• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3332 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور

عدد نوشت

نرخ تورم روستايي

 نرخ تورم روستايي در دوازده ماه منتهي به مرداد ماه سال 94، 13 درصد و تورم نقطه به نقطه 8/11 درصد شد. مركز آمار ايران گزارشي از شاخص قيمت كالاها و خدمات مصرفي خانوارهاي روستايي كشور در مردادماه سال 1394 منتشر كرد. بر اين اساس، شاخص كل در مرداد ماه سال 1394 عدد 4/266 را نشان مي‌دهد كه نسبت به ماه قبل 6/0 درصد افزايش داشته است. افزايش شاخص كل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 8/11 درصد است كه نسبت به همين اطلاع در ماه قبل 6/12 درصد كاهش يافته است.

 

افزايش خريد تضميني تجهيزات

معاون وزير نيرو گفت: توليد‌كنندگاني كه از تجهيزات داخلي استفاده كنند 15 درصد علاوه بر تعرفه‌هاي جديد به آنها پرداخت خواهد شد. هوشنگ فلاحتيان گفت: براي حمايت بيشتر از توليدكنندگان داخلي علاوه بر تغيير تعرفه‌هاي خريد تضميني انرژي‌هاي تجديد پذير، از توليد‌كنندگاني كه از تجهيزات داخلي استفاده كنند 15 درصد بيشتر پرداخت خواهد شد كه علاوه بر آن پيشنهاد ما به هيات دولت افزايش اين ميزان تا 30 درصد است. فلاحتيان در ادامه تصريح كرد: ظرف مدت يك سال و نيم گذشته قراردادهاي سنگيني با گروه متنا بسته شده كه همين امر تكليفي را براي آنها ايجاد كرده، كه از نمونه‌هاي آن به قرارداد 6 هزار و 500 مگاواتي به اعتبار 21 ميليارد تومان است.

 

افزايش واردات برنج

از 9 ماه پيش ثبت سفارش واردات برنج ممنوع بوده و تا آبان امسال هم قرار نيست هيچ ثبت سفارشي براي واردات اين محصول انجام شود، با اين حال در آستانه فصل برداشت برنج در مردادماه، واردات 40 درصد افزايش يافته است كه البته ملوانان و مرزنشينان سهم اندكي از اين واردات دارند. واردات برنج مدتي است از سوي وزارت جهاد كشاورزي ممنوع شده است و به گفته وزير جهاد كشاورزي از 9ماه پيش هيچ ثبت سفارش جديدي براي واردات انجام نشده و تا آبان ماه نيز هيچ گونه سفارشي در اين مورد ثبت نمي‌شود اما با فرارسيدن فصل برداشت، همچنان واردات برنج آنقدر بالاست كه در رديف دوم كالاهاي عمده وارداتي قرار گرفته است.

 

توليد روزانه نفت

بلومبرگ اعلام كرد توليد نفت ايران در اوت امسال ۵۰ هزار بشكه در روز افزايش يافت و به 9/2 ميليون بشكه در روز رسيد كه بالاترين رقم توليد نفت ايران از جولاي ۲۰۱۲ به اين سو بوده است. توليد نفت اوپك در اوت 2015 با افزايش 108 هزار بشكه‌اي نسبت به ماه قبل از آن مواجه شد و به 316/32 ميليون بشكه در روز رسيد. افزايش قابل توجه توليد نفت اوپك در اين ماه در حالي است كه قيمت نفت طي هفته‌هاي اخير بيش از پيش كاهش يافته و به حدود 50 دلار در هر بشكه رسيده است. روز گذشته اوپك در گزارشي اعلام كرد در نظر دارد با ديگر توليدكنندگان نفت براي رسيدن به قيمتي عادلانه مذاكره كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون