• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3124 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۳ آذر

زمان و مكان مذاكرات آتي هسته‌يي مشخص نيست


مرضيه افخم، سخنگوي دستگاه ديپلماسي روز گذشته در نشست هفتگي با خبرنگاران به پرسش‌هاي آنها در خصوص زمان‌بندي آتي براي ادامه مذاكرات و ديگر مسائل بين‌المللي پاسخ داد. چكيده‌هايي از اظهارات وي به شرح زير است:
  هنوز درباره زمان دقيق، مكان و سطح دور آتي مذاكرات تصميم‌گيري قطعي نشده و به محض نهايي شدن اطلاع‌رساني خواهد شد.
   در دوره تمديد نيز براساس توافق ژنو عمل خواهد شد و تغييري در مفاد توافق ژنو و تفاهمات قبلي رخ نداده است.
    اغلب تحليل‌هاي كارشناسان اين بود كه ارتباط افزايش قيمت ارز در روزهاي اخير با مذاكرات وين حداقل بوده و از مذاكرات تاثيرپذير نبوده و در يكي دو روز گذشته نيز شاهد روند نزولي و كاهش قيمت ارز بوديم و با توجه به روند يكي، دو روز گذشته جاي هيچ گونه نگراني نيست.
   هيات‌هاي  مذاكره‌‌كننده تفاهم كردند كه تا قبل از پايان 4 ماه در صورتي كه توافق سياسي شكل بگيرد امكان ورود به جزييات فراهم مي‌شود.
   فعال شدن سفارتخانه‌ها بطور گام به گام و تدريجي در حال انجام است و مسير خود را طي مي‌كند و بايد مرحله به مرحله مسائل آن پيش مي‌رود.
    ما براي يافتن يك راه‌حل مبتني بر تامين آرا و نظرات مردم سوريه و گفت‌وگوهاي سوري - سوري همواره تاكيد مي‌كنيم و معتقديم هر راه‌حلي بايد مبتني بر واقعيات منطقه و سوريه در حال حاضر و خواست و اراده مردم باشد و بدون توجه به ريشه‌هاي بحران سوريه، امكان ارايه راه‌حل وجود ندارد.
   هيچ گونه تغييري در سياست جمهوري اسلامي ايران در ارايه كمك و مشورت به مسوولان عراقي در مبارزه با گروه‌هاي تكفيري و داعش صورت نگرفته و خبر همكاري‌هاي نظامي را تاييد نمي‌كنيم. جمهوري اسلامي ايران كماكان به ارايه مشورت‌هاي نظامي به عراق ادامه مي‌دهد.
    روابط ما و اردن روال طبيعي و عادي خود را طي‌ مي‌كند و فعاليت‌ سفارتخانه‌ها روان است و ايران از ارتقا و تقويت روابط استقبال مي‌كند و اميدواريم متناسب با پيشرفت شرايط، از ظرفيت‌هاي موجود استفاده شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون