• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3332 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور

ساحت‌هاي تربيتي و اولويت‌هاي دولت يازدهم

در سند تحول نظام آموزشي كشور كه به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال 1391 رسيده است شش ساحت تربيتي در حوزه آموزش‌و‌پرورش وجود دارد. به استناد فلسفه تعليم و تربيت اسلامي در سند تحول بنيادين بايد در شش حوزه به تربيت دانش‌آموزان پرداخته شود؛ تربيت اخلاقي، اعتقادي و عبادي نخستين ساحت تربيت به شمار مي‌رود، براساس اين ساحت، دانش‌آموز در مدرسه بايد با مباني ديني و اخلاقي آشنا شود. دومين ساحت تربيت موضوع علمي و فناورانه است؛ براساس ساحت علمي و فناورانه، دانش‌آموز در مدرسه بايد از آخرين دستاوردهاي علمي بهره‌مند شود. سومين ساحت تربيت زيباشناختي و هنري است كه دانش‌آموز بايد به آن ورود كند و در رفتار گروهي و فردي او بحث زيباشناختي متجلي باشد. ساحت اقتصادي و حرفه‌اي چهارمين ساحت تربيتي در آموزش و پرورش است كه براساس اين ساحت دانش‌آموز بايد در مدرسه حرفه‌اي را بياموزد كه در آينده در كشور موثر باشد. ساحت پنجم تربيت اجتماعي و سياسي است؛ با توجه به اين ساحت، دانش‌آموز در مدرسه بايد طوري تربيت شود كه در آينده و در جامعه خودش بدرخشد و بتواند با ديگران تعامل داشته باشد. ششمين ساحت در تربيت اسلامي تربيت جسماني و بدني است كه دانش‌آموز بايد در مدرسه در دوره‌هاي مختلف تحصيلي به تربيت جسماني و تربيت‌بدني برسد. بنا‌براين دانش‌آموز بايد يك تربيت متوازي پيدا كند نه تربيت تك‌ساحتي. اين ساحت‌هاي شش‌گانه يكي از معيارهاي ارزيابي اولويت‌هاي دولت درحوزه آموزش و پرورش است كه دراين زمينه فاني گفته ما دردولت يازدهم براي بحث تربيت‌بدني و تربيت جسماني، روحي و رواني دانش‌آموزان اهميت قايل هستيم و شخص رييس‌جمهور در بسياري از موضع‌گيري‌ها بر اين نكته تاكيدداشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون