• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3124 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۳ آذر

گزارش «اعتماد» از تازه‌ترين نامه كميته شش نفره به علي كفاشيان

آيا مجمع فدراسيون فوتبال برگزار مي‌شود؟

گروه ورزش|« همان‌طور كه استحضار داريد در مجمع عمومي سال گذشته «92-1391» كه در تاريخ 6/8/1392 برگزار گرديد، به دليل اشكالات موجود در صورت‌هاي مالي «92-1391» فدراسيون فوتبال مجمع محترم هزينه‌هاي فدراسيون در فصل مذكور «شامل ترازنامه» صورت‌هاي مالي و يادداشت‌هاي پيوست آن را تصويب ننموده‌ است. در اين راستا مقرر شد كميته‌يي متشكل از منتخب مجمع صورت‌هاي مالي فوق‌ را حداكثر ظرف مدت يك ماه بررسي و نتيجه را طي گزارشي به هيات رييسه براي تصويب نهايي مجمع ارايه نمايد. ليكن با وجود گذشت يك‌سال از تصميمات متخذه مجمع متاسفانه دبيرخانه و خزانه‌دار فدراسيون، مستندات صورت‌هاي مالي را براي بررسي در اختياراين كميته قرار نداده است. لذا با عنايت به اينكه بر اساس اطلاع‌رساني روابط عمومي فدراسيون فوتبال مجمع سال 1393 در آذر‌ماه تشكيل مي‌گردد براي انجام تكاليف قانوني، خواهشمند است مقرر فرماييد نتايج اقدامات انجام شده به نحو مقتضي به مبادي ذي‌ربط منعكس شود.» اين جملات متن نامه‌يي است كه كميته شش نفره و ناظران مجمع در واكنش به ابهامات در صورت‌هاي مالي فدراسيون فوتبال منتشر كردند. رونوشت اين نامه با توجه به حساسيت موضوع براي تمام اعضاي هيات رييسه، 70 نفر اعضاي مجمع فدراسيون فوتبال، دفتر محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان و نصرالله سجادي، معاون ورزشي وزارت ورزش ارسال شده است. البته نهاد‌هاي بازرسي و كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي هم در جريان اتفاقات قرار گرفته‌اند. به اين ترتيب بايد ديد مسوولان فدراسيون فوتبال كه اين روزها داستان عملكرد مالي و بودجه‌يي آنها حرف و حديث‌هاي بسيار زيادي در محافل ورزشي به راه انداخته است، چه واكنشي به انتشار اين نامه خواهند داشت. نكته قابل توجه اينجاست كه تا همين چند روز پيش رييس فدراسيون در مصاحبه با رسانه‌ها رسما اعلام كرده‌ بود كه كميته شش نفره منتخب مجمع اسناد و مدارك مربوط به بودجه سال 92-91 را امضا كرده است و هيچ مشكلي در اين رابطه وجود ندارد. اين نامه كه به امضاي منصور قنبرزاده، امير عابديني، كريم بهرامي، رييسي‌كيا و ابرقويي‌نژاد اعضاي كميته منتخب و امين مجمع و البته محمدصادق درودگر و ايرانمنش ناظران منتخب مجمع رسيده، نشان مي‌دهد كه در تهيه و تنظيم، اسناد و مدارك مالي و بودجه‌يي فدراسيون هيچ‌گونه همكاري با مجمع فدراسيون صورت نگرفته تا اين ابهام بزرگ به وجود بيايد؛ ابهامي كه ساختار اجرايي فوتبال ايران را مقابل يك علامت سوال بزرگ قرار داده است. ابهاماتي كه اين نامه به آن اشاره دارد به راحتي پاي دستگاه‌هاي نظارتي به مسائل مالي فدراسيون فوتبال را باز خواهد كرد. به ويژه در وضعيت فعلي كه وزير ورزش و جوانان رسما انتقاداتي را از تخلفات در فدراسيون فوتبال در چند روز اخير مطرح كرده است.

تلاش براي همراه كردن اعضاي مجمع

اگر جريان حاكم بر فوتبال ايران نتواند مسوولان وزارت ورزش و اعضاي منتخب مجمع را درباره ابهامات به وجود آمده در موضوع ابهامات مالي برطرف كند، مجمع سالانه فدراسيون كه بعد از كلي جنجال و درگيري قرار شده كه ششم دي‌ماه برگزار شود، لغو خواهد شد؛ مساله‌يي كه قطعا مورد توجه فيفا و AFC هم قرار خواهد گرفت و آنها را به مسائل جاري فوتبال كشور حساس خواهد كرد. شايد به همين دليل است كه علي كفاشيان و همكارانش تصميم گرفته‌اند كه سه‌شنبه هفته آينده در يك مهماني بزرگ، جلسه‌ هم‌انديشي با روساي هيات فوتبال استان‌هاي كشور را برگزار كنند؛ جلساتي كه معمولا قبل از مجامع بزرگ و حساس برگزار مي‌شود تا نظر روساي هيات فوتبال با خواسته‌ها و برنامه‌هاي فدراسيون يكي شود! به طور مثال محمدصادق درودگر يك‌بار در يك برنامه زنده تلويزيوني كه كفاشيان هم در آن حضور داشت، وقتي پاي مباحث مالي وسط آمد، اين مدير رسما خطاب به علي كفاشيان اعلام كرد كه «شما بسياري از اعضاي مجمع را دعوت مي‌كنيد و قبل از جلسه به آنها هديه مي‌دهيد!» اين صحبت‌ها روي آنتن زنده به قدري براي كفاشيان سنگين بود كه ناگهان هنگام پخش، تصميم به ترك برنامه گرفت و اين تصميم خود را عملي هم كرد! حالا هم طبق برنامه‌ريزي انجام شده در وضعيتي كه ابهامات درباره صورت‌هاي مالي به اوج خودش رسيده و اعضاي منتخب مجمع اعلام كرده‌اند اسناد و مدارك را در اختيار آنها قرار نداده‌اند، جلسه هم‌انديشي مديران فدراسيون فوتبال با روساي هيات فوتبال مي‌تواند از حساسيت ويژه‌يي برخوردار باشد. به هر صورت مديريت فدراسيون اين روزها بيشتر از قبل به حمايت اكثريت مجمع احتياج دارد و برنامه اين نشست هم به همين دليل اجرايي خواهد شد.

وزارت ورزش جلوي برگزاري مجمع را مي‌گيرد

به نظر مي‌رسد كه اعضاي كميته شش نفره، به اين دليل نامه را منتشر كردند كه مسوولان و اعضاي مجمع عمومي را در جريان ابهامات مالي اين مجموعه قرار بدهند. با توجه به اينكه صورت‌هاي مالي سال‌هاي گذشته به تصويب نرسيده و مسوولان فدراسيون هم همكاري را با امناي منتخب مجمع در يك سال گذشته نداشتند و اين تخلف انجام شد، مجمع آتي حساس فدراسيون تحت تاثير انتشار اين نامه و ورود دستگاه‌هاي بازرسي به حوادث فدراسيون قرار بگيرد. اتفاقي كه علي كفاشيان خوب مي‌داند كه برايش گران تمام خواهد شد. شايد به همين خاطر بود كه روز گذشته با اعضاي مختلف كميته اصلاح بودجه و صورت‌هاي مالي تماس گرفت و خواهان حل و فصل موضوع و جلوگيري از انتشار نامه شد؛ اتفاقي كه مورد قبول اعضا واقع نشد و اين نامه در اختيار رسانه‌ها قرار گرفت. از آن طرف شنيده شده كه معاون ورزشي وزارت ورزش و جوانان هم به خاطر انتشار اين نامه و ابهامات به وجود آمده در يك سال گذشته و رد صورت‌‌هاي مالي فدراسيون توسط كميته منتخب مجمع در تدارك نگارش نامه‌يي به علي كفاشيان است تا به رييس فدراسيون فوتبال اعلام كند برگزاري مجمع فدراسيون به خاطر ابهامات به وجود آمده و عدم تصويب صورت‌هاي مالي سال‌هاي گذشته، شدني نيست! ضمن اينكه رييس فدراسيون، كه در تلاش بود هيات رييسه‌اش را راضي كند تا اسناد و مدارك مربوط به بودجه را امضا كنند، اگر هم موفق به انجام اين كار شده باشد، حالا با انتشار اين نامه توسط كميته شش‌نفره منتخب مجمع تمام كارهايش نقش بر آب خواهد شد، چرا كه رسما اعلام شده كه فدراسيون او نتوانسته صورت‌هاي مالي و اسناد و مدارك بودجه‌يي را در يك سال گذشته به تصويب برساند. بايد صبر كرد و منتظر حوادث روز‌هاي آينده بود.
انتشار نامه برخلاف پيش‌بيني مديران فدراسيون فوتبال انجام شد. شايد به همين دليل بود كه روز گذشته يكي از كارمندان ساده فدراسيون فوتبال در تماس با رسانه‌هايي كه اين نامه مهم را منتشر كردند، به دنبال پيدا كردن پرتقال‌فروش فدراسيون بود. به هر صورت بعضي از رسانه‌ها روز گذشته حاضر به انتشار نامه تخلف فدراسيون فوتبال در امور صورت‌هاي مالي نشدند و آنهايي هم كه اين نامه را منتشر كردند مورد مواخذه فدراسيوني‌ها قرار گرفتند!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون