• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3333 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۲ شهريور

كشتي با شعار حمايت از «سرمايه ملي» راهي امريكا مي‌شود

بي‌توجهي «رسانه ملي» نسبت به «ورزش ملي» ايران

ورزش ملي ايران خود را مهياي حضور در رقابت‌هاي جهاني كشتي، در شهر لاس‌وگاس مي‌كند و قهرمانان اين رشته بر خود مي‌دانند تا در فرهنگ‌سازي مصرف آب كه سرمايه ملي محسوب مي‌شود، تلاش كنند و در اين راستا مسوولان شركت آب و فاضلاب استان تهران در اردوي تيم‌هاي ملي حاضر شدند، جالب اينكه در اين بين رسانه ملي هيچ تصميمي براي حمايت از كشتي‌گيران ندارد و نمي‌خواهد حتي مسابقات جهاني را -كه در خاك امريكا برگزار مي‌شود و محلي براي كسب سهميه المپيك ريو در برزيل است- پخش كند. اين در حالي است كه حتي كمپين‌هايي در صفحات مجازي براي پخش زنده مسابقات جهاني راه افتاده و خيل عظيم مشتاقان خواستار اين هستند كه صداوسيما رقابت‌هاي جهاني را از تلويزيون ملي پخش كند. باري، مدير‌عامل سازمان آب با حضور در خانه كشتي از مسوولان فدراسيون و آزاد و فرنگي‌كاران اعزامي به مسابقات جهاني به خاطر همكاري براي فرهنگ‌سازي در جهت مصرف بهينه آب قدرداني كرد.

خادم: آب يك نياز ملي است

رسول خادم رييس فدراسيون كشتي در حاشيه اين بازديد، اظها‌ر كرد: «با توجه به اهميت موضوع آب و جايگاه ارزشمند آن، ملي‌پوشان آزاد و فرنگي كشتي ايران در مسابقات جهاني امريكا با شعار «آب سرمايه ملي و كشتي ورزش ملي» به روي تشك مي‌روند. آب به عنوان يك نياز ملي، اساس حيات و زيست مردم است و قطعا براي كاهش مصرف آب نياز به همكاري مجموعه‌ها و مخصوصا قهرمانان ورزشي است. دوست داريم در برنامه‌هايي كه براي بهينه‌سازي مصرف آب است، همكاري داشته باشيم و اميدوارم كه قهرمانان ما نيز اين وظيفه ملي را در كنار كار خود به خوبي انجام دهند. ضرورت آگاهي به مقوله آب و كمبود ذاتي آن امري است كه همه ما بايد با حساسيت ويژه‌اي به آن توجه داشته باشيم و به همين اعتبار، فدراسيون و اعضاي تيم ملي كشتي ايران نيز همچون ديگر اقشار جامعه در اين مسير گام بر خواهند داشت. كشتي به عنوان رشته‌اي كه به عنوان ورزش ملي ايران به شمار مي‌آيد مورد توجه عموم مردم است و ميليون‌ها تن در ايران و جهان آن را دنبال مي‌كنند و طبيعتا هنگامي كه پيامي از سوي نام‌آوران اين ورزش منتشر مي‌شود به طور قطع مورد استقبال قرارخواهد گرفت. هدف ما حساس كردن جهانيان نسبت به خطر كمبود آب و مشكلاتي است كه نبود آن براي شهروندان به همراه دارد.» خادم با تاكيد بر اين موضوع كه براي انتقال برخي پيام‌ها نياز به تبليغات با هزينه گزاف نيست، افزود: «گاهي يك پيام هرچند كوتاه مي‌تواند نسل جوان و مردم را حساس كند و باعث شود تا عميق‌تر به موضوعات توجه شود.» وي همچنين درباره آخرين وضعيت تيم‌هاي ملي كشتي در آستانه اعزام به مسابقات جهاني نيز خاطر‌نشان كرد: «كشتي‌گير‌ان زحمات شبانه‌روزي كشيده و تلاش زيادي در اين زمينه داشته‌اند تا بتوانند براي ايران بار ديگر افتخارآفريني كنند. مطمئنا مسابقات جهاني ر‌قا‌بت‌هاي سختي خواهد بود؛ چرا كه امسال به عنوان گزينشي المپيكي نيز محسوب مي‌شود. تيم‌هاي ما نيز با تركيب غالبا جوان به اين مسابقات مي‌روند كه اميدوارم با جسارت و جنگندگي كه از خود نشان خواهند داد، نتايج خوبي بگيرند و بار ديگر مردم را خوشحال كنند.»

پرورش: قهرمانان مي‌توانند در فرهنگ‌ مصرف آب مثمرثمر باشند

محمدرضا پرورش، مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران نيز در حاشيه بازديد از تمرينات تيم ‌ملي كشتي گفت: «بحث آب يك بحث نمادين نيست و نياز به همكاري تمامي مجموعه‌ها دارد. وضعيت آب در كشور و استان براي همه مشخص است و اگر قرار است در كنار هم به خوبي زندگي كنيم بايد به صورت جدي در مصرف آب صرفه‌جويي كنيم.» او با قدرداني از همكاري‌هاي خوب فدراسيون كشتي براي فرهنگ‌سازي هر‌ چه‌ بيشتر در زمينه مصرف بهينه آب تصريح كرد: «خادم زماني كه در شوراي شهر اسلامي تهران حضور داشت، همكاري خوبي در اين زمينه با ما داشت و از او تشكر مي‌كنم. آب سرمايه ملي است و كشتي هم ورزش ملي است. قهرمانان و كشتي‌گير‌ان از ظرفيت بالايي برخوردار هستند و مي‌توانند در جهت فرهنگ‌سازي كاهش مصرف آب بسيار مثمرثمر باشند. توافقي كه با رييس فدراسيون كشتي انجام داده‌ايم، اميدواريم كه بتوانيم سطح فرهنگ بهينه مصرف آب را در كشور ارتقا دهيم.»

چرا مسابقات جهاني لاس‌وگاس نبايد پخش شود؟

سخنگوي فدراسيون كشتي با بيان اينكه نگاه مسوولان سازمان صدا و سيما به اين رشته عادلانه نيست، ابراز اميدواري كرد تمامي مسابقات كشتي‌گيران ايران در رقابت‌هاي جهاني امريكا به صورت زنده روي آنتن برود. عليرضا رضايي درباره عدم تمايل مسوولان سازمان صدا و سيما براي پخش تمامي رقابت‌هاي كشتي‌گيران ايران در مسابقات جهاني به دليل آنچه كمبود منابع مالي عنوان شده است، اظهار كرد: «در اين رابطه مكاتبات لازم را با مسوولان سازمان صدا و سيما انجام داده‌ايم و منتظر پاسخ آنها هستيم. اميدواريم مسوولان
صدا و سيما درباره اين موضوع بهترين تصميم را اتخاذ كنند و مردم را از ديدن رقابت‌هاي افتخارآفرينان كشتي ايران محروم نكنند. متاسفانه كشتي به عنوان ورزش اول ايران و با وجود تمامي افتخارآفريني‌هايي كه براي اين مرز و بوم داشته، در داخل كشور بسيار مظلوم است و هيچ توجهي به آن نمي‌شود. گويا هزينه پخش كامل اين مسابقات كمتر از سيصد ميليون تومان است اما فكر مي‌كنم اين مبلغ در مقايسه با هزينه‌اي كه براي پخش مسابقات ساير رشته‌هاي ورزشي مي‌شود، مبلغ ناچيزي باشد. كشتي در ميادين مختلف همواره افتخار آفرين بوده و حقش بسيار بيشتر از اين حرف‌هاست كه به خاطر چنين مبالغي مسابقات جهاني و آن هم در خاك امريكا پخش زنده نشود. مردم به كشتي علاقه‌مندند و منتظرند به صورت زنده تمامي رقابت‌هاي كشتي‌گيران ايران و افتخارآفريني‌هاي آنها را از‌ گيرنده‌هاي تلويزيوني تماشا كنند. اميدواريم در مدت باقيمانده سرافراز، رييس سازمان و پورمحمدي با ديد بازتري به اين موضوع نگاه كنند چرا كه با توجه به اينكه مسابقات علاوه بر قهرماني جهان به عنوان گزينشي المپيك هم محسوب مي‌شود از اهميت بسياري براي ورزش ايران برخوردار است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون