس فعاليت حدود 20 استان كشور فعال شده است و از اين رو تصويب شد تا در نشست فصلي پاييز شوراي مركزي همه استان‌ها براي فعال كردن شاخه‌هاي جوانان و بانوان اقدام كنند. آقاي منتجب‌نيا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملي نيز گزارشي از حضور حزب در شوراي هماهنگي اصلاحات ارايه كرد و درباره نحوه هماهنگي و همچنين فعاليت اعتماد ملي در شوراي هماهنگي بحث شد.

عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي با اشاره به تاكيد و اصلاح اعضاي شوراي مركزي در اين زمينه افزود: در نشست فصلي حزب اعتماد ملي در رابطه با حصر نيز بحث صورت گرفت.

وي با بيان اينكه عموم اعضا تاكيد داشتند به دليل سوابق روشن اين افراد وضعيت فعلي به نفع فضاي سياسي كشور و جمهوري اسلامي نيست، اضافه كرد: بنابراين در اين جلسه تاكيد شد كه از رييس‌جمهور به عنوان رييس شوراي عالي امنيت ملي براي پايان يافتن حصر درخواست صورت گيرد تا از اين طريق زمينه ايجاد اميد و نگاه به آينده در فعالان سياسي بارور شده و بستر انتخابات پرنشاط فراهم شود.

حق‌شناس بحث ديگر در نشست فصلي حزب متبوعش را دفاع از حقوق اقليت‌هاي قومي و مذهبي عنوان كرد و افزود: در اين جلسه درباره نمازخانه اهل سنت در تهران بحث و اعلام شد اين مساله خلاف تدبير صورت گرفته است و از اين رو نظر اعضا اين بود كه رييس‌جمهور تاكيد كند كه ضمن رسيدگي به اين مساله فرصتي براي وحدت تمام اقوام ايراني به ويژه برادران اهل سنت فراهم شود. در اين نشست همچنين بر حضور اعضاي حزب در چارچوب اصلاح‌طلبانه در انتخابات مجلس و خبرگان تاكيد شد و اعضا اتفاق نظر داشتند كه بايد حضوري يكپارچه و بانشاط در چارچوب سياست‌ها و شاخص‌هاي اعلامي رهبر معظم انقلاب در انتخابات 92 داشته باشيم.

 

فراهاني دبيركل حزب نداي ايرانيان:

همراه با فصل‌الخطاب اصلاحات در انتخابات نقش‌آفريني مي‌كنيم

مجيد فراهاني، دبيركل حزب نداي ايرانيان تاكيد كرد كه اين حزب كه بدنه آن را بخش مهمي از جوانان فعال در تحولات دو دهه اخير كشور تشكيل مي‌دهد، همراه با محور و فصل‌الخطاب جريان اصلاحات در انتخابات مجلس آتي نقش‌آفريني مي‌كند. مجيد فراهاني در گفت‌وگو با ايرنا در مورد برخورد حزب نداي ايرانيان با منتقدان خود نيز گفت: حزب نداي ايرانيان يك حزب اصلاح‌طلب ميانه‌رو با منش نوگرا و مدرن است كه توسعه پايدار كشور و اصلاحات گام‌به‌گام را بر اساس تعامل و مدارا در عرصه‌هاي ملي و بين‌المللي سرلوحه كار خود قرار داده است. وي افزود: ما نمي‌توانيم مدعي تعامل و مدارا در عرصه‌هاي ملي و بين‌المللي باشيم اما به تعامل و مدارا با برادران فكري و معنوي خود معتقد نباشيم، با منتقدان گفت‌وگو نكنيم و با رويكردي اخلاقي تعامل نداشته باشيم. دبيركل حزب نداي ايرانيان اضافه كرد: مشي ما در حزب نداي ايرانيان همواره مبتني بر محبت و دوستي با همه نيروهاي متكثر و متعدد در درون جريان اصلاحات است و به هيچ عنوان وارد مسائل جدلي نخواهيم شد. فراهاني تصريح كرد: جريان اصلاحات يك جريان متكثر و متعدد و داراي نحله‌هاي مختلف فكري است كه به همين دليل معتقدان آن را طيف اصلاح‌طلبان مي‌خوانيم كه تلاش مي‌كنند با وجود سليقه‌هاي مختلف پارادايم «وحدت در كثرت» را سرلوحه كار خود قراردهند. وي اضافه كرد: از اين رو حزب نداي ايرانيان كه بدنه آن را بخش مهمي از جوانان فعال در تحولات دو دهه اخير كشور تشكيل مي‌دهد، همراه با محور و فصل‌الخطاب جريان اصلاحات در انتخابات مجلس آتي نقش‌آفريني مي‌كند. اين فعال سياسي درباره ائتلاف حزب نداي ايرانيان با ديگر احزاب اصلاح‌طلب نيز اظهار داشت: هر فردي كه معتقد باشد در شرايط فعلي مي‌تواند به تنهايي به موفقيت در تاثيرگذاري بر فضاي اجتماعي و سياسي كشور برسد بايد در عقل او شك كرد. فراهاني افزود: انتخابات آينده كشور به‌طور قطع انتخاباتي است كه دو جريان اصلي كشور هم اصولگرايان و هم اصلاح‌طلبان در آن نقش جدي ايفا خواهند كرد و هر جرياني اگر بخواهد به پيروزي برسد چاره‌اي ندارد جز آنكه به همگرايي و وحدت حداكثري در طيف خود بينديشد. وي ادامه داد: حزب نداي ايرانيان از هر گونه پيشنهاد و راهكار عملي براي همگرايي و انسجام اصلاح‌طلبان و تحول‌گرايان استقبال مي‌كند و حركت هماهنگ همه اجزاي طيف متكثر اصلاح‌طلب را ضامن تحول در آرايش فعلي مجلس مي‌داند. اين فعال اصلاح‌طلب گفت: اميدوارم با درس‌آموخته‌ها و تجربياتي كه در دو دهه گذشته نيروهاي موثر اصلاح‌طلب در بزنگاه‌هاي مختلف انتخاباتي كسب كردند، ديگر بار تجربه انتخابات نهم رياست‌جمهوري در خروجي تفرقه اصلاح‌طلبان رخ ندهد. فراهاني افزود: هر مجموعه‌اي كه خلاف اين مشي وحدت‌آفرين حركت كرده و همگرايي و انسجام را نفي كند بايد پاسخگوي تبعات اقدام خود باشد. دبيركل حزب نداي ايرانيان در ادامه اين گفت‌وگو درباره برنامه‌هاي حزب متبوعش در ارتباط با انتخابات گفت: كميته دايم انتخابات نداي ايرانيان مدت‌هاست كه كار خود را شروع كرده است، جمع‌بندي و انتشار برنامه جامع انتخاباتي حزب و شناسايي نيروهاي موثر خوشنام در همه حوزه‌هاي انتخاباتي را دو وظيفه اصلي اين كميته خواهد بود. فراهاني افزود: همه تلاش ما اين است كه نيروهاي ميانه‌رو و نوگراي معتقد و آشنا به فرآيند توسعه پايدار كشور را به ملت شريف معرفي كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون