• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3333 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۲ شهريور

خبر كوتاه

تكذيب حملات هوايي روسيه در سوريه

يك منبع در وزارت دفاع روسيه در گفت‌وگو با روسي اليوم اخبار منتشر شده درخصوص حضور جنگنده‌هاي اين كشور در سوريه براي مقابله با داعش را تكذيب كرد. به تازگي روزنامه عبري‌زبان يديعوت آحارونوت مدعي شده بود كه تعدادي از افسران زبده نيروي هوايي روسيه به پايگاهي نظامي در نزديكي دمشق منتقل شده‌اند و مسكو با اطلاع امريكا‌ به شكل مستقيم جنگ عليه داعش را آغاز كرده است. اين منبع كه روسيه اليوم نام وي را فاش نكرده، ارسال جنگنده‌هاي روسي به سوريه براي جنگ با داعش را تكذيب كرد و گفت: جنگنده‌هاي روسيه به سوريه ارسال نشده‌اند بلكه تعدادي از جنگنده‌هاي نيروي هوايي در فرودگاه‌ها و مناطق محل ماموريت خود براساس برنامه آموزش نيروهاي روسي حضور دارند.

 

كاهش برتري حزب سيريزا

يك نظرسنجي جديد در يونان نشان داد، حزب سيريزاي يونان در انتخابات زودهنگام ماه سپتامبر 26درصد آرا را كسب خواهد كرد و آراي اين حزب يك درصد بيشتر از آراي حزب محافظه‌كار دموكراسي جديد خواهد بود. نظرسنجي جديد همچنين نشان داده كه حزب طلوع طلايي ششدرصد راي به دست مي‌آورد و 5/10درصد از يوناني‌ها هنوز تصميمي براي انتخاب نگرفته‌اند.

 

دو كارمند صليب سرخ در يمن كشته شدند

سازمان‌هاي بشردوستانه روز گذشته اعلام كردند دو كارمند محلي صليب سرخ بين‌الملل در شمال يمن كشته شده‌اند. اين دو نفر توسط افراد مسلح ناشناس در استان عمران در هنگام رانندگي از استان صعده به صنعا، پايتخت يمن كشته شدند. صليب سرخ بين‌الملل اين حمله را به‌شدت محكوم كرده است.

 

سالگرد جنگ جهاني دوم در چين

تعدادي از رهبران كشورهاي مختلف و نيز دبيركل سازمان ملل براي شركت در مراسم هفتادمين سالروز پيروزي چين بر ژاپن در جنگ جهاني دوم به اين كشور سفر كرده‌اند. اين مراسم امروز پنجشنبه 12 شهريور برگزار مي‌شود. 30 نفر از سران كشورها از جمله ولاديمير پوتين، رييس‌جمهور روسيه و پارك گئون‌هاي، رييس‌جمهور كره جنوبي، نمايندگان دولت‌هاي 19 كشور و روساي 10 سازمان بين‌المللي از جمله بان‌كي‌مون، دبيركل سازمان ملل نيز در اين مراسم شركت خواهند داشت. به گزارش گاردين، با اعلام حضور بان كي مون در اين مراسم، ژاپني‌ها از او انتقاد كردند اما دبيركل سازمان ملل اين انتقاد را مردود دانست و گفت كه بايد از فداكاري چين طي آن سال‌ها
قدرداني كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون