• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3124 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۳ آذر

دانشكده پسران

  اميرحسين صمدي /
دانشكده پسران: 2013
اين فيلم كه در قالب فيلم كوتاه داستاني توليد شده است يكي از مسائل و مشكلات اساسي در محيط آموزشي را مطرح مي‌كند. ظلم ورزيدن به شخصي كه توان دفاع از خودش را ندارد و چشم‌هاي بسته ديگر دانشجويان و پرسنل دانشگاه به اين امر، ديد تازه و سينماي جديد اين فيلم همراه با موسيقي متن بسيار جذاب اين فيلم كوتاه شش دقيقه‌يي را بسيار جذاب مي‌كند و باعث مي‌شود كه فيلم بار‌ها تماشا شود، اين موضوعي است كه در ساخته‌هاي كوتاه اين روز‌ها وجود ندارد و يك فيلم در عين نداشتن داستان جذاب، دچار سليقه غلط كارگردان شده و از جذابيتش كم مي‌شود.
معرفي كارگردان:
خاوير دولان 1989. دانشجوي رشته سينما در كانادا
دولان در سال 2013 با ساخت فيلم (تام در مزرعه) توانست جايزه بهترين فيلم فرانسه زبان را در جشنواره ونيز دريافت كند. البته اين نخستين جايزه او نيست بلكه علاوه بر جوايز متعدد، نامزدي در گلدن گلوب هم در كارنامه او ديده مي‌شود. خاوير دولان در فيلم‌هاي خود تا حدودي دنبال‌كننده سينماي ميشل هانكه و لارس فون ترير بوده كه باعث شده تا اين فيلم‌ها براي طرفداران اين سبك بسيار جذاب شود.  اين كارگردان برخلاف سن كمي كه دارد شناخت كافي نسبت به سينما دارد. تصوير‌برداري زيبا و پوشش كامل داستان در اين فيلم ثابت‌كننده اين امر است.
سينماي نسل من:
اگر از ديدن فيلم‌هاي خسته‌كننده اين سال‌ها از كارگردان‌هاي تاريخ مصرف گذشته خسته شده‌ايد. فيلم‌هاي اين كارگردان كانادايي كه همسن و سال با ما است بسيار ديدني است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون