• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3333 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۲ شهريور

عدد نوشت

افزايش توليد آلومينيوم

مشاور رييس هيات عامل ايميدرو از افزايش توليد آلومينيوم به 350 هزار تن طي 10 سال اخير خبر داد. مهدي كارگر آزاد با اشاره به اهميت فلز آلومينيوم گفت: از فلز آلومينيوم در چرخه صنعت كشور به عنوان دومين فلز مصرفي ياد مي‌شود و از فلزات سازگار با محيط زيست است كه قابليت بازيافت دارد. وي بر اهميت سرمايه‌گذاري در اين صنعت تاكيد كرد و افزود: از سال 1384 تا امروز در حوزه توليد آلومينيوم در سه كارخانه به توليد 350 هزار تني دست‌يافته‌ايم و اين در حالي است كه ساير كشورها توليد ميليون تني آلومينيوم را آغاز كرده‌اند چراكه از مزيت‌هاي آن آگاه هستند.

 

پيش‌بيني رشد صنعت و تجارت

معاون طرح و برنامه وزير صنعت، معدن‌و‌تجارت رشد اقتصادي شش درصدي را در سال جاري براي مجموعه بخش‌هاي صنعت، معدن و تجارت پيش‌بيني كرد. حسين ابويي مهريزي، با بيان اينكه رشد بخش صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته پنج درصد بوده است، اظهار كرد: براساس هدف‌گذاري كلي براي بخش صنعت، معدن و تجارت نرخ رشد اقتصادي اين بخش در سال جاري بايد به شش درصد برسد. به گفته وي براساس برنامه رشد اقتصادي اين بخش در سال‌ 1395 به 9 درصد و در سال 1396 نيز به 12 درصد خواهد رسيد. معاون طرح و برنامه وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه در حال حاضر 20 هزار و 900 طرح نيمه‌تمام با پيشرفت فيزيكي بيش از 20 درصد در كشور وجود دارد، گفت: قطعا همه اين طرح‌ها طي دو سال باقيمانده دولت به بهره‌برداري نخواهد رسيد اما آن طرح‌هايي كه امكان تكميل دارند، بهره‌برداري خواهند شد.

 

هزينه سرشماري

رييس مركز آمار ايران با بيان اينكه سرشماري نفوس سال 95 با همكاري پست انجام خواهد شد، گفت: در زمينه سرشماري ايده‌آل‌ترين وضعيت اين است كه شماره ملي نفوس به مكان آنها اتصال يابد. عادل آذر بيان كرد: از آمال مركز آمار ايران است كه آدم‌ها را در مكان با شناسنامه در تابلوي مشخص رصد كند. وي با بيان اينكه در سرشماري سال 95، تحت پوشش 99 درصدي كدپستي قرار خواهد گرفت، ادامه داد: رويكرد كلان اجراي سرشماري سال 95 استفاده از امكانات فايل آدرس به عبارتي سرشماري آدرس مبنا است.

 

كاهش واردات مواد غذايي

طي دو سال اخير صادرات مواد غذايي 27 درصد افزايش و واردات مواد غذايي 9 درصد كاهش يافته است. طبق گزارش عملكرد دولت يازدهم در دو سال گذشته، تراز تجاري غذايي كشور از هشت ميليارد دلار در سال 1392 به 4/5 ميليارد دلار در پايان سال 1393 كاهش يافته است. همچنين توليد شكر 20 درصد رشد داشته است و خريد تضميني گندم از 8/4 ميليون تن به 7/6 ميليون افزايش يافته است. بر اساس گزارش عملكرد دولت از سال 1392 گوشت مرغ و تخم مرغ به كشور وارد نشده است و در سال گذشته نيز 76 هزار تن گوشت مرغ و 70 هزار تن تخم‌مرغ به كشور‌هاي مختلف صادر شده است كه نسبت به سال 1392، گوشت مرغ 67 درصد و تخم مرغ 85 درصد رشد صادرات داشته است.

 

صادرات منطقه ويژه خليج‌فارس

رييس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني (ايميدرو) گفت: سال گذشته بالغ بر يك ميليارد دلار صادرات از منطقه ويژه خليج فارس صورت گرفت كه در سال جاري و آينده مي‌توانيم صادرات بيشتري داشته باشيم. مهدي كرباسيان با اشاره به افزايش ظرفيت اسكله منطقه ويژه خليج فارس به 12 ميليون تن عنوان كرد: با اجراي اين طرح ظرفيت صادرات مواد فله معدني از اين اسكله افزايش دو برابري يافته است. وي افزود: خوشبختانه زيرساخت‌هاي مختلف از جمله آب، برق، گاز، اسكله و راه‌آهن در منطقه ويژه خليج فارس فراهم است و در طرح توسعه اين منطقه نيز 2000 هكتار به آن اضافه خواهد شد كه مي‌تواند در افزايش جذب سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي و اشتغال اين منطقه موثر باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون